تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی

mousavi
حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نور آبی منتشر شده از دستگاه‌های الکترونیکی خطر ابتلا به سرطان پروستات و سینه را افزایش می‌دهد.

درمان استرس با مدیتیشن

روانشناسان استرس و اضطراب را یکی از اختلالات رایج در میان افراد می‌دانند، باید بدانید اضطراب ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش داده و فشار خون را بالا می‌برد.

به تازگی محققان دانشگاه میشیگان با بررسی بر روی ۱۴ نفر که از استرس رنج می‌بردند دریافته اند که مدیتیشن می‌تواند اضطراب و استرس را به طور چشمگیری کاهش دهد.

مدیتیشن یا مراقبه روشی برای کنترل ذهن است، فردی که این فعالیت را انجام می‌دهد در تلاش است بر افکار و احساسات خود مسلط باشد.

اختلال در سیستم ایمنی بدن با تلفن همراه

پژوهشگران موسسه بهداشت جهانی در بارسلون در مطالعاتی دریافته‌اند نور آبی منتشر شده از دستگاه‌های الکترونیکی خطر ابتلا به سرطان پروستات و سینه را افزایش می‌دهد.

نتایج تحقیقات این محققان که بر روی چهار هزار نفر در ۱۱ منطقه مختلف انجام شده بود نشان داد نور آبی ساطع شده از گوشی‌های تلفن همراه یا چراغ‌های ال‌ای‌دی خیابان‌ها با تضعیف سیستم ایمنی بدن و اختلال در هورمون‌های مقاوم به سرطان (نظیر هورمون ملاتونین) احتمال ابتلا به سرطان پروستات را تا ۲ برابر و خطر ابتلا به سرطان سینه را تا یک و نیم برابر افزایش خواهد داد.

اثر زنجبیل در درمان میگرن

طب سنتی برای درمان میگرن نسخه موثری دارد، نسخه‌ای که علم روز هم آن را تایید کرده است.

زنجبیل یکی از گیاهانی است که برای برطرف کردن درد‌های میگرنی تجویز می‌شود، جالب است بدانید، محققان دانمارکی هم در تحقیقاتی به نقش این گیاه در درمان میگرن پی برده اند.

این محققان توصیه می‌کنند محلول یک سوم قاشق چایخوری در آب گرم یک نوشیدنی موثر در درمان میگرن است، علاوه بر این می‌توانید از زنجبیل تازه در وعده‌های غذایی خود نیز استفاده کنید.

با این روش تربیتی، کودک پولکی بار می آید

برخی والدین در تربیت فرزندانشان سعی می‌کنند با ولخرجی تمام وسایلی که خود در دوران کودکی از آن محروم بوده اند برای کودک تهیه کنند، آن‌ها سعی می‌کنند هیچ یک از خواسته‌های فرزندانشان را بی جواب نگذارند.

روانشناسان معتقدند این رفتار والدین در بلند مدت اثر سویی در تربیت فرزندان خواهد داشت؛ روانشناسان این اثر منفی را مادی گرایی می‌نامند و معتقدند فرزندانی که این گونه تربیت شده اند ارزش‌های خود را تنها در داشتن وسایل مادی می‌بینند و در نوجوانی و جوانی مادیات را تنها عامل خوشبختی می‌دانند.

روانشناسان توصیه می‌کنند برای تشویق کودک همیشه به وی جایزه مادی ندهید و یا برای تنبیه همیشه او را از وسایل مورد علاقه اش محروم نکنید.

درمان بیماری‌ها با حجامت

حجامت یکی از روش‌های درمانی در طب سنتی است که برخی افراد علاقه زیادی به آن دارند؛ بر اساس پژوهش‌های صورت گرفته حجامت طی ۲۰ سال گذشته در درمان ۲۰۰ بیماری نقش داشته است.

از مهم‌ترین بیماری‌هایی که حجامت در درمان آن‌ها موثر بوده است می‌توان به غلظت خون و فشارخون بالا، چربی و اوره بالای خون، آرتروز، روماتیسم، بیماری‌های اعصاب، هپاتیت و ضعف عضلات اشاره کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دانستنی هایی درباره پروبیوتیک ها

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ