مصرف این خوراکی از بروز سرطان سینه در بانوان جلوگیری می کند!

sahar.d
سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان بانوان است که رعایت برخی نکات به کاهش خطر ابتلا به آن کمک می کند. تغذیه یکی از عوامل موثر بر کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه است. در این مطلب ماده غذایی موثر بر جلوگیری از بروز سرطان سینه را به شما معرفی می کنیم.

متاسفانه با هرچه ماشینی تر شدن زندگی ها، خطر ابتلا به بیماری های خطرناک مانند انواع سرطان افزایش یافته است. سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان بانوان است که عواملی مانند مرض چاقی، عدم تمرین فیزیکی، نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی، درمان جایگزینی هورمون در طول یائسگی، پرتوهای یونی، اولین قاعدگی در سنین پایین، دیر بچه دار شدن یا بچه دار نشدن خطر ابتلا به آن را افزایش می دهند. در این مطلب ماده غذایی که سبب کاهش خطر بروز سرطان سینه می شود را به شما معرفی می کنیم.

خواص قارچ

قارچ حاوی ترکیبات فعال دارویی بسیاری می‌باشد که از جمله خواص آن می‌توان به خاصیت ضد التهابی، ضد ویروس، کاهنده کلسترول خون و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی اشاره کرد. به طور کلی قارچ‌ها منبع خوبی از سلنیوم، ویتامین D  (به خصوص یک نوع قارچ به نام Shiitake ) و بعضی از ویتامین‌های گروه B می‌باشد.قارچ‌ها  نیز همانند هویج، گوجه‌فرنگی، انار و دیگر میوه‌جات و سبزیجات رنگ دار حاوی ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بالایی  می‌باشد.

نقش قارچ در کاهش خطر سرطان سینه

قارچ دارای ترکیباتی است که آنزیمی به نام آروماتاز را در بدن مهار می‌کند. آنزیم آروماتاز باعث تبدیل هورمون آندروژن به استروژن می‌شود که استروژن خصوصاً در زنان یائسه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهد. امروزه از مهار کننده‌های آروماتاز برای درمان سرطان پستان وابسته به استروژن استفاده می‌شود. بنابراین قارچ با داشتن خاصیت مهارکنندگی آروماتاز به پیشگیری و درمان سرطان پستان می‌تواند کمک کند.

نتایج یک مطالعه

محققان چینی در مطالعه‌ای روی 2000 زن چینی سالم و 1009 زن مبتلا به سرطان پستان در گروه سنی 20 تا 87 ساله، جزئیات مواد مصرفی روزانه آنها را بررسی کردند.

محققان در بررسی‌های خود دریافتند هرچه مصرف قارچ چه به صورت خشک و چه به صورت تازه بیشتر باشد ، احتمال ابتلا به سرطان پستان کمتر می‌شود.

افرادی که مقدار زیادی از قارچ تازه (10 گرم یا بیشتر در روز) مصرف می‌کنند تا 2.3 کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

در نتایج این مطالعه آمده است ؛ افرادی که چای سبز و قارچ مصرف می‌کردند تا 11 درصد کمتر به این سرطان مبتلا می‌شوند.

تحقیقات نشان می‌دهد ؛ چینی‌ها که از رژیم سنتی استفاده می‌کنند، 4 الی 5 برابر کمتر به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. 

رژیم غذایی جهت مبارزه با سرطان سینه

با این نوع تغذیه از سرطان جلوگیری کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ