نکته هایی که در مورد خوردن آجیل باید بدانید

mousavi
محققان درباره مصرف آجیل می گویند برای داشتن قلب سالم و پیگشیری از سکته هایی قلبی و مغزی نکته های دیگری را هم باید رعایت کرد.

تحقیقات متعدد حاکی از آن است که خوردن آجیل به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید، فیبر و انواع مواد معدنی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. ولی تحقیقات جدید دانشمندان سوئدی نشان می دهد که خوردن آجیل به تنهایی برای سلامت قلب و عروق کافی نیست و فاکتورهای دیگر نیز باید در نظر گرفته شود. هر چند باید این دانه های روغنی خوشمزه و پرخاصیت را حتما در برنامه غذایی گنجاند.

خوردن آجیل مفید است ولی در کنار سایر فاکتورها!

خوردن آجیل

تحقیقی که نتیجه آن همین چند روز پیش به اطلاع جامعه پزشکی رسید پس از ۱۷ سال تحقیق بر روی حدود ۰۰۰ر۶۰ نفر انجام گرفت. این تحقیق شامل پرسشنامه ای بسیار کامل بود که رژیم غذایی، سبک زندگی، ژنتیک و بیماری های مزمن و دوره ای تک تک افراد در آن پاسخ داده می شد تا مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

در این تحقیق مشخص شد افرادی که در رژیم غذایی خود از انواع دانه های روغنی استفاده می کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند و سکته قلبی در آن ها کاهش نشان می دهد. سکته مغزی، ضعیف شدن قلب، تپش قلب و ضربان نامنظم قلب یا فیبریلاسیون نیز در افرادی که آجیل مصرف می کند کمتر دیده می شود.

حتی در این تحقیق مشخص شد خوردن آجیل فرد را جوان تر نگه می دارد. شاخص توده بدنی در این افراد همچنین کمتر است به معنای تناسب اندام بهتر است. ولی همچنین مشخص شد افرادی که بیشتر از آجیل استفاده می کنند که تحصیلات بیشتری دارند و از نظر بدنی نیز فعال تر هستند، سیگار نمی کشند، الکل مصرف نمی کنند و میوه و سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی شان وجود دارد.

با بررسی همه عوامل دانشمندان دریافتند هر چند خوردن آجیل تاثیر خوبی بر سلامت قلب دارد و خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد ولی عوامل دیگری مثل ورزش، تغذیه سالم، مصرف میوه و سبزیجات بیشتر و سیگار نکشیدن از جمله عواملی است که در کنار آجیل شخص باید رعایت کند تا همیشه قلب سالمی داشته باشد و روند پیری را در بدن به تاخیر بیندازد.

به همین دلیل سوزانا سی. لارسون Susanna C. Larsson پروفسور epidemiology  در موسسه کارولینسکا Karolinska Institute   می گوید : «استفاده از دانه های روغنی یک غذای خوب است ولی آن طور که پیش از این تصور می شد عامل اصلی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی نیست. به همین دلیل علاوه بر استفاده از آجیل فرد باید رژیم غذایی و ورزش و سبک زندگی اش را هم به بهترین شکل انتخاب کند

منبع: سلامت

با این آجیل ها استرس و افسردگی را از خود دور کنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ