4ماسک فوق العاده برای پوست کدر و تیره

faateme1366
اگر پوستتان به هر دلیلی کدر شده و احساس می کنید شاداب و شفاف نیست، این مطلب را بخوانید. چرا که 4ماسک فوق العاده برای سفید و شفاف شدن پوستتان به شما معرفی کرده ایم.

 

ماست به دادتان می رسد

به گزارش سایت الودکتر، ماست، محصولی جانبی از شیر است،که حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای پوست خوب می باشد. همچنین دارای اسید لاکتیک است که دارای خواص سفیدکنندگی میباشد.

 • ماست ساده را به آرامی بر روی پوست بمالید. چند دقیقه آنرا روی پوستتان نگه داشته  و سپس آن را با آب ولرم بشویید. تکرار این عمل یک بار در روز به مدت چند هفته باعث  تغییر قابل توجهی در پوست و چهرهمیشود.

 • روش دیگر، مخلوط یک قاشق غذاخوری ماست تازه با نصف قاشق غذا خوری از عسل است. مخلوط را بر روی صورت و گردن خود به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نگه داشته و سپس آن را با آب بشویید. استفاده روزانه ی این ماسک برای بهبود پوست و چهره شما بسیار مفید است.

• شما همچنین می توانید کمی آب لیمو و مقداری بلغور جو دوسر را به ماست اضافه کرده و خمیری ضخیم درست کرده و آن را بصورت ماسک به صورتتان بزنید. این درمان نیز باعث انعطاف و مرطوب نگه داشتن پوست شما میشود.

 

با عسل، سفید و شفاف می شوید

عسل کمک می کند تا پوست سفید شود در حالی که به عنوان یک عامل مرطوب کننده نیز عمل میکند. پوست خشک، عاملی ست که باعث ناهمواری پوست میشود. عسل همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند لکه های مربوط به سن و جای جوش را محو کند.

• عسل خالص را به صورت خود بمالید و برای چند دقیقه بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. این درمان ساده به حذف سلولهای مرده پوست کمک خواهد کرد و باعث میشود پوست شما روشن تر و تازه تر از قبل به نظر برسد. این کار را یک بار در روز انجام دهید.

• برای ایجاد یک ماسک روشن کننده پوست،یک قاشق چای خوری از عسل و آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شیر خشک و نصف قاشق چای خوری روغن بادام را ترکیب کرده و خوب آنها را مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست بمالید. به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این کار را روز در میان انجام دهید.

 

لایه برداری طبیعی

لیمو ترش یکی از بهترین موادی است که می توانید از آن برای پاکسازی و طراوت پوست خود استفاده کنید. اسید سیتریک موجود در لیمو ترش باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و به شفاف شدن پوست کمک می کند. همچنین ویتامین سی موجود در آن به از بین بردن دانه های سر سیاه کمک می کند و فرایند تجدید سلولی را افزایش می دهد.مقداری آب لیموی تازه برداشته و به پوست صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی پوست شما بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید. بعد از آن تکه های خیار را روی پوستتان بگذارید تا به نرم و مرطوب شدن آن کمک کند. این کار را هر روز یا یک روز در میان انجام دهید.کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که مقداری آب لیمو را با یک قاشق مربا خوری عسل ترکیب کنید و آن را روی صورت خود بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را بشویید.برای لایه برداری پوست می توانید دو قاشق آب لیمو را با شکر مخلوط کنید. این ترکیب را روی صورت، گردن و دست های خود بمالید. آن را با حرکات چرخشی روی پوست بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. بعد آن را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای یک مرتبه انجام دهید.

 

همان درمان قدیمی پوست تیره و کدر

در خیار مواد مرطوب کننده و مغذی و منقبض کننده وجود دارد که برای پوست بسیار مفید هستند. این مواد می توانند ظاهر پوست شما را بسیار زیبا و شفاف کنند و به رشد سلول های تازه در پوست صورت شما کمک کنند.یک خیار تازه را به تکه هایی برش زده و آنرا به کل صورت خود بمالید . بگذارید در طول شب روی پوست شما بماند و صبح آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید.مقداری آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی پوست خود بمالید و بگذارید کاملا خشک شود. بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

درمان خانگی پوست خشک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ