5 میوه که حتما باید برای زیبایی پوستتان بخورید

faateme1366
می توانید بدون هزینه های خیلی زیاد از میوه ها برای زیبایی و سلامت پوست خود بهره مند شوید. اگر می خواهید روش اینکار را بدانید، ادامه این مطلب شما را راهنمایی می کند.

 

سیب میوه ی پوست است!

به گزارش سایت الودکتر، گفته می‌شود که خوردن یک واحد سیب در طول روز، روند پیر شدن پوست را به‌تاخیر می‌اندازد. سیب حاوی ویتامین C‌بوده و باعث سفت شدن پوست و رنگ گرفتن آن می‌شود. به‌علاوه، این میوه می‌تواند از آسیب‌هایی که رادیکال‌های آزاد در بدن ایجاد می‌کنند جلوگیری کند. رادیکال‌های آزاد می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند که سیب در برابر این آسیب‌ها از پوست حفاظت می‌کند. برای مبارزه با پیری پوست، سیب گاز بزنید. برای داشتن پوستی درخشان و جوان، حتما روزانه یک عدد سیب بخورید. همچنین می‌توانید آب سیب را روی پوست خود بمالید و پس از ۱۰‌دقیقه آبکشی کنید.

 

مروارید حیات

در طب سنتی هند به انگور «خون گیاهی» یا «مروارید حیات» گفته می‌شود و هزاران سال است که از آن برای درست کردن مواد آرایشی – زیبایی و فیتوتراپی یا همان درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی استفاده می‌شود. انگور سرشار از ویتامین‌ها، اسیدهای میوه و آنتی اکسیدان‌ها بوده و قابض فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این میوه‌ی خوشمزه، همه‌ی پوست‌ها را تقویت، مرطوب و روشن می‌سازد. انگور با توکسین‌ها مبارزه می‌کند و باعث پاک‌سازی عمقی بدن می‌شود. انگور دارای خواص ضدخستگی است و باعث تقویت قوای جسمی و فکری می‌شود. این «مروارید حیات» روح را از افکار تکراری و مزاحم خلاص می‌کند و بهترین میوه برای حفظ و تقویت و نشاط و شادابی بدن محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم پوست‌تان هر نوعی که باشد از خوردن انگور غافل نشوید.

 

پاکسازی طبیعی، اما با احتیاط!

خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایه‌ی سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی موثر عمل می‌کند. گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفاده‌ی خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معده‌ی حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیته‌ی گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند.

 

قدرت پرتقال را به خود تزریق کنید

بدون شک پرتقال یکی از میوه های سرشار از ویتامین C است که برای تقویت و محکم شدن پوست غوغا می ‌کند. شما می توانید این میوه را صبح ها و با یک لیوان آب حاوی لیموترش میل کنید تا روند پاکسازی ارگان های بدن تان بهتر پیش برود و باک ویتامین و آنتی اکسیدان بدن تان پر شود.  ویتامین C موجود در پرتقال و لیموترش یک ترکیب ضدپیری فوق العاده محسوب می شود. به کمک این ویتامین بدن شما قادر خواهد بود که آهن و کلسیم موجود در مواد غذایی را بهتر جذب کند. تنها مشکل این ویتامین، محلول در آب بودن آن است.  به این معنی که از طریق ادرار دفع می ‌شود و ما باید به طور مرتب این ویتامین را جذب کنیم. علاوه بر این ویتامینC یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که از DNA و سلول‌ های شما مراقبت کرده و اثرات منفی رادیکال های آزاد را خنثی می کند. رادیکال های آزاد جزو عوامل اصلی بروز چین و چروک روی پوست، پیری زودهنگام سلول‌ ها و عدم تولید درست کلاژن هستند.

 

خوشمزه های محبوب پوست

کلاژن پروتئینی است که در محصولات غذایی حیوانی یافت می شود. مواد غذایی دیگری نیز هستند که به تولید طبیعی و سنتز آن کمک می کنند. شما می توانید برای جذب کلاژن بیشتر، گوشت گاو، ماهی یا دسر با ژلاتین مصرف کنید. همچنین می توانید به دو میوه مفید که سرشار از میزان زیادی آب، ویتامین و آنتی ‌اکسیدان ‌ها هستند اعتماد کنید. این میوه ها به افزایش کلاژن سازی کمک کرده و پوست را محکم می کنند. هندوانه و توت فرنگی جزو تونیک های طبیعی پوست محسوب می شوند.

 

4ماسک فوق العاده برای پوست کدر و تیره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ