درمان قطعی پروستات با گوجه فرنگی!

mahdie.mohtashami
پروستات را می توان در آستانه ی رشد درمان کرد. گوجه فرنگی میوه ای است که می تواند این کار را به درستی انجام بدهد.

پروستات و بزرگی پروستات مشکلی است که بعضی از آقایان بعد ازسن 50 سالگی تجربه می کنند. در بعضی از افراد غدد پروستات که دقیقا زیر مثانه قرار دارد آهسته و در برخی دیگر سریع تر رشد می کنند. رزیم غذایی درست می تواند این مشکلات را در سنین پیری کمتر کند. در این مقاله با این خوراکی ها آشنا شوید.

پروستات چیست؟

پروستات بخشی ازاندامهای جنسی مردانه است که بصورت غده کوچکی به شکل واندازه تقریبی گردو پائینتر ازمثانه قرارگرفته وقسمت ابتدایی پیشابراه رااحاطه کرده است. پیشابراه مجرایی است که ادرار را از مثانه به طرف خارج از بدن هدایت می‌کند.

پروستات در بدن چه نقشی دراد؟

واردکردن فشاربه قسمت ابتدایی پیشابراه جهت کنترل ادراروهمچنین ترشح مایعی برای حفظ وفعال نگه داشتن سلولهای جنسی مردانه یااسپرم ها، ازوظایف پروستات دربدن محسوب می شود.

خوراکی های ضد پروستات

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی غیر از ویتامین سی، محتوی مقدار زیادی “لیکوپن” می‌باشد. لیکوپن ماده‌ای است که خطر سرطان‌های پروستات و تخمدان را کم می‌کند. محصولات گوجه فرنگی از قبیل؛ رب گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی و کچاپ نیز ضد سرطان می‌باشند.

انار

به گزارش الو دکتر نتایج تحقیقات مختلف، خواص مفید زیادی را به بخشهای مختلف این میوه نسبت می دهند. برای نمونه، آب انار و پوست آن خواص بالقوه آنتی اکسیدانی دارند و با داشتن اثرات ضد سرطانی در پیشگیری و درمان انواع سرطان موثرند. همچنین نتایج تحقیقات انجام شده بر روی موش اثرات قابل توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات نشان داده است. بنابراین به عقیده دانشمندان آب انار به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، احتمالاً می تواند در انسان نقش پیشگیری از سرطان پروستات داشته باشد.

چای سبز

بنا به گزارش چاپ شده در مجله پژوهش های سرطان، مواد شیمیایی موسوم به پلی فنول ها که در ساختمان چای سبز وجود دارند، از سرعت پیشروی سرطان پروستات جلوگیری می کنند.

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که دادن پلی فنول های چای سبز به موش ها از گسترش و پیشرفت سرطان پروستات در آن ها جلوگیری می کند. در این مطالعه پژوهشگران، مواد شیمیایی چای را تصفیه کرده و مورد استفاده قرار دادند. آن ها دریافتند که پلی فنول ها از یک خط سیر شیمیایی که نقش اساسی در پیشرفت سرطان پروستات دارد، جلوگیری می کنند.

سویا

سویا داری “ایزوفلاون” می‌باشد. محصولات به دست آمده از سویا مانند توفو، شیر سویا و آجیل سویا نیز دارای این ماده می‌باشند. این ماده خطر سرطان‌های سینه، تخمدان و پروستات را کاهش می‌دهد که این کار را به وسیله محافظت سلول‌های بدن از اثرات زیان آور استروژن‌ها انجام می‌دهد.

سیر

آزمایش ها و تحقیقات فراوانی در دنیا صورت گرفته و همه آنها تایید کرده اند سیر خاصیت ضد سرطانی دارد. بیشتر تاثیر این گیاه در جلوگیری از سرطان های گوارشی و البته سرطان های سینه و پروستات است. تحقیقات نشان داده ست هر چه افراد سیر خام و پخته بیشتری مصرف کنند، کمتر دچار سرطان های معده و روده بزرگ می شوند. آزمایشات ثابت کرده اند، زنان میانسالی که به طور مرتب در بیشتر وعده های غذایی خود سیر مصرف می کنند، ۵۰ درصد کمتر از دیگر افراد دچار سرطان روده بزرگ می شوند.

انواع توت

توت‌فرنگی، توت سیاه و تمشک سرشار از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان هستند. آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، حملات مولکول‌ها به سلول‌های سالم و کاهش خطر سرطان نقش مهمی ایفا می‌کنند. ویتامین C نیز از طریق افزایش ادرار و کاهش تورم علائم ابتدایی پروستات‌های خوش خیم را بهبود می‌بخشد.

شیرین بیان

گیاهی است با طبیعت گرم و خشک که ریشه و ریزوم‌ها، اندام دارویی آن محسوب می‌شوند. اگرچه کاربرد اصلی این گیاه، درمان اختلالات مربوط به سیستم گوارش نظیرزخم معده،زخم روده،زخم اثنی عشرو ورم معده وروده می‌باشد. اما دردرمان تورم پروستات نیزمفیداست.

ویتامین D

سطوح بالای ویتامین D در خون اثر حفاظتی در برابر سرطان پروستات دارد. این ویتامین به دلیل داشتن اثرات ضد تکثیر و ضد متاستاز خود خطر ابتلا به سرطان پروسـتات را کاهش می دهد.  از آنجایی که نور آفتاب و مواد غذایی محدودی مانند کره، زرده تخم مرغ، خامه و جگر تنها راه دریافت این ویتامین هستند مصرف مکمل های حاوی ویتامین D در اغلب افراد ضروری به نظر می رسد.

ماهی سالمون

امگا ۳ یکی از مواد مغذی و مفید برای سلامت پروستات است و ماهی سالمون نیز سرشار از امگا ۳ است. رنگ پولک‌های انواع مختلف سالمون با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل برخی از انواع آن نسبت به بقیه امگا ۳ بیشتری دارند.

بنا به گفته محققان، امگا ۳ موجود در ماهی، مانع پیشرفت تومور پروستات میشود و همچنین مانع پیشرفت سرطان در دیگر قسمت‌های بدن افرادی می‌شود که پیشتر به این نوع سرطان مبتلا بوده‌اند.

نتایج مطالعاتی حاکی از آن بود که مصرف ماهی حداقل یک‌بار در هفته، باعث کاهش خطر پیشرفت سرطان حتی برای افرادی که به‌صورت ارثی مستعد ابتلا به این بیماری هستند، می‌شود.

 چرا بسیاری از مردان درگیر بزرگی پروستات هستند؟

 همه چیز درباره پروستات

 پیشگیری از سرطان پروستات با نوشیدن آب انار

 تاثیر درمان سرطان پروستات بر طول عم

 درمان سرطان پروستات با استفاده از نانوزیست‌فناوری

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ