دلتان می خواهد اصلا سرما نخورید؟

parya
سرماخوردگی به دلایل مختلفی به وجود می آید که با رعایت کردن بعضی مسائل می توان برای همیشه با سرماخوردگی خدافظی کرد.

سرما خوردگی نوعی بیماری است که با تغییر آب و هوا و یا ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خود را نشان می دهد و می تواند زندگی فرد را چند روز مختل کند، شاید شما نیز دنبال روشی هستید تا اصلا سرما نخورید. ممکن است فکر کنید که این چنین اتفاقی غیر ممکن است اما ما به شما می گوییم که می توان کاری کرد تا اصلا سرما نخورد، اگر دلتان می خواهد اصلا سرما نخورید تا انتهای متن با ما باشید.

اصول پیشگیری از سرماخوردگی

تزریق واکسن آنفلوانزا در خانواده به همه افراد و بویژه افراد آسیب‌پذیرتر (کودکان، بارداران، سالمندان و بیماران با ضعف سیستم ایمنی)

مصرف نکردن مواد غذایی پرحجم و چرب بویژه در خانم‌های باردار

کودکان و سالمندان هنگام خروج از منزل لباس مناسب بپوشند.

کم کردن مصرف اسپری و عطر بخصوص در کودکانی که زمینه آلرژی دارند.

با هر مناسبت افراد همدیگر را بغل نکنند و نبوسند.

افراد سالم و سرماخورده برای مدت طولانی در یک مکان کنار هم نباشند.

داشتن رژیم غذایی با سبزیجات تازه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

کودکان بالای یک سال، روزانه چهار عدد میوه بخورند و به اندازه کافی بخوابند.

فرزندان والدین سیگاری بیشتر سرما می‌خورند

سیگار کشیدن والدین و افراد خانواده در حضور کودک، اثرات زیانباری را به صورت کاهش حرکت مژک‌های تنفسی در دستگاه تنفس و تحریک رفلکس سرفه و افزایش ترشحات راه‌های هوایی بزرگ و ایجاد سینوزیت در وی ایفا می‌کند. حتی لباس‌های پدر سیگاری وقتی توسط کودک اشتنشاق می‌شود می‌تواند اثر زیانبار خود را اعمال کند.

مصرف سیگار با افزایش مصرف ویتامین C در بدن همراه است، ولی چون این افراد تغذیه مناسبی هم ندارند ممکن است همزمان دچار کمبود ویتامین‌های مختلف شوند. همچنین مصرف الکل نیز باعث کم فعال شدن لنفوسیت‌ها و کاهش اشتها و کم شدن احتمال دریافت ویتامین‌ها می‌شود.

غذاهای آماده و نیمه‌آماده نخورید

توجه به تغییر برنامه غذایی شامل مصرف مواد سالم و تازه از ابتلا به بیماری‌های زیادی پیشگیری می‌کند، زیرا حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای فعالیت مناسب سیستم ایمنی است.

مصرف غذاهای آماده به دلیل داشتن مقدار فراوان ادویه و مواد افزودنی و کم بودن ویتامین‌ها در ترکیباتشان، احتمال تشدید انسداد راه‌های تنفسی را فراهم می‌کنند و با پر کردن معده و افزایش مدت لازم برای تخلیه و بزرگ کردن شکم، امکان انجام فعالیت کامل تنفسی را در افراد چاق کم می‌کند.

با اینکارها از سرماخوردگی بهاری در امان باشید!

همه چیز درباره درمان سرماخوردگی

 درمان سرماخوردگی با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ