این 16 خوراکی به شدت باعث اضافه وزن شما میشود

pegiu
اگر در رژیم هستید این 16 خوراکی را کنار بگذارید.

خوراکی هایی هستند که برای بدن به شدت اضافه وزن به همراه خواهند داشت.در صورتی که شما به اندام و تناسب آن اهمیت می دهید و می خواهید وزنی متناسب داشته باشید باید این خوراکی ها را شناسایی کنید و در طول دوره رژیم خود یا آنها را مصرف نکنید و یا بسیار کم مصرف نمایید.در این بخش از الودکتر 16 خوراکی که به شدت شما را دچار اضافه وزن می کند برای شما معرفی نموده ایم.

16 خوراکی که شما را به شدت چاق میکند و باید بدانید

آب میوه

با اینکه مصرف انواع میوه ها در رژیم غذایی بسیار توصیه می شود اما با این حال ، مصرف بیش از حد آب میوه به جای آن در طول روز می تواند شما را چاق کند. بنابراین باید گفت خوردن آب میوه به جای میوه اصلا کار درستی نمی باشد چرا که در هر یک لیوان آب میوه نسبت به قطعات مشابه آن در خود میوه چندین برابر کالری ذخیره شده است که این انرژی اضافی به وزن بدن اضافه می شود . به این ترتیب باید گفت آب میوه حاوی قند بیشتر اما فیبر کمتری نسبت به تمامی میوه جات و میوه های تازه دارد که مصرف آن اصلا پیشنهاد نمی شود.
غلات

بسیاری از ما بر این باورهستیم که غلات می تواند به عنوان یک میان وعده کامل و سالم برای صبحانه در نظر گرفته شود که معمولا برای صبحانه آن را با شیر مصرف می کنند . اما با وجود اینکه کاملا سالم به نظر می رسند اما در انواعی ازغلات چربی، شکر و انرژی هایی وجود دارد که اینها باعث می شوند روی سطح قند خون شما تاثیر گذاشته و نه تنها مصرف آنها در رژیم غذایی مناسب نمی باشد بلکه باعث می شود شما چاق شوید.

میوهخشک شده

میوه های خشک دارای بسیاری از خواص مفید و غیر قابل شمارش می باشند که مصرف روزانه آنها بسیار توصیه شده است اما با توجه به غلظت قندی که در آنها ذخیره شده است می توانند به مانند آب میوه در بدن عمل کرده و انرژی و قند بسیار بالایی را در مقایسه با همان مقدار از آن به عنوان یک میوه تازه در بدن ذخیره کنند و علاوه بر این میوه خشک شده نسبت به تازه ی آن فیبر و مواد مغذی کمتری دارد که این به دلیل آن است که به میوه های خشک شده مواد افزودنی بسیاری جهت دادن طعم و عطر اضافه شده است.

نوشیدنی های رژیمی

بسیاری از ما به نوبه خود به نسخه هایی که در رژیم غذایی مان گنجانده شده که بر اساس مصرف نوشیدنی های بدون قند و یا انرژی زا می باشند عمل کرده و نمی دانیم که در حال انجام چه اشتباه بزرگی هستیم . در پژوهشی که توسط مرکز علوم بهداشت تگزاس در سن آنتونیو انجام شده کسانی که روزانه از نوشیدنی های رژیمی استفاده می کنند 70 درصد نسبت به کسانی که اصلا از این نوشیدنی ها استفاده نمی کنند چاق می شوند که دلیل آن اضافه شدن انواع شیرین کننده های مصنوعی به این نوشیدنی ها است که علاوه بر آن به سلول های مغز هم آسیب هایی را وارد می کند.

سالاد

به هنگام غذا خوردن و یا خرید مواد غذایی، تهیه کردن سالاد به عنوان یک “گزینه سالم” در اذهان عمومی معرفی شده است. با این حال ، باید گفت که چنین نیست . در حالی که سالاد حاوی سبزیجات و دیگر مواد تشکیل دهنده سالمی می باشد ، اما غالبا برای سرو آن از انواع سس های شیرین که حاوی چربی و انرژی زیادی می باشد استفاده می شود. هر چند که گاهی اوقات از مواردی چون آووکادو و یا روغن زیتون استفاده می شود ، اما با این حال همیشه این گونه نمی باشد و خود این می تواند عاملی برای چاق شدن تان شود.

سوپ

در حالی که سوپ می تواند به کم کردن وزن کمک بسیاری کند اما در دستور غذایی بسیاری از سوپ ها مقادیر قابل توجهی از انواع چربی و انرژی وجود دارد ، به خصوص آنهایی که حاوی محصولات لبنی می باشند که اینها به چاق شدن کمک زیادی می کند . به این ترتیب اگر می خواهید در برنامه رژیم غذایی خود سوپ را بگنجانید بهتر است برای درست کردن آن تنها از انواع سبزیجات تازه استفاده کنید.

سس گوجه فرنگی

گفته شده است که بر خلاف سس سالاد و سس مایونز که دارای چربی بالایی می باشند سسس قرمز حاوی چربی نبوده و مصرف آن در برنامه غذایی بلامانع می باشد و میتواند به همراه یک میان وعده به صورتی سالم مصرف شود .اما باید گفت که در سس گوجه فرنگی اگر چه مواد مغذی زیادی وجود دارد اما چربی بسیاری هم در آن ذخیره شده است که مصرف آن نه تنها درست نمی باشد بلکه باعث چاق شدن تان هم شود.

کره‌ی بادام‌زمینی

کره‌ی بادام‌زمینی برای سلامتی مفید است البته اگر به‌اندازه مصرف شود و مواد تشکیل‌دهنده‌‌ی آن، بادام‌زمینی برشته‌شده و کمی نمک باشد. در حقیقت، خوردن مغزها و انواع بادام‌زمینی‌ باعث کاهش وزن می‌شود و سلامت بدن را تضمین می‌کند. کره‌های بادام‌زمینی صنعتی شامل شکر و چربی‌های گیاهی هیدروژن‌دار‌شده هستند و منجر به اضافه‌وزن می‌شوند. این کره‌های بادام‌زمینی مطمئنا سالم نیستند. کره‌ی بادام‌زمینی همچنین کالری بالایی دارد و بعضی از افراد را وادار به پرخوری می‌کند. اگر شما بر آنچه می‌خورید نظارت داشته باشید، مصرف کمی کره‌ی بادام‌زمینی مشکلی ایجاد نمی‌کند. به‌هرحال، اگر مصرف پروتئین‌تان را کنترل کنید، بهتر از آن است که اصلا کره‌ی بادام‌زمینی نخورید.

شیرکاکائو

شکلات تلخ، فواید بسیاری برای سلامتی دارد و باعث بهبود عملکرد مغز و سلامت قلب می‌شود، اما شکلات‌ سفید و شیری که به‌طور صنعتی تولید‌ شده است، شکر فراوانی دارد. این شکلات پر از چربی و شکر است و درست مانند فست‌فود‌ها افراد را به پرخوری می‌کشاند چرا که خوشمزه است و مقاومت در برابر آن چندان راحت نیست!

سیب زمینی سرخ شده

بسیاری از مردم بر این باورند که مصرف سیب زمینی سرخ شده که در خانه درست می شود از مصرف انواع چیبس بسیار بهتر می باشد اما باید گفت ممکن است که سیب زمینی سرخ شده نسبت به چیبس فیبر و ویتامین بیشتری داشته باشد اما به طور کلی ها درصد چربی و انرژی ذخیره شده در آن بسیار بالا بوده و به دلیل نمک زیادی که دارد مصرف آن در در طولانی مدت شما را چاق و وزن تان را افزایش می دهد.

ذرت بوداده

پاپ کورن یک میان وعده کوچکی است که حاوی فیبر بالایی می باشد و با اضافه شدن کره به آن بسیار خوشمزه تر هم خواهد شد .پاپ کورن در انواع فروشگاه ها و سینما ها پیدا می شود .اما باید گفت پاپ کورن یا همان ذرت بوداده شده دارای چربی زیادی بوده و کالری زیادی را در بدن ذخیره می کند که خوردن آن به چاق شدن بدن کمک زیادی خواهد کرد.خوردن آن هم معمولا هنگامی که در حال تماشای تلویزیون هستیم و یا اینکه در زمان هایی که خرید می رویم و احساس گرسنگی می کنیم بسیار اتفاق خواهد افتاد.

بستنی

بستنی‌هایی که در رسانه‌ها تبلیغ می‌شوند، سرشار از شکر هستند و از آنجایی که بستنی بیشتر به‌عنوان دسر مصرف می‌شود، کالری زیادی را به وعده‌ی غذایی اصلی شما اضافه می‌کند. اگر نمی‌توانید کلا از بستنی دل بِکنید، حداقل سعی کنید مصرف آن را کاهش بدهید. حواس‌تان باشد بستنی‌ای را انتخاب کنید که در هر پُرس، کمتر از ۱۵ گرم شکر دارد. همچنین برای اطمینان بیشتر، به مقدار پروتئین‌ آن هم نگاهی بیندازید.

شیرینی گرانولا

شیرینی گرانولا به عنوان یک غذای کاملا بهداشتی به بازار عرضه شده است و در فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی به فروش می رسد و حتی به نظر می رسد که یک میان وعده ی کاملا سالمی می باشد که گفته شده است بهتر است آنرا در برنامه رژیم غذایی بگنجانیم. اما تحقیقات ثابت کرده است که این کاملا اشتباه می باشد . در حالی که شیرینی گرانولا بدون شک مغذی و سرشار از فیبر است ، اما حاوی مقادیر بالایی از شکر و روغن و انواع چربی ها و انرژی می باشد که مصرف آن به ایجاد اضافه وزن در بدن کمک بسیاری خواهد کرد.

آثار استیک گوشت دنده بر چاقی شکم

صبر کنید! چاقوی استیکتان را به سمت ما پرت نکنید. مطالعات نشان می‌دهد خوردن استیک‌های مناسب باعث باریک شدن میان‌تنه شما می‌شود. اما استیک‌های گوشت دنده و استیک گوشت قلوه‌گاه که یکی از ۳ مورد چرب‌ترین بخش‌های گوشت گاو هستند. یک بررسی انجام‌شده به‌وسیله پژوهشگران چینی نشان داد که داشتن یک رژیم غذایی غنی از گوشت قرمز چرب و تازه با چاقی شکم و افزایش دور کمر همراه است.

پیتزا

باید گفت: یک شب در یک پیتزافروشی یک عمر تحمل چربی‌ها در شکم! درواقع پیتزا دومین عامل بزرگ دریافت چربی‌های اشباع‌شده در رژیم غذایی آمریکایی است (و درست بعد از پنیر مخصوص خودش در رتبه دوم قرار می‌گیرد). خوردن برش‌های پیتزا مسئول نیمی از دریافت غذایی چربی‌های اشباع‌شده مسدودکننده شریان‌ها در میان آمریکاییان است.

پژوهشگران دریافته‌اند که برخلاف سایر چربی‌ها انواع اشباع‌شده به‌احتمال‌زیاد در ناحیه شکمی ذخیره می‌شوند و باعث چاقی شکم می شود.پژوهشی جدید درزمینهٔ «رژیم غذایی شکم صفر (Zero Belly Diet) شش غذای رایج که فورا به چاقی شکم تبدیل می‌شوند (insta-belly foods) را به همراه چند غذای جایگزین مبتکرانه برای کمک به برآورده کردن خواسته‌های غذایی شما بدون داشتن شکمی برآمده را معرفی می‌کند.

نوشابه‌های گازدار رژیمی

اگر می‌خواهید تناسب‌اندام خود را دوباره به دست بیاورید، بایستی مصرف نوشابه‌های شیرین را کاهش دهید و آن‌ها را با نوشابه‌های رژیمی جایگزین کنید. آیا این کار درست است؟ نه،مطالعات اخیر ارتباط بین مصرف نوشابه‌های رژیمی و دور کمر یا دور شکم بزرگ‌تر را نشان داده‌اند. علاوه بر این مطالعه منتشرشده در ژورنال Obesity نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی نسبت به افرادی که این نوع نوشابه‌ها را نمی‌نوشند، واجد درصد بالاتری از چاقی شکمی هستند. اما چرا؟

پژوهشگران تصور می‌کنند که مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی میزان کالری که با مصرف این نوشیدنی‌ها صرفه‌جویی می‌کنند را زیاد‌تر برآورد می‌کنند و بنابراین بیشتر از حد معمول غذا می‌خورند.به‌جایش بنوشید: چای سفید (یک نوع چای چینی اندکی اکسید‌شده از جوانه‌ها و برگ گیاه چای) و بر اساس یک بررسی منتشرشده در ژورنال «تغذیه و متابولیسم»، این نوع چای از تشکیل سلول‌های چربی جدید ممانعت و به بدن در سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید درمان چاقی شکم خود را تسریع کنید، به چای سفید و چهار چای جادویی دیگر، چای زرشک، چای پوئر (نوعی چای سیاه تخمیرشده چینی)، چای اولونگ (نوعی چای نیمه‌تخمیرشده چینی)، چای روبوز (یک دم‌نوش رایج در آفریقای جنوبی) روی‌آورید.اگر شما هم خواهان یک شکم تخت و صاف هستید این مواد غذایی را فراموش نکنید.

راز لاغری زنان ژاپنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ