توصیه هایی برای کنترل رژیم غذایی

mousavi
تحقیقات جدید نشان داده‌اند خوردن میوه‌های خشک با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است.

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باورند که میوه‌های خشک شده، تا زمانی که به‌ صورت متعادل مورد استفاده قرار بگیرند انتخابی مغذی و مناسب به حساب می‌آیند. در واقع تحقیقات جدید نشان داده‌اند خوردن میوه‌های خشک با رژیمی سالم و کاهش چاقی در ارتباط است.

کشمش

یکی از محبوب‌ترین محصولات خشک شده برای کاهش وزن است. کشمش غنی از ید است و می‌تواند میان وعده‌ای مفید و کم نمک باشد. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۹۹ کیلو کالری دارد و تنها حاوی ۰.۵ گرم چربی است.

فندق

فندق یک منبع غنی از فیبر‌های غذایی و چربی‌های سالمی است که در کاهش وزن مشهور هستند. ۱۰۰ گرم از این محصول ۶۲۸ کیلوکالری و ۱۰ گرم فیبر دارد.

خرما

خرما غنی از ویتامین B5 برای افزایش استقامت است. هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک تنها ۲۸۲ کیلو کالری دارد و یک میان وعده خوب برای کسانی است که قصد کاهش وزن دارند و می‌خواهند از پرخوری جلوگیری کنند.

زردآلوی خشک

زردآلوی خشک می‌تواند جلوگی گرسنگی شما را تا حداقل ۵ ساعت بگیرد. این میوه خشک همچنین سرشار از کلسیم، پتاسیم و منیزیم است. ۱۰۰ گرم زردآلوی خشک تنها ۲۰۰ کیلوکالری دارد و یکی از بهترین میوه‌های خشک برای کاهش وزن است.

آلوی خشک

حاوی الیافی برای بهبود دستگاه گوارش و حفظ سلامت روده است و به بدن برای رهایی از مواد سمی کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود. هر ۱۰۰ گرم از این محصول ۲۴۰ کیلو کالری دارد.

بادام زمینی

انتخاب فوق‌العاده برای کاهش وزن است، زیرا منبع سرشار از پروتئین بوده و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. هر ۱۰۰ گرم بادام‌زمینی ۵۵۳ کیلوکالری دارد و می‌تواند یک سوم نیاز روزانه به آهن و یک پنجم نیاز به ویتامین B6 را تامین کند.

پسته

سرشار از پروتئین، ویتامین‌ها، چربی‌های سالم، آهن، منیزیم و … است و هر ۱۰۰ گرم از آن ۵۶۲ کیلوکالری به بدن می‌رساند. تقریبا نیم فنجان پسته ۱۷۰ کیلو کالری دارد.

منبع: سلامت

با میوه خشک قند کمتری دریافت کنیم یا با میوه تازه؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ