علت سوزش کف پا چیست؟

atoosamirzavandi
دلیل داغ شدن کف پا جدی تر از کاهش صرفا یک ماده غذایی یا فقط یک چربی بالا می باشد.

بعضی از افراد همیشه از سوزش کف پا ناله می کنند .علت سوزش کف پا متعدد و مختلف می باشد و می تواند از یک خستگی ساده تا شرایط جدی تر همچون وارد شدن آسیب به اعصاب، ناهنجاری ستون فقرات، یا مشکلات چرخش خون را شامل شوند. در این مقاله راهکارهایی برای درمان سوزش کف پا ارائه می گردد.

علت سوزش کف پا

علامتی است که بیماران زیادی با شک به آن به پزشکان مختلف مراجعه می کنند و اغلب انرا به علایم چربی خون بالا مرتبط می کنند اما معمولا خواب رفتن انگشتان و خصوصا علت داغ شدن کف پا به علت عوارض چربی خون بالا نیست .

متاسفانه حتی در قشر درمان جامعه پزشکی شایع شده که علت خواب رفتن دست و پا را به عنوان یکی از علایم بارز چربی خون بالا یا کم خونی مرتبط می کنند و آزمایش خون از بیمار می خواهند در حالیکه شایع ترین علت خواب رفتن پا درگیری عصب می باشد.

بعضی بیماران ممکن است علایم درگیری عصب را به صورت بی حسی شدن انگشت پا و خارش کف پا یا حتی خارش ساق پا ذکر کنند. اما همه این علایم مربوط به طیف های گسترده علایم دگیری عصب می باشد و علت خواب رفتن دست وپا و علت خارش کف پا را باید در مشکلات اعصاب و عضلات جستجو کرد.

سوزن سوزن شدن کف پا اغلب بیماران را تحریک به برسی و درمان از نظر بیماری های مختلف طبی می کند و اغلب ابتدا بیمارانی که احساس سوزن سوزن شدن پا دارند به دنبال آزمایش چریی بالا ومی روند و اغلب به سختی مشکل در عصب در نقطه ای بسیار دورتر را به سختی قبول می کنند.

سوزن شدن کف پا و گزگز کف پا اغلب نشانه مشکل در عصب و بیماری هایی که موجب درگیری عصب می شوند می باشد و نیاز به توجه ودرمان دارد.

داروی گیاهی برای سوزش پا اغلب صرفا تسکینی می باشند و درمان اساسی نیستند . علت مورمور شدن پا فراتر از یک گرفتگی کوچک در پا می باشد و باید برسی جدی شوند.

مهمترین تست برای کسانی که می خواهند سوزش کف پا نشانه ی چیست ، تست نوار عصب و عضله در رجه اول و تست قند خون و کارکرد تیرویید در مرحله دوم می باشد.در درمان علت مور مور شدن پاها و گزگز کف پا نیاز به همکاری بیمار و رعایت حتمی مسایل ارگونومیک می باشد.

درمان سوزش کف پا

آب سرد

آب سرد یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان سوزش کف پا می‌باشد، زیرا سبب تکسین سریع سوزش، بیحسی و تورم پا می‌باشد.

نکته: پاهای خود را زیاد درون آب سرد قرار ندهید، همچنین از یخ به طور مستقیم بر روی پاهای خود استفاده نکنید.

  • یک تشت را پر از آب سرد کنید
  • چند دقیقه پاهای خود را در تشت قرار دهید
  • سپس پاهای خود را از درون تشت دربیاورید و پس از ۱ دقیقه دوبار تکرار کنید
  • برای درمان داغ شدن کف پا این عمل را چند بار در روز تکرار کنید

سرکه سیب

سرکه سیب به شما کمک می‌کند تا سطح PH بدن خود را حفظ کنید، همچنین برای درمان سوزش کف پا نیز بسیار مؤثر می‌باشد

  • ۲ قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و یک بار در روز بخورید
  • همچنین شما می‌توانید برای درمان سوزش کف پا یک تشت پر از آب گرم کنید و دو قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه پاهای خود را درون آن قرار دهید
  • این عمل را ۲ بار در روز تکرار کنید

زردچوبه

به گزارش الو دکتر زردچوبه حاوی مقادیر خبوی از ترکیب شناخته شدن کورکومین است که کمک می‌کند تا جریان خون و گردش خون در سراسر بدن شما بهبود پیدا کند، علاوه بر این زردچوبه دارای خواص ضد التهابی است که به درمان سوزش پا و همچنین درد پا کمک می‌کند.

  • در یک لیوان آب گرم دو قاشق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و مخلوط کنید و سپس آن را بنوشید، برای نتایج بهتری این کار را دو بار در روز تکرار کنید
  • همچنین شما می‌توانید برای درمان سوزش کف پا دو قاشق غذاخوری زردچوبه را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری درست شود و به کف پاهای خود بمالید و هنگامی که خشک شد، پاهای خود را با آب سرد بشورید، فقط توجه داشته باشید این کار سبب می‌شود پاهای شما به رنگ زردچوبه در بیاید

ویتامین B3

ویتامین B3 همچنین به عنوان نیاسین شناخته شده است، به بهبود گردش خون، تقویت اعصاب و درمان داغ شدن کف پا کمک می‌کند، زیرا کمبود B3 یکی از علل اصلی این مشکل است.

  • برای مصرف B3 سبوس گندم، محصلات دانه کامل، شیر، ماست، سبزیجات سبز، لوبیا، نخود فرنگی، بادام زمینی و زرده تخم مرغ مصرف کنید
  • همچنین برای درمان سوزش کف پا می‌توانید با مشورت پزشک مکمل‌های B3 مصرف کنید

زنجبیل

زنجبیل یکی دیگر از داروهای مؤثر برای درمان سوزش کف پا می‌باشد، زیرا دارای عامل فعال می‌باشد که باعث افزایش گردش خون در بدن می‌شود که به نوبه خود باعث کاهش سریع احساس سوزش می‌شود.

  • یک قاشق چای خوری آب زنجبیل را با چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون گرم، مخلوط کنید و سپس کف پاهای خود را با آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید
  • روش دیگر سه فنجان چای زنجبیل در روز بخورید، برای درست کردن چای زنجبیل، درون یک فنجان آب جوش به اندازه ۱ سانتی متر ریشه تازه زنجبیل اضافه کنید

 

آیا از سوزش پا رنج می برید؟

 علت گزگز دست و پا

 درد پاشنه پا از چیست؟

 درمان سوزن سوزن شدن پاها

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ