آسان ترین راه پیشگیری از دیابت

faateme1366
به جای اینکه سال ها بعد به دنبال درمان دیابت باشید، بهتر است از همین امروز به فکر پیشگیری از دیابت باشید. با استفاده از آسان ترین راه پیشگیری از دیابت می توانید زندگی بدون بیماری را تجربه کنید.

 

ورزش چطور باعث پیشگیری از دیابت می شود؟

به گزارش سایت الودکتر، فعالیت بدنی روزمره فواید بسیار زیادی دارد. ورزش کمکتان می‌کند تا:

– وزنتان را پایین بیاورید.

قندخونتان را پایین بیاورید.

– حساسیت شما به انسولین را بالا می‌برد- که کمک می‌کند قندخونتان در یک محدوده نرمال بماند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هم ورزش‌های هوازی و هم قدرتی می‌تواند به کنترل دیابت کمک کند اما بهترین نتیجه از برنامه تناسب‌اندامی حاصل می‌شود که از هر دوی این تمرینات استفاده می‌کند.

 

فلفل را برای پیشگیری از دیابت امتحان کنید

پژوهشگران در مطالعات خود دریافته اند که فلفل تند درپیشگیری از دیابت و بیماری های قلبی و عروقی که مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشورهای رو به توسعه هستند، مفید و موثر است. محققان می گویند، این احتمال وجود دارد که روزی فلفل جایگزین آسپیرین شود و یا با آسپیرین به عنوان دارویی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی ترکیب شود. آسپرین به تنهایی عوارض جانبی نامطلوب و مضری دارد که باعث خونریزی معده در بیماران مصرف کننده می شود.

 

چرا صبحانه، آسان ترین راه پیشگیری از دیابت است؟

همه این جمله را شنیده‌ایم: صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی در روز محسوب می‌شود. اما در واقع به علت مشغله و نداشتن وقت؛ کمتر به صبحانه‌ی خود اهمیت می‌دهیم. همه‌ی ما صبح‌ها فقط در تکاپوی رفتن به خارج از خانه و به موقع به مقصد رسیدن هستیم. اگر هم صبحانه بخوریم معمولاً یک چیز کوچک و ساده خورده و سریعاً تمام می‌کنیم. با اینکه خوردن هر چیزی در وعده‌ی صبحانه بهتر از نخوردن آن است. اگر مبتلا به دیابت باشید نخوردن صبحانه‌ای مغذی و متعادل در ابتدای روز می‌تواند سطح قند خونتان را دچار اختلال کند.  پس دقت کنید صبح‌ها چه سوختی به بدنتان می‌رسانید.

 

 

خوردن قند طبیعی مشکل زاست؟

استفاده از غذاهای دارای نشاسته محدود، چربی و کالری کم برای بیماران دیابتی مورد تاکید است و باید در مصرف برنج، نان، سیب زمینی، ماکارونی و غذاهایی از این دست اندازه مصرف را رعایت کنند. وی استفاده محدود از شیرینی جات را مورد تاکید و ضمن انتقاد از بیمارانی که مصرف میوه را کمتر از نیاز بدن دنبال می کنند، یادآور شد: خوردن میوها به دلیل قند طبیعی که دارند مشکلی در بیمار ایجاد نمی کند؛ اما بهتر است در خوردن میوه هایی مانند خربزه و انگور دقت بیشتری داشته باشند.

 

نوشیدنی محبوب برای پیشگیری از دیابت

اگر از طرفداران قهوه و نسکافه هستید، آنها را از خود دریغ نکنید.قهوه می تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری کند. در پژوهشی در دانشگاه هاروارد که در مدت 18 سال  به روی 126210 زن و مرد انجام شد،مشخص شد در افرادی که از طرفداران پر و پا قرص قهوه هستند و روزانه بیش از 6 فنجان قهوه می نوشند، خطر ابتلا به دیابت نوع دو 29 تا 54 درصد کاهش می یابد.مصرف 4 تا 5 فنجان قهوه خطر بروز بیماری را 29 درصد کاهش می دهد، 1 تا 3 فنجان قهوه نیز اثر اندکی دارد. ولی قهوه ی بدون کافئین هیچ اثر پیشگیری کننده ای ندارد. کافئین در فرم های مختلف دیگر، مثل چای، نوشابه و شکلات نیز اثر مثبت در پیشگیری از ابتلا به دیابت دارد. محققان معتقدند کافئین با افزایش دادن متابولیسم این اثر را اعمال می کند.همچنین قهوه ای که منبع اصلی کافئین در این مطالعه بود، حاوی پتاسیم،منیزیم و آنتی اکسیدان بود که به سلول ها در جذب قند کمک می کنند.

 

آسان ترین راه پیشگیری از دیابت

اگر می خواهید آسان ترین راه پیشگیری از دیابت را بدانید، گوشت را غذایی برای تفریح در نظر بگیرید،نه برای استفاده ی روزانه.مطالعه به روی 37000 هزار زن نشان می دهد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در زنانی که هر هفته حداقل 5 بار گوشت قرمز مصرف می کنند، 29 درصد بیشتر از زنانی است که مصرف گوشت آنها کمتر از یک بار در هفته است. همچنین خوردن گوشت های فرآوری شده مثل هات داگ 5 بار یا بیشتر در هفته، خطر ابتلا به دیابت را 43 درصد نسبت به مصرف کمتر از یک بار در هفته افزایش می دهد. محققان علت را کلسترول موجود در گوشت قرمز و افزودنی های خوراکی موجود در گوشت های فرآوری شده می دانند.

بهترین خوراکی های مخصوص دیابتی ها

اگر دهانتان خشک می شود حتما دیابت دارید؟ +علل و درمان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ