بهترین صبحانه برای دیابتی ها

faateme1366
صبحانه مهمترین وعده غذایی افراد دیابتی است اما اینکه در این وعده مهم غذایی چه می خورند، بسیار مهم تر است. بهترین صبحانه برای دیابتی ها ، آن است که تمام مواد غذایی مورد نیاز آن ها را داشته و موادغذایی مضر در آن حذف شده باشد. بهترین صبحانه برای دیابتی ها را در این مطلب به شما پیشنهاد می دهیم.

 

چرا صبحانه برای دیابتی ها مهم است؟

به گزارش سایت الودکتر، تحقیقات نشان می‌دهد صرف نظر کردن از صبحانه باعث ابتلا به چاقی و مقاومت به انسولین می‌شود. مطالعات دیگر تایید می‌کنند که مصرف کنندگان صبحانه بهتر می‌توانند در برابر غذاهای چرب و پرکالری مقاومت کنند. هدف از خوردن صبحانه در دیابتی‌ها، کنترل بهتر قند خون و جلوگیری از پرخوری در طول روز است. یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه همیشه در خانه قابل دسترس است. اگرز دیابت دارید، از رستوران‌ها برای خوردن صبحانه استفاده نکنید. یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه همیشه در خانه قابل دسترس است. یک صبحانه سبک می‌تواند شامل کربوهیدرات‌ها و چربی‌های سالم به علاوه پروتئین باشد و نزدیک به 1000 کالری به بدن شما برساند.

 

بهترین صبحانه برای شروع روز

با اینکه خوردن سبزیجات در وعده‌ی صبحانه غیر عادی به نظر می‌رسد، بهترین صبحانه برای شروع روز است. در واقع بسیاری از کشورها سبزیجات را با اولین وعده‌ی غذایی خود ترکیب می‌کنند. سبزیجات نه تنها سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند بلکه سرشار از فیبر می‌باشند که می‌تواند سرعت جذب گلوکز به جریان خون را کاهش داده و باعث ثبات قند خون شود. اگر علاقه‌ای به خوردن یک کاسه سالاد و سبزیجات بخارپز در وعده‌ی صبحانه ندارید، ابتدا با اضافه کردن یک مشت اسفناج به امل خود یا اضافه کردن گوجه و سبزیجات به تست خود شروع کنید. سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند سبزی، کدو و تربچه استفاده کنید.

 

میوه را چطور در صبحانه دیابتی ها بگنجانید؟

میوه به دلیل بالا بردن سطح قند خون شهرت بدی یافته است. بسیاری از افراد به دلیل اینکه از بالا رفتن قند خون خود می‌ترسند میوه نمی‌خورند. خوشبختانه کنترل دیابت به معنای حذف کردن میوه نیست. در واقع میوه باید بخش ضروری از رژیم غذایی هر کسی باشد. ما توصیه نمی‌کنیم از میوه به تنهایی در وعده‌ی صبحانه استفاده کنید. بلکه اگر با چربی یا پروتئین سالم همراه شود منبع خوب کربوهیدرات با فیبر بالا به حساب می‌آید. به طور مثال یک عدد موز کوچک با یک قاشق غذاخوری بادام زمینی یا کره‌ی بادام زمینی ترکیب خوبی از کربوهیدرات‌ها، چربی‌های سالم و پروتئین می‌سازد که سرعت جذب گلوکز در خون را کاهش می‌دهد.نکته‌ی مهم دیگری که وجود دارد این است که آب میوه ارزش خود میوه را ندارد. حتی آب میوه‌های تازه نیز مقدار زیادی شکر و فیبر کمی برای کاهش اثرات افزایش قند خون دارند. پس به جای آبمیوه از میوه استفاده کنید.

می توان در صبحانه دیابتی ها از کربوهیدرات استفاده کرد؟

معمولا افراد دیابتی در خوردن برخی از غذاها محدودیت دارند. این نوع صبحانه نیز جزو مواردی است که به سرعت کالری و کربوهیدرات را بالا می‌برد. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که افراد دیابتی تنها ۴۷ الی ۷۵ گرم از کربوهیدرات‌ها بسته به اهداف شخصی مصرف کنند. وزن بدن، فعالیت بدنی و داروها همگی موثر هستند. این غذا پر از کربوهیدرات است و می‌توان آن را برای ۴ الی ۵ وعده غذایی مصرف کرد. انتخاب بهتر برای صبحانه دیابتی ها، صبحانه نوین آمریکایی شامل ۲۹۴ کالری، ۴۰ گرم کربوهیدرات است. این وعده غذایی می‌تواند پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم کند و در عین حال تنها ۴۰ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار کربوهیدرات نیز از طریق جوی دو سر غنی از فیبر و بلوبری تامین می‌شود. فیبر می‌تواند هضم را کندتر کند و از بالا رفتن سطح قند خون جلوگیری می‌کند. افراد دیابتی باید مراقب همه کربوهیدرات‌ها باشند. سعی کنید کربوهیدرات‌ها را در وعده‌های غذایی مختلف پخش کنید.

 

یک درمان طبیعی برای دیابت!

درمان دیابت با مصرف دمنوش معجزه گر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ