بهترین کرم ضدآفتاب کدام است؟

faateme1366
همه ما می دانیم یکی از مهمترین کارهای مراقبت از پوست و حفظ جوانی آن، استفاده از کرم ضدآفتاب است. اگر در انتخاب بهترین کرم ضدآفتاب بین این همه مارک و برند سردرگم شده اید، این مطلب را بخوانید. بهترین کرم ضدآفتاب باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

 

رمز خرید بهترین کرم ضدآفتاب

به گزارش سایت الودکتر، بسیاری از کرم های ضد آفتاب تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB آفتاب محافظت می‌کنند و اشعه‌های خطرناک UVA هنوز همان جا هستند. برای آنکه تفاوت بین UVA و UVB را به صورت دقیق متوجه شوید، نکات زیر را بخوانید:

اشعه‌های UVB خورشید موجب آسیب به لایه‌ی رویی پوست و آفتاب سوختگی می‌شود.

اشعه‌های UVA مسئول به وجود آمدن چین و چروک‌ها، پیری زودرس و آسیب رسیدن به DNA پوست هستند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه در نهایت موجب بیماری‌های پوستی و به ویژه سرطان پوست می‌شود، اشعه‌های UVA است.هنگام خرید کرم ضد آفتاب دنبال کلمه‌های broad spectrum (طیف وسیع) روی بسته‌بندی یا بدنه‌ی ضد آفتاب بگردید. این عبارات نشان‌دهنده‌ی آن است که کرم شما می‌تواند از پوست در برابر هر دو اشعه محافظت کند. بهترین ضد آفتاب ها این ویژگی را دارند.

 

بهترین کرم ضدآفتاب برای ورزشکاران

درصورتی که شما به‌طور مداوم درمعرض آب یا شرایط آب و هوایی گرم باشید یا شغلی داشته باشید که با فعالیت شدید همراه باشد حتما به اهمیت مقاومت ضدآفتاب دربرابر آب و عرق پی برده‌اید. اما اینکه یک ضدآفتاب دربرابر آب مقاوم است واقعا به چه معناست؟ FDA کرمی را کرم ضدآفتاب ضدآب درنظر می‌گیرد که سطح تأثیر آن بعد از ۴۰ دقیقه قرارگیری درمعرض آب، همچنان ثابت باشد و کرم ضدآفتاب ضدآب قوی درواقع کرمی‌ است که بعد از ۸۰ دقیقه شنا کردن همچنان تأثیر خود را حفظ کند. اما از آنجایی که کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار دارای شرایط گفته‌شده نیستند، پس یادتان باشد که چنانچه همیشه با آب در ارتباط هستید در هر صورت باید کرم ضدآفتاب خود را مدام تجدید کنید.

 

کدام SPFرا انتخاب کنیم؟

SPF۱۵ یا بالاتر برای حفاظت دربرابر اشعه‌ی UVB: فاکتور SPF تعیین‌کننده‌ی میزان تأثیر کرم ضدآفتاب در حفاظت از پوست دربرابر آفتاب‌سوختگی ناشی از اشعه‌ی UVB است. اگر به‌طور معمول ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا پوست شما با قرار گرفتن دربرابر آفتاب بسوزد، وقتی از کرم ضدآفتاب حاوی SPF۱۵ استفاده می‌کنید، این زمان به ۱۵۰ دقیقه افزایش می‌یابد. SPF مناسب برای پوست اکثر افراد همان SPF۱۵ است اما برای افرادی که پوست حساس‌تری دارند، سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به سرطان پوست دارند یا دچار بیماری‌های پوستی مانند بیماری لوپوس هستند که میزان حساسیت به اشعه‌ی آفتاب را افزایش می‌دهد، باید SPF۳۰ یا بالاتر مورداستفاده قرار بگیرد. به خاطر داشته باشید که هرچه میزان SPF افزایش یابد، فایده‌ی کرم ضدآفتاب هم بیشتر می‌شود و برخلاف آنچه اکثریت تصور می‌کنند، SPF۳۰ دو برابر قوی‌تر از SPF۱۵ نیست. درواقع SPF۱۵ نودو سه درصد از اشعه‌ی UVBرا فیلتر می‌کند درحالی‌ که این میزان فیلتراسیون در SPF۳۰ فقط به میزان ۴ درصد یعنی ۹۷ درصد اتفاق می‌افتد. هیچگونه دسته‌بندی برای اینکه به شما بگوید کدام کرم‌های ضدآفتاب دربرابر اشعه‌ی UVA عملکرد بهتری دارند، وجود ندارد. بنابراین زمانی‌ که پای حفاظت دربرابر اشعه‌ی UVA به میان می‌آید، باید تمام حواس خود را جمع کنیم تا انتخاب مناسبی داشته باشیم. به خاطر داشته باشید که این نوع از کرم‌های ضدآفتاب باید حاوی حداقل یکی از مواد اکسامیل، آووبنزون، اکسی‌بنزون، دی اکسید تیتانیوم، سولیزوبنزون، و یا اکسید روی باشد.

 

سریع جذب پوست شود

از آنجا که شما می خواهید از کرم ضد آفتاب خود هرروز استفاده کنید، بنابراین باید به دنبال کرم ضد آفتابی باشد که جذب پوست می شود و بر روی پوست مانند گچ نماسد؛ در غیر اینصورت ممکن است احساس بدی پیدا کرده و کلاً استفاده از کرم ضدآفتاب SPF دار را ترک کنید.این که با بهانه ی اینکه کرم های ضدآفتاب باعث خراب شدن آرایش تان می شود، دلیل خوبی نیست که آن را از روال زیبایی خود حذف کنید. به خصوص با محصولات کرم های ضد آفتاب که امرزوه در دسترس است.از برند هایی برای کرم ضد آفتاب استفاده کنید که فورا به پوست شما جذب شده و زیر هر نوع آرایشی بعنوان لایه ای کامل قرار بگیرند.برای تجدید کرم ضد آفتاب در طول روز، توصیه می کنیم از کرم های ضد آفتاب پودری که با قلم بر روی پوست استعمال می شوند استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک درمان آفتاب سوختگی

با این راهکارها به نوزاد ضد آفتاب نزنید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ