بهترین بخور برای پاکسازی و سم زدایی پوست

faateme1366
داشتن پوست زیبا، رسیدگی می خواهد و باید هر چند وقت یکبار آن را پاکسازی کنید. برای اینکه پاکسازی خوب و مفیدی داشته باشید بهتر است اصول اولیه این کار را بدانید و از بهترین مواد برای پاکسازی پوست استفاده کنید. در این مطلب به سراغ بهترین بخور برای پاکسازی و سم زدایی پوست رفته ایم چرا که یکی از بهترین روش ها برای پاکسازی پوست، بخور دادن است.

 

پاکسازی پوست با بخور

به گزارش سایت الودکتر، گرما و رطوبت باعث باز شدن منافذ پوست می شود و این امر به خروج سموم زیر پوست کمک می کند . شما می توانید از گیاهانی مانند مریم گلی ، زنجبیل ، بابونه و رزماری برای بخور استفاده کنید. اولین و مهم‌ترین مرحله در پاکسازی پوست استفاده از بخور آب داغ است. با این روش منافذ پوست باز شده و چربی‌های اضافی به‌راحتی از آن خارج می‌شوند. برای این منظور باید 2 لیوان آب جوش را داخل یک کاسه متوسط بریزید و یک حوله روی سر خود قرار دهید. سپس سرتان را با فاصله مناسب بالای ظرف آب جوش بگیرید طوری که حوله روی سرتان دور تا دور ظرف را بگیرد. مراقب باشید صورت‌تان را بیش از حد به کاسه نزدیک نکنید تا دچار سوختگی نشوید. بهتر است 10دقیقه در این حالت باقی بمانید. بخور زنجبیل نه تنها باعث شفافیت و شادابی پوست می‌شود بلکه دستگاه تنفسی را هم پاکسازی می‌کند. برای این منظور باید دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل را در دو لیوان آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. سپس این محلول را در یک کاسه متوسط بریزید و روی سر خود حوله بیندازید و صورت‌تان را بالای ظرف بگیرید.

 

رازیانه برای پاکسازی پوست

استفاده از بخور رازیانه یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ پوست است. اگرچه استفاده از بخورها به طور کلی منجر به گشودگی منافذ پوست می‌شود اما این بخور به صورت استثنا در انقباض منافذ پوستی بسیار موثر است و پس از استفاده از این بخور نیازی به استفاده از مواد قابض کننده سطح پوست وجود ندارد. برای استفاده از این بخور کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری برگ رازیانه خشک شده را درون 2 لیوان آب جوش ریخته و اجازه دهید به آرامی بجوشد سپس از بخار این آب برای بخور دادن صورت خود استفاده کنید. استفاده از این بخور دوبار در هفته به بسته شدن منافذ پوست که موجب از بین رفتن آراستگی پوست صورت می‌شود، کمک می‌کند.

 

پوست پاک با شاه تره

گیاه شاه‌تره به دلیل خواص بی‌نظیری که در پاکسازی پوست و پیشگیری از بروز جوش صورت دارد همواره توسط درمانگران طب سنتی به صورت خوراکی یا موضعی برای درمان جوش‌ها یا پیشگیری از بروز آنها در بدن توصیه می‌شده است. بسیاری از درمانگران نوشیدن عرق شاه‌تره یا جوشانده آن را بهترین داروی ضدجوش می‌دانند. اما بخور این گیاه دارویی نیز تاثیر زیادی در کاهش میزان جوش صورت و درمان آن دارد. بخور این گیاه علاوه بر خاصیت ضد جوش به داشتن پوستی شفاف و با طراوت نیز کمک می‌کند.

 

بابونه، دوست پوست شما

یکی از روش‌هایی که در برطرف کردن جوش‌های سرسیاه صورت بسیار قوی عمل می‌کند، استفاده از بخور گیاهی گل بابونه است. برای تهیه این بخور تنها کافی است 2 تا 3 قاشق غذاخوری گیاه خشک شده گل بابونه را درون 2لیوان آب جوش ریخته و آن را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس صورت خود را روی این بخار بگیرید. فقط مراقب باشید فاصله ایمن را حفظ کنید تا بخار به پوست صورت‌تان آسیب نرساند. بهترین حالت آن است که صورت‌تان را به مدت 10 دقیقه با کمک بخور گل بابونه، بخور دهید و پس از آن صورت‌تان را بشویید. درمانگران طب سنتی معتقدند استفاده از گل‌های خیس خورده بابونه روی پوست به پاکسازی کمک می‌کند.

4ماسک فوق العاده برای پوست کدر و تیره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ