راه های رهایی از جوش های سر سیاه!

atoosamirzavandi
با درمان های خانگی برای همیشه از شر جوش های سر سیاه رهایی یابد.

رفع جوش های سر سیاه یکی از دغدغه های خانم ها است. وجود نقطه های سیاه بر روی بینی از زیبایی چهره می کاهد. طریقه ی درمان جوش های سرسیاه متفاوت از جوش دیگر است. جوش های سر سیاه دارای منافذی بزرگتر از جوش های دیگر هستند که می توان با درمان های خانگی به طور کامل آن ها را تخلیه کرد. در این مقاله راه های رهایی از جوش سر سیاه را بیاموزید.

درمان های خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

آب لیمو

آبلیمو حاوی ویتامین C میباشد، اثر آن روی جوشهای سرسیاه شگفتانگیز است. اسید سیتریک موجود در آبلیمو  سلولهای مرده پوست را حذف میکند و به رشد سلول‎‎‎‎‎‎های جدید و افزایش شفافیت پوست کمک میکند. اسید سیتریک فقط در حذف جوشهای سرسیاه نقش ندارد بلکه جای جوشهای آکنه و چین و چروک پوست را نیز از بین میبرد. استفاده از آبلیمو ممکن است قرمزی و سوزش موقت را به دنبال داشته باشد. بنابرین توصیه میشود قبل از اینکه آن را روی پوست صورت به کار ببرید ابتدا روی سایر بخشهای بدن امتحان کنید.

پاپایا

یکی از روشهای محبوب برای از بین بردن لکههای پوست پاپایا میباشد، این ماده تاثیر بسزایی در داشتن صورت یک دست و محو کردن جوشهای سرسیاه دارد. مادهای به نام آنزیم پاپایین در پاپایا دارای خواص لایه برداری از پوست میباشد. آنزیم پاپایین در ایجاد سلولهای جدید پوست و حذف سلولهای مرده نقش دارد. فقط کافی است میوهی پاپایا را روی پوست خود بمالید و بعد از نیم ساعت صورت خود را بشویید.

جودوسر

یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی پوست جودوسر است. به همین دلیل میزان فروش جو دوسر خیلی افزایش یافته است. دارای خواص آنتی اکسیدانی قوی است که از آسیب رادیکالهای آزاد به پوست جلوگیری میکند و موجب حذف جوشهای سرسیاه میشود. همچنین این ماده دارای خاصیت ضد التهابی بوده و برای رفع اسکارهای پوستی و لکها مفید است. بلغور یا جو دوسر روغن پوست را جذب میکند و با حذف سلولهای مرده پوست، پوستی صاف و انعطاف پذیر را به ارمغان میآورد.

آلوئه ورا

آلوئه ورا شفافیت پوست را به دنبال دارد و یک ضد عفونی کننده و بی حس کننده فوق العاده برای پوست است. این گیاه رطوبت پوست را تامین میکند. آلوئهورا یک درمان خانگی موثر برای رفع لکه های تیره پوست و از بین بردن آفتاب سوختگیها، جوشهای آکنه، رفع خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن  است. همه این ها موجب پیری زودرس پوست شده و جوشهای سرسیاه را به دنبال دارند. شما میتوانید ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم روی پوست بمالید و سپس پوست خود را ماساژ دهید.

سیب زمینی

-سیب زمینی به علت وجود مواد معدنی ضروری، اسیدهای چرب و مواد شیمیایی گیاهی (پلی فنول و کارتنوئیدها) یک مادهی مفید برای حفظ سلامت پوست است. سیب زمینی دارای چند نوع ویتامین B و C است که برای رفع سلولهای مرده پوست مفید است. مواد معدنی مانند روی، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر موجب افزایش انعطافپذیری پوست و افزایش تولید کلاژن میشود که به دنبال آن حذف جوشهای سرسیاه دیده میشود. قرار دادن آب سیب زمینی روی پوست باعث میشود نشاسته آن لایه برداری مناسبی از پوست داشته باشد.

دوغ

دوغ یکی از بهترین راههای خانگی است که نه تنها موجب حذف جوشهای سرسیاه میشود، همچنین لکها را از بین میبرد. نکته مثبت آن این است که مثل آبلیمو حس سوزن ندارد. دوغ دارای اسیدلاکتیک است که این ماده برای لایه برداری شیمیایی پوست و درمان جوش سرسیاه مفید است. اسیدلاکتیک همچنین سلولهای مرده پوست را حذف میکند و به شما کمک میکند از شر جوشهای سرسیاه خود راحت شوید. هم میتوان دوغ را مستقیم روی پوست قرار دهید و یا اینکه یک ماسک ترکیبی با افزودن 4 قاشق دوغ به 2 قاشق آب گوجهفرنگی به دست آورید، این ماسک را روی پوست قرار داده و بعد از 15 دقیقه پوست خود را بشویید.

زردچوبه

خواص شگفت انگیز زرد چوبه در شفاف کردن پوست آن را به یکی از درمانهای خانگی برای رفع جوشهای سرسیاه تبدیل کرده است. مادهی فعال موجود در زردچوبه کورکومین است که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و از سلولهای پوست در برابر رادیکالهای آزادی که جوشهای سرسیاه را ایجاد میکنند محافظت میکند.

به

به روشهای سنتی روی آورید، چوب صندل خیلی مفیدتر از چیزی است که فکرش را کنید. این چوب خاصیت ضدعفونی کنندگی حیرتانگیزی دارد و با حذف جوشهای سرسیاه از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند. شما میتوانید پودر آمادهی این چوب را با گلیسیرین و آب ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید.

نخود

نخود با خواص عالی خود تبدیل به یکی از مواد پرمصرف جهانی شده است. یکی از اولین فواید آن، خاصیت لایه برداری قوی میباشد که حذف سلولهای مرده و جوشهای سرسیاه را به دنبال دارد. نخود باعث روشن شدن پوست و یکدست شدن رنگ آن میشود.

آب پیاز

ماهیت اسیدی آب پیاز برای حذف جوشهای سرسیاه از صورت شما عالی است. پیاز صورت شما را به صورت طبیعی روشن میکند و خواص سفیدکنندگی بالایی دارد. یک پیاز را ببرید، آب آن را بگیرید، سپس با یک پنبه آن را روی صورت خود بمالید.

آب هندوانه

نود درصد از مواد تشکیل دهنده هندوانه آب بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک میکند. علاوه بر این، دارای فیبرهایی است که شامل ویتامینهای B،C و A میباشد و برای درخشندگی پوست ضروری است. این ماده دارای خاصیت ضد درد میباشد که التهاب ناشی از آفتاب سوختگی را تسکین میدهد.

جعفری

نباید تعجب کنیم که که جعفری یکی از ترکیبات موجود در روشنکننده های آرایشی – بهداشتی است. جعفری با داشتن ویتامین C فراوان تحریک تولید کلاژن را به دنبال دارد و از این طریق لکههای پوستی را حذف میکند. همچنین دارای ویتامین K است که خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش میدهد. همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی در مقابل رادیکالهای آزاد پوست است. این ماده مانع از رشد آکنههای مکرر روی پوست میشود و با خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری خود از ایجاد جوشهای سرسیاه جلوگیری میکند.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای اسید چرب ضروری بوده که به بافت پوست نفوذ می کند و اسکار و جای زخم را درمان میکند. همچنین با داشتن امگا 3 در کنار اسید چرب تقویت رشد سلولهای سالم پوست را به دنبال دارد. علاوه بر این با ایجاد رطوبت پوست از جوشهای سرسیاه جلوگیری کرده و اجازه نمیدهد پوست شادابی خود را از دست دهد.

عسل

مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

مخلوط بلغور جوی دوسر، ماست، آب لیمو و روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از 7 تا5 دقیقه بشویید.

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت 5 دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

پوست خیار

قرار دادن پوست خیار به مدت 25 دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

شنبلیله

یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت5 الی 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

بادام پودر شده

بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  3 قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

 5 راه برای خلاصی از جوش های سر سیاه

 با این گیاه برای همیشه از شر جوش های سر سیاه راحت

 درمان جوش سرسیاه

راه های تخصصی و ساده برای خارج کردن جوش های سر سیاه

 صورت تان را از جوش های سر سیاه پاک کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ