درمان عفونت کلیه تنها با نوشیدن آب!

mahdie.mohtashami
کلیه ها فداکار ترین عضو بدن را با آب درمانی از عفونت برهانیدو

کلیه ها یکی از مهمترین اندام های بدن هستند که وظیفه ی دفع مواد زاید از بدن را به عهده دارند به همین خاطر سلامت آن ها بسیار مهم است. عفونت کلیه ها از طریق ورود میکروب ها توسط غذای ناسالم اتفاق می افتد. علاوه بر کمک های پزشکی درمان های خانگی نیز بسیار موثر هستند در این مقاله به تاثیر آب در درمان عفونت کلیه می پردازیم.

عفونت کلیه چیست؟

نفوذ باکتری ها از طریق مثانه به یک یا هر دو کلیه می تواند باعث عفونت کلیه شود که در علم پزشکی این حالت را «پیلونفریت» می گویند. در صورتی که عفونت کلیه به موقع درمان شود، سبب آسیب جدی کلیه نخواهد شد.

علائم عفونت کلیه

  • فوریت ادرار
  • حالت تهوع
  • زردی
  • علائم مشابه آنفلوآنزا
  • درد کلیه
  • تب
  • ضعف
  • وجود خون در ادرار

 راه های درمان عفونت کلیه

آب درمانی

مقدار زیادی آب بنوشید تا از درد کلیه خلاص شوید. نوشیدن آب به مقدار کافی نه تنها از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند بلکه سبب دفع سنگ های تشکیل شده در کلیه از طریق مجرای ادرار نیز می شود. آب باعث رقیق شدن ادرار و پیشگیری از رسوب نمک ها و املاح معدنی در کلیه می شود. اما نکته ی مهم این است که نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به سرعت سبب رفع درد کلیه شود. به این منظور به محض اینکه درد شدیدی در نواحی کلیه ها احساس می کنید، شروع به نوشیدن آب تصفیه شده کنید. ممکن است مجبور باشید 1 تا 1.5 لیتر آب بنوشید. آب درمانی به ویژه برای از بین بردن درد کلیه ناشی از سنگ و عفونت کلیه بسیار مؤثر است.

آب لیموترش تازه

آب لیموترش یکی از بهترین درمان های برای سنگ کلیه و رفع درد ناشی از آن است. اسید استیک موجود در مرکباتی مانند لیموترش، سنگ کلیه را حل می کند. اما برای این کار فقط باید آب لیموترش تازه و طبیعی بنوشید و نوشیدنی های لیمویی مصنوعی چنین اثری ندارند. به این منظور، روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب مخلوط شده با آب یک لیموترش تازه آغاز کنید. در هنگام درد شدید، چهار قاشق غذاخوری آب لیموترش را با یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اگر بدنتان به این درمان پاسخ دهد در طی 20 دقیقه باید درد برطرف شود. علاوه بر این می توانید به این مخلوط 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون هم بیافزایید.

تخم کرفس

تخم کرفس سرعت دفع مواد زاید در کلیه ها را افزایش می دهد. کرفس با خواصی که دارد باعث افزایش میزان ادرار می شود از این رو موجب تسکین درد کلیه ها می شود. روغن فراری که در کرفس وجود دارد به دلیل خاصیت ضد قارچی باعث حذف سریع باکتری ها می شود. بنابراین برای درمان عفونت های کلیوی بسیار موثر و مفید است. برای دریافت این خواص یک قاشق غذا خوری تخم کرفس را آسیاب نمایید و در یک فنجان آب داغ بریزید و صبر کنید تا خنک شود. این محلول را صاف نمایید و سپس بنوشید. این چای را سه روز در هفته میل نمایید. این نکته را را بدانید که کرفس سبب تحریک رحم می شود. پس زنان باردار باید از مصرف آن جلوگیری نمایند.

آویشن و پونه

پونه دارای خواص درمانی فراوانی است که مهمترین آن ها عبارتند از دفع اسهال، دفع تنگی نفس و گرمای بدن مفید و موثر می باشد. برای دریافت خواص پونه برای عفونت کلیه، اویشن، گل پونه، تخم شوید و تخم گشنیز را بکوبید. یک قاشق غذاخوری از این پودر را در مقداری آب ریخته و بجوشانید. این جوشانده برای درمان عفونت کلیه ودرمان سنگ کلیه، سنگ صفرا،  انواع سنگ مثانه و انواع روماتیسم مفید است.

سیر

سیر یک از قوی ترین درمان ها برای درد و عفونت کلیه است. سیر دارای ماده ای به نام آلیسین است، این ماده دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچ است. سیر به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی که دارد، علاوه بر درمان درد و عفونت کلیه، برای درمان انواع بیماری ها نیز موثر است.

پماد خردل

گاهی بجای درد فقط حساسیت کلیه ها را احساس می کنید. استفاده از پماد خردل یا پماد پودر دانه خردل این حساسیت را از بین می برد. به این منظور از پماد خردل بر روی پوست تمیز ناحیه ی کلیه ها استفاده کنید تا احساس گرما و حرارت در آن ناحیه بوجود آید. از این پماد برای کودکان کمتر از 6 سال استفاده نکنید.

ذرت

استفاده از ذرت می‌تواند مجاری دردناک ادرار را آرام نموده و با سرعت بخشیدن به فرآیند بهبودی، درد شما را کاهش دهد. زیرا ذرت دارای خاصیت مدر بودن (مدریا ادرار آور، به ماده‌‌های خوراکی یا دارویی اطلاق می‌شود که موجب افزایش حجم ادرار انسان می‌شود) می‌باشد و مانع رشد باکتری گردیده و باعث درمان عفونت کلیه می‌شود.

 همه چیز درباره عفونت دستگاه ادراری

 آژیر خطر عفونت کلیه ها

آشنایی با علامت عفونت کلیه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ