به هیچ وجه این غذاها را بعد از ساعت 8 شب نخورید!

parya
بعضی از غذاها هستند که بهتر است آن ها را در روز بخورید و شب نخورید، یادتان باشد که به هیچ وجه این غذاها را بعد از ساعت 8 شب نخورید!

بعضی از غذاها هستند که برای سلامتی مفید نیستند و خوردن آن ها باعث سنگین شدن معده می شود و بعد از خوردن آن ها لازم است تا فعالیت کنید. غذاهیی که بعد از ساعت 8 شب میخورید لازم است که غذای سالم و کم چرب و سبک باشد تا ضرری برای سلامتیتان وارد نکند. این مقاله را بخوانید تا با غذاهایی که نباید بعد از ساعت 8 شب بخورید آشنا شوید.به هیچ وجه این غذاها را بعد از ساعت 8 شب نخورید!

غذاها و نوشیدنی هایی که بعد از ساعت 8 شب نباید بخورید

متخصصان بر این عقیده هستند که برخی غذاها را فقط باید در طول روز خورد بنابراین اگر خواستید شب و بعد از شام غذایی بخورید سعی کنید از این موارد دوری کنید:

1- نوشابه و قهوه:خواب درست هنگام شب، یکی از موارد مهم برای کاهش وزن موفق است. نوشیدن یک فنجان قهوه یا نوشابه، می تواند باعث شود تا دیروقت با خوابیدن مشکل پیدا کنید. شب ها و یا هشت ساعت قبل از اینکه بخواهید بخوابید، از تحریک کننده هایی مانند کافئین دوری کنید. بهتر است به جای آن، از دمنوش های فاقد کافئین یا آب استفاده کنید.

2- برگر و دیگر گوشت های قرمز:گوشت یکی از منابع غنی از پروتئین است، اما در کنار آن چربی بالایی نیز دارد و این یعنی خیلی آهسته هضم می شود. خوردن برگر یا دیگر انواع گوشت های قرمز در هنگام شب، می تواند باعث نفخ یا درد معده شود چون بدنتان در ساعاتی که می خواهد استراحت کند همچنان در حال شکستن غذایی است که خورده اید. خوردن مقدار زیادی چربی حیوانی می تواند باعث افزایش کلسترول و همچنین خطر سکته قلبی شود. بنابراین اگر می خواهید شب خوابی راحت داشته باشید از گوشت های سرشار از چربی و پنیر دور بمانید.

3- غذاهای قندی:آن قطعه کیک پنیری یا کوکی می تواند بهترین راه برای آرامش گرفتن در هنگام شب باشد، اما درست قبل از خواب، قند خونتان را به شدت بالا می برد و بنابراین مسیرتان برای رفتن به سرزمین رویاها ناهموار می شود.

4- غذاهای سرخ کرده: همانطور که گفته شد چربی ها اصلا همراه خوبی برای زمان خوابتان نیستند و غذاهای سرخ کرده نیز سرشار از چربی می باشند. این درشت مغذی به کندی هضم و باعث می شود نتوانید درست بخوابید.

5- غذاهای تند:اضافه کردن کمی تندی به غذاها می تواند مقداری مزیت برای سلامتی داشته باشد، اما اگر نزدیک زمان خوابتان این کار را بکنید می تواند باعث نفخ، سوزش سر دل و سوء هاضمه شود که هیچ کدام از این ها با خواب راحت در ارتباط نیستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ