آب بنوشید تا موهایتان نریزد!

mahdie.mohtashami
آب نوشیدنی معجزه گر که بدون هزینه از موهایتان مراقبت می کند.

همه ی افراد تقریبا درمورد خواص استثنایی آب و تاثیر آن بر پوست و مو و زیبایی بی اطلاع نیستند. با مصرف منظم آب در طول روز سیستم گردش خون به درستی خون رسانی را انجام میدهد و این باعث افزایش رشد موها می گردد. هر چه آب بیشتری بنوشید سموم بیشتری را از بدن خود دفع می کنید که این باعث طراوت و شادابی پوستتان می گردد. در ادامه این مقاله بیشتر درمورد تاثیر آب بر مو بحث خواهیم کرد.

تاثیر آب بر مو

نوشیدن و استفاده از آب، علاوه بر حفظ سلامت پوست می‌تواند سلامت و شادابی موها را هم تامین کند. در ادامه به بعضی از مهم‌ترین فواید آب برای داشتن موهایی زیباتر و درخشان‌تر اشاره خواهیم کرد.

  1. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود جریان خون و افزایش اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوستی کف سر می‌شود و به این ترتیب، احتمال افزایش ریزش مو یا ریزش موهای غیرمنتظره را کاهش می‌دهد.
  2. نوشیدن آب کافی در طول روز، علاوه بر پیشگیری از خشکی پوست باعث پیشگیری از خشکی و شکنندگی موها نیز می‌شود.
  3. نوشیدن آب به‌اندازه کافی در طول روز باعث پیشگیری از خشکی بیش از اندازه پوست کف سر و پوسته‌پوسته شدن آن می‌شود. درنتیجه، موها همیشه سرشار از پوسته‌هایی که شبیه شوره هستند، نخواهند بود.
  4. آب خنک برای شستن موها بهتر از آب گرم است. استفاده از آب خنک یا ولرم برای شستن موها مانع از خشک و وز شدن بیش از حد موها می‌شود.
  5. آب، یکی از ترکیبات معجزه‌آسای طبیعی برای جذب بهتر ویتامین‌ها به موهاست. اگر قصد دارید موهای خود را با محصولات مختلف موجود در بازار ویتامینه کنید یا از انواع سرم‌های مو برای حفظ سلامت و درخشندگی موهایتان کمک بگیرید، سعی کنید قبل از این کار حتما ساقه موها را خیس کنید تا جذب بهتری از ترکیبات مفید موجود در این محصولات انجام شود.
  6. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث بهبود در عملکرد سلول‌های کف سر و پیشگیری از ابتلا به شوره سر و درماتیت سبورئیک می‌شود.

چند راهنمایی برای مصرف بیشتر آب

  • مقداری مزه به آب اضافه کنید(لیمو،عسل،سکنجبین)
  • چای سبز بنوشید (روزی دو فنجان)
  • برای مصرف آب زمان مشخص تعیین کنید.
  • حداقل یک بطری آب 1/5 لیتری در روز مصرف کنید.
  • بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خوابیدن یک لیوان آب سالم میل کنید زیرا:

نوشیدن آب قبل از خواب باعث ایجاد تعادل و بهبود عملکرد هورمونها ، سطح انرژی عضلات و مفاصل شده و باعث ایجاد آرامش حین خواب می شود.

نوشیدن آب بعد از بیدارشدن موجب سلامت و درخشندگی پوست، تقویت سیستم گوارش ،بهبود سلامت و نشاط بدن(دفع سموم)،جلوگیری از بروز سوء هاضمه ،جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه ،کمک به کاهش وزن و جلوگیری از بروز انواع سکته می شود.

مواد غذایی مقوی برای تقویت مو

شاید بتوان گفت با یک رژیم غذایی سالم می توان تاثیری به مراتب بیشتر از مکمل های غذایی مصنوعی بر پرپشت شدن مو و جلوگیری از ریزش آن داشت. برخی موادی که تقویت ریشه مو تاثییر فراوانی دارند عبارتند از:
ماهی سالمون یا آزاد: این ماهی به علت داشتن مقادیر زیاد آهن و ویتامین B12 باعث تقویت و جلوگیری از ریزش مو مشود.

آجیل یا مغزهای گیاهی: این ماده غذایی سالم ، سرشار از مواد مفید برای تقویت مو و جلوگیری لز ریزش مو میباشد. آجیل یا مغزهای گیاهی حاوی سلنیوم و مقادیر زیادی روی ″Zinc″ می باشند. کمبود روی یکی از عوامل بسیار مهم در سست شدن مو و در نتیجه ریزش آن است. با مصرف آجیل بخش مهمی از این روی تامین میشود.

حبوبات: عدس،نخود،لوبیا و سایر حبوبات شامل آهن ، پروتوئین فراوان و بیوتین می باشند که بسیار برای سلامت و زیبایی مو مفید است.

تخم مرغ: این ماده غذایی سرشار از پروتوئین بوده و همچنین بیوتین و ویتامین B12 میباشد و جای دادن آن در رژیم غذایی روزانه تاثیر بسیار زیادی در شادابی و سلامت مو دارد.

لبنیات: کلسیم از جمله مواد بسیار ضروری برای سلامت مو بوده و بهترین منبع برای تامیین این ماده معدنی حیاتی لبنیات ازجمله شر، ماست و پنیر است.

غلات سبوس دار: غلات سبوس دار مانند آرد به کار رفته در نانهای سبوس دار بسیار مقوی بوده و به دلیل داشتن آهن ، روی و ویتامین های گروه ب باعث کاهش ریزش مو می گردند.

هویج: هویج منبع بسیار ارزشمندی از ویتامین A بوده و برای سلامت و همچنین زیبایی پوست و مو بسیار مفید می باشد.

سبزیجات: سبزیجات با برگهای رنگین و تیره مانند کلم ، اسفناج و بروکلی سرشار از آهن و ویتامین A بوده و برای لطافت و سلامت مو و جلوگیری از خشک و آسیب پذیر بودن آن ضروری اند.

 دلایل و درمان قطعی ریزش موی سکه ای

 طرز تهیه محلول جادویی برای ریزش مو در خانه

 7 دلیل ریزش مو(قسمت دوم)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ