مفیدترین سبزیجات در رژیم غذایی کودک

mousavi
گاهی اوقات متقاعد کردن کودکان برای خوردن هویج، سیب‌زمینی یا کلم بروکلی راحت‌تر است، اما اغلب کودکان به سایر سبزی‌ها علاقه‌ای ندارند. در ادامۀ این مطلب به معرفی بهترین سبزیجات برای کودکان میپردازیم.

راضی کردن کودکان برای خوردن سبزیجات هرگز کار آسانی نیست و این می‌تواند بدلیل هراس از غذای جدید (food neophobia) باشد، که معمولا کودکان بین ۲ تا ۶ سال را هدف قرار می‌دهد. علاوه بر این، طبیعی است که کودکان به خوردن خوراکی‌های شیرین علاقۀ بیشتری داشته باشند، و به همین دلیل است که سبزیجات چندان برای آنها جذاب نمی‌باشند. شما می‌توانید برخی از سبزیجات مفید را به روش‌های مختلفی در رژیم غذایی کودک خود جای دهید.

در ادامه بهترین سبزیجات برای کودکان را معرفی خواهیم کرد:

کلم

حتما به جای دادن کلم در رژیم‌غذایی خانواده فکر کنید، زیرا این سبزی سرشار از ویتامین ث، ویتامین کا و فیبر می‌باشد. کلم همچنین سولفور مورد نیاز بدن را تامین کرده که به کبد در خنثی‌سازی مواد مضر و سمی کمک می‌کند. می‌توانید از کلم برای پوشش غذاهای مختلف استفاده کنید. می‌توان مرغ، لوبیای سیاه، آووکادو و گوجه‌فرنگی‌های کوچک را درون کلم پیچید و غذایی جدید خلق کرد.

مارچوبه

مارچوبه منبع بسیار خوبی از فولیک اسید، ویتامین ث و کا است. این ویتامین‌ها برای چشمان و خون مفید هستند. مارچوبه همچنین اسید آمینه‌ای به نام آسپاراگینز را برای کودکان فراهم می‌کند که برای سم‌زدایی بدن مفید می‌باشد.

کلم کالی

اغلب کودکان این سبزی را دوست دارند. کلم کالری سولفور مورد نیاز بدن را تامین می‌کند که برای عملکرد کبد ضروری می‌باشد. این سبزی برگدار از مفیدترین و بهترین سبزیجات برای کودکان می‌باشد، زیرا حاوی مواد معدنی، ویتامین‌های ب و آهن است.

کدو سبز

این کدو حاوی آهن است و از تولید گلبول‌های قرمز خون حمایت می‌کند. کدو سبز همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی بوده که برای پیشگیری از آسیب استرس اکسیداتیو در بدن مفید می‌باشند. می‌توانید این کدو را در دستورالعمل‌های غذایی گوناگون استفاده کنید.

نخود فرنگی

این نخودها منبع غنی کربوهیدرات‌های سالم، پروتئین و چربی‌ها هستند. نخود فرنگی همچنین ویتامین‌های ب مهم مورد نیاز کودکان را تامین می‌کند. خبر خوب این است که اغلب کودکان این نخودها را دوست داشته و مشکلی در خوردن آنها ندارند. می‌توانید نخود فرنگی را به سالاد، سوپ، خورش و سایر غذاها اضافه کنید.

منبع: گیاه یاب

تغذیه کودکانی که اوتیسم دارند چگونه است؟

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ