مصرف این نوشیدنی باعث کاهش فشار خون می شود!

toranj
نوشیدنی ایرانی که باعث کاهش فشار خون می شود.

بدون شک در مورد فواید بسیار کفیر شنیده اید. به گزارش الودکتر: مصرف کفیر باعث کاهش فشار خون می شود.

فواید نوشیدن دوغ کفیر

محققان آمریکایی-برزیلی با آزمایش روی موش به این نتیجه رسیدند که خوردن کِفیر– نوشیدن تخمیری حاصل از شیر- می‌تواند در کاهش فشارخون مؤثر باشد.

در تحقیق مشترک میان محققان دانشگاه Auburn در آلاباما و دانشگاه Vila Velha در برزیل معلوم شد مصرف کفیر روی موش‌های با فشارخون بالا جواب داده و تأثیر مستقیمی روی مکانیسم مرکزی آن‌ها می‌گذارد.

میریان سیلوا-کوتینی مسئول این تحقیق تأثیر کفیر را روی سه دسته موش آزمایش کرده و به گروه اول از موش‌ها با فشار خود بالا به مدت 9 هفته کفیر داده و خون آن‌ها را آزمایش کرده و تغییرات عصبی روی هیپوتالاموس آن‌ها را بررسی کردند. آن‌ها متوجه شدند که تنظیم این بخش از مغز که به‌طور مستقیم روی فشارخون تأثیر می‌گذارد، به‌وسیله کفیر راهگشا بوده است.
همچنین سطح اندوتوکسین پایین‌تری نیز پیدا کردند.

مصرف کفیر بر روی حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت و مدت اسهال، اختلال خواب، افسردگی و اختلالات زیاد فکری مؤثر بوده و به بازسازی فلور میکروبی غشاهای مخاطی سراسر دستگاه گوارش کمک می‌کند.

کفیر چیست؟

کفیر نوشیدنی تخمیری حاصل از شیر و دانه‌های کفیر است که از قارچ کفیر بدست می‌آید و سرمنشأ آن کوه‌های قفقاز در روسیه می‌باشد. دارای عطر و طعم خوشی بوده و می‌تواند همراه با عسل و سایر میوه‌ها مصرف شود. همچنین مصرف کفیر بر روی حرکت روده، سهولت در هضم، تقویت ایمنی، کاهش شدت و مدت اسهال، اختلال خواب، افسردگی و اختلالات زیاد فکری می‌تواند مؤثر باشد و به بازسازی فلور میکروبی غشاهای مخاطی سراسر دستگاه گوارش کمک می‌کند. مهم‌ترین کشوری که این فرآورده را تولید می‌کند، روسیه است و درواقع بیشترین تولید صنعتی «کفیر» را دارد.

ارزش غذایی کفیر

ارزش بالای تغذیه‌ای و سلامت‌بخش کفیر، متعدد می‌باشد. این نوشیدنی سرشار از ویتامین‌های گروه ب مانند نیاسین ، پیردوکسین و اسید فولیک بوده و تخمیری است که از مجموعه‌ای از باکتری‌های زنده و مفید برای بدن تشکیل شده است بطوریکه دانشمندان راز سودمندی کفیر را برای سیستم ایمنی و گوارش وجود این باکتری‌ها می‌دانند. به این باکتری‌ها «پروبیوتیک» اطلاق می‌شود. همچنین مخمرهای موجود در آن قادر به ساخت اسید فولیک بوده که کوآنزیم یک سری واکنش‌های حیاتی جهت رشد سلول‌ها است. کمبود اسید فولیک در خانم‌ها به ویژه خانم‌های باردار شایع است. بنابراین این محصول معجزه‌آسا در پیشگیری و درمان بیماری‌ها بسیار مفید است.

مهم‌ترین خواص کفیر عباتند از:

    درمان یبوست

    جلوگیری از پوکی استخوان

    درمان اسهال

    درمان بیماری‌های گوارشی

    مؤثر در زیبایی پوست

    مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن

    هضم راحت‌تر شیر و جذب بهتر مواد مغذی موجود در آن

    ضد سرطان

    ترشح بزاق دهان

    تحریک ترشح شیره معده

    درمان سندرم خستگی

    مقوی برای زنان باردار، شیرده و مسن

    درمان آلرژی ها

الو دکتر ، کفیر را بیشتر بشناسید با این 10 خواص فوق العاده!

الو دکتر ، با خواص ضد سرطان و آلرژی کفیر آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ