درمان قطعی سرفه با یک نسخه آسان!

faateme1366
در این مطلب درمان قطعی سرفه را برایتان آورده ایم. با درمان قطعی سرفه از شر این مشکل آزارنده خلاص خواهید شد.

کدام لبنیات ضدسرفه هستند؟

به گزارش سایت الودکتر، پروبیوتیک ها میکروارگانیسم‌هایی هستند که فواید بسیاری برای سلامتی دارند. هرچند تاثیر مستقیمی بر روی سرفه نمی‌گذارند اما باعث ایجاد تعادل در سیستم گوارشی می‌شوند. باکتری‌های پروبیوتیک در دستگاه گوارش انسان برای هضم غذا مفیدند. لبنیات و میوه‌ها منابع این باکتری‌ها هستند. اخیرا محصولات پروبیوتیک از جمله شیر و ماست پروبیوتیک توسط کارخانه‌های مواد غذایی راهی بازار ایران شده است.

یک میوه فوق العاده برای درمان سرفه

شاید با خواص درمانی آناناس مخصوصا درمان سرفه آشنایی چندانی نداشته باشید، شاید به این دلیل که چیزی از بروملین نشنیده‌اید. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد آنزیمی در میوه و ساقه‌ی آناناس وجود دارد که با از بین بردن مخاط گلو باعث تسکین سرفه می‌شود. خوردن روزانه یک تکه از آناناس و بروملین و یا خوردن آب آناناس علاوه بر فواید بسیاری که دارد، باعث رفع سرفه نیز می‌شود.همچنین این میوه باعث درمان عفونت های سینوسی و آلرژی‌های مرتبط با سینوس می‌شود. اما با این حال ممکن است صرفا با خوردن آناناس این بیماری‌ها درمان نشود و در بعضی مواقع نیاز به درمان التهاب و تورم نیز باشد.باید توجه داشت که مکمل‌های بروملین نباید توسط کودکان و بزرگسالانی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنند مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بهتر است همراه با مصرف آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند آموکسی سلین مصرف نشود چرا که باعث افزایش جذب آنتی‌بیوتیک می‌شود. در ضمن به خاطر داشته باشید همواره پیش از مصرف هر نوع مکمل جدید با پزشک خود مشورت کنید.

سرفه را با شیرین بیان خاموش کنید

ریشه‌ی شیرین‌بیان ماده‌ای مسکّن و خلط‌آور است که مخاط‌تان را شل و رقیق می‌کند و گرفتگی را از بین می‌برد. همچنین ریشه‌ی شیرین‌بیان التهاباتی را که موجب تحریک گلو می‌شود، کاهش می‌دهد. جزءِ اصلی شیرین‌بیان (گلیسیریزین) بیشتر خواص آن را دربردارد. گلیسیریزین ۳۰ تا ۵۰ مرتبه شیرین‌تر از ساکارز (شکر) است و آنزیم ۱۱-بتا-هیدورکسی استروئید دهیدروژناز را مهار می‌کند. این آنزیم دسترسی گلوکوکورتیکوئید (یک هورمون استروئیدی) را به گیرنده‌های استروئید تنظیم می‌کند و سرعت تبدیل کورتیزول به کورتیزون را کاهش می‌دهد. این پدیده تأثیر کورتیزول را افزایش می‌دهد و از التهابات می‌کاهد. البته اگر مشکل کلیه دارید بهتر است از مصرف ریشه‌ی شیرین‌بیان اجتناب کنید.برای تهیه‌ی چای ریشه‌ی شیرین‌بیان به دو قاشق ریشه‌ی خشک شیرین‌بیان و ۲۲۵ میلی‌لیتر آب نیاز دارید. ابتدا آب را به جوش بیاورید سپس ریشه‌ی شیرین‌بیان و آب جوش را در فنجان بریزید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه همه‌ی محتویات فنجان را بنوشید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

درمان قطعی سرفه

آویشن گیاهی است که از زمان‌های بسیار قدیم مورد استفاده قرار گرفته است. «مرگ سیاه» که ناشی از بیماری طاعون بود، از سال ۱۳۴۶ تا ۱۳۵۳ جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. در آن زمان مردم با سوزاندن آویشن در شهر بیماری را از خود دور می‌کردند. آویشن خاصیت ضدمیکروبی دارد و باعث نرم شدن عضلات نای و نایژه می‌شود و مجاری تنفسی را باز می‌کند. در نهایت میزان سرفه‌ها کاهش می‌یابد و بیمار احساس آسودگی بیشتری خواهد کرد.برای درست کردن چای آویشن به یک مشت آویشن تازه یا دو قاشق غذاخوری آویشن خشک و ۲۲۵ میلی‌لیتر آب نیاز دارید. همچنین بنا بر سلیقه‌ی خودتان می‌توانید از عسل یا لیمو نیز استفاده کنید.آویشن را به‌آرامی با هاون بکوبید و در فنجان بریزید. آب جوش را هم در فنجان بریزید و روی آن سرپوشی قرار بدهید و بگذارید آویشن ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب باقی بماند. برای بهبود طعم آن می‌توانید کمی عسل یا آب لیموترش به آن اضافه کنید. این نوشیدنی را دو یا سه بار در روز مصرف کنید. مصرف این نوشیدنی قبل از خواب باعث می‌شود راحت‌تر بخوابید.

درمان سرفه با بخار

باورتان نمی‌شود وقتی صحبت از چیزی برای درمان سرفه، سرماخوردگی یا گرفتگی می‌شود آدم‌ها چقدر اهمیت بخار را دست کم می‌گیرند. بخار نه تنها کاملا خلط و مخاط را، تقریبا بلافاصله، شل و نرم می‌کند بلکه می‌توان روغن‌های معطر فراوانی نیز به آن اضافه کرد که مزایای درمانی شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. برای ساخت چنین مخلوط بخصوصی من روغن درخت چای(۳قطره) و روغن اوکالیپتوس(۱ تا ۲ قطره) را با هم ترکیب کرده‌ام، که می‌تواند به تسکین دادن و باز کردن مجاری تنفسی‌تان کمک کند و همچنین با باکتری‌‌ها یا ویروس‌ها مبارزه کند.آب را بجوشانید و آن را در یک کاسه‌ی عایق حرارت با اندازه‌ی متوسط بریزید و بگذارید ۳۰ تا ۶۰ ثانیه سرد شود، بعد روغن‌های معطر را به آن اضافه کنید. یک حوله روی سرتان بیندازید و روی کاسه خم شوید و نفس‌های عمیق بکشید. این عمل را ۲ تا ۳ بار در روز و هر بار به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه انجام دهید.

دلایل سرفه خشک در کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1397-02-15 - 10:49 پاسخ

بهترین داروی سرفه که تا به حال استفاده کردم پودر هلیله سیاه با ماست هست وتقعاً معجزه میکنه