اگر موهای زیبا و مقاوم میخواهید بخوانید!!

sahar.d
اگر به دنبال کشف راز زیبایی موها هستید و دوست دارید موهای مقاوم و زیبایی داشته باشید، این مطلب را بخوانید تا شما را با راز داشتن موهای زیبا و مقاوم آشنا کنیم.

داشتن موهای زیبا و پرپشت یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی و آرزوی هر خانمی است. برخی افراد برای داشتن موهای زیبا به دنبال روش های عجیب و مصرف مواد آرایشی شیمیایی گران قیمت می روند غافل از اینکه بهترین تقویت کننده موها را در آشپزخانه شان دارند. در این مطلب شما را با راز زیبایی و مقاومت موها آشنا می کنیم.

ماسک های خانگی تقویت کننده مو

ماسک تخم کتان

یه لیوان بزرگ تخم کتان رو توی سه لیوان آب جوش به مدت ۱ ساعت خیس کنید. بعد با حرارت ملایم به مدت چند دقیقه بجوشونید و دم کنید. ماسکِ این مایع، برای نرم کردن پوست و حتی چروک صورت فوق العاده موثر است و ماساژ موها با این ماسک برای تقویت مو  موها بسیار موثر است.

آب ترب

شستشوی مو با آب ترب برای روییدن موی سر بسیار مفید است.

روغن زرده تخم مرغ

روغن زرده تخم مرغ برای رویش مو بسیار مفید است. برای درست کردن این روغن چند تا زرده تخم مرغ را درون یک ظرف بندازید، روی حرارت قرار دهید تا زرده کاملا بسوزد. بعد از چند دقیقه، از تخم مرغ ها روغنی خارج شده که ماساژ پوست سر با این روغن به رشد و تقویت موها کمک می کند.

مواد غذایی مفید برای تقویت مو

گردو

مغز گردو بهترین منبع ویتامین E و بیوتینه که می تونید با خوردن گردو موهاتون رو تقویت کنید. کلسیم و ویتامین D هم از ویتامین های لازم برای رشد و تقویت مو است. 

ویتامین A

ویتامین A نقش مهمی در رشد مو داره. مو رو سیاه و براق نگه می داره. ویتامین A به تقویت و ضخیم شدن مو کمک می کنه و آنتی اکسیدان موجود در این ویتامین پوست سر رو مرطوب نگه می داره و از خشک شدن مو جلوگیری می کنه. سیب زمینی شیرین و هویج، زرده تخم مرغ، شیر، اسفناج و انبه منبع سرشار ویتامین A است.

بیوتین 

بیوتین هم برای حجم دادن به موها و تقویت مو بسیار موثره. بیوتین رشد موها رو سریع می کنه. در نتیجه با خوردن تخم مرغ، گل کلم، موز، بادام و … می تونید موهاتون رو تقویت کنید. 

نکته

به جز همه ی موارد بالا، ویتامین B12 ، ویتامین E و اسید فولیک هم باعث تقویت موهای شما میشه؛ و ویتامینC  موجود در مرکبات و توت فرنگی هم از سفید شدن زودرس موها جلوگیری میکنه و برای درمان خشکی مو بسیار مفید و موثر است.

همه چیز درباره تقویت مو

با این معجون، موی‌تان با سرعت فراری رشد می‌کند

نکاتی برای تقویت مو با زرده تخم مرغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ