قاتل سرطان کبد شناخته شد!

atoosamirzavandi
کبد خود را با مصرف آلو و هلو از سرطان نجات دهید.

کبد یکی از اندام های مهم بدن می باشد که سوخت و ساز بدن، دفع سموم، تصفیه ی خون را به عهده دارد. به علت کارایی بالای کبد در بدن بدون آن ادامه ی حیات غیر ممکن است. امروزه با عادت های غلط غذایی کبد تا حد زیادی به خطر افتاده و بیماری های خطرناک از جمله سرطان به جان آن افتاده اما مواد غذایی وجود دارند که به کبد کمک می کنند. آلو و هلو از جمله میوه هایی هستند که برای درمان کبد مناسبند. در این مقاله خواص این دو میوه ی معجزه گر را بیشتر بشناسید.

ارزش غذایی هلو

هلو طیف گسترده‌ای از مواد مغذی دارد که برای عملکرد سالم بدن حیاتی هستند. این میوه منبغ غنی ویتامین A، بتاکاروتن و ویتامین C (اسکوربیک اسید) است. همچنین، هلو منبع خوبی از ویتامین E (آلفا توکوفرول)، ویتامین K (فیلوکینون)، ویتامین B۱ (تیامین)، ویتامین B۲ (ریبوفلاوین)، ویتامین B۳ (نیاسین)، ویتامین B-۶، فولات و اسید پانتوتنیک است. این میوه‌ی خوش طعم گنجینه‌ای غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، منگنز، فسفر، روی و مس است. هلو کم کالری است، هیچ گونه چربی اشباع شده یا کلسترول ندارد و منبع خوبی از فیبر غذایی است.

هلو ضد سرطان

هلو غنی از ترکیبات کاروتنوئیدی و فنلی است که دارای خواص ضد تومور و ضد سرطان هستند، و همچنین به مبارزه با انواع مختلفی از سرطان‌ها مانند سرطان پستان، سرطان ریه و سرطان روده‌ی بزرگ کمک می‌کنند. مطالعات از این واقعیت حمایت کرده‌اند که کلروژنیک اسید و نئوکلوروژنیک اسید موجود در هلو اثرات سودمندی روی مهار رشد سلول‌های سرطان پستان دارند بدون این‌که روی سلول‌های نرمال تاثیر بگذارند، بر خلاف درمان سرطان با شیمی‌درمانی، که روی سلول‌های سالم نیز تاثیر منفی می‌گذارد. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده‌اند که گروه گیاهی رزاسه (گلسرخیان)، که شامل هلو می‌شود، غنی از بتاکاروتن هستند و در نتیجه اثرات محافظتی در برابر سرطان ریه دارد.

هلو یک سم زدا

هلو برای پاکسازی و زدودن سموم از بدن مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. یک مطالعه‌ی پژوهشی ثابت کرده‌است که عصاره‌ی هلو دارای عناصر محافظت‌کننده‌ی کبد است و در درمان اختلال کبد سمی ناشی از درمان طولانی مدت بیماری‌های مختلف مانند میگرن، بیماری سل و دیابت ارزشمند است. هلو به طور گسترده‌ای در فرهنگ‌های شرقی در تولید محصولات سم‌زدایی گیاهی مانند چای‌های سم‌زدا استفاده می‌شود.

هلو کلسترول را کاهش میدهد

تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات فنلی موجود در پوست و گوشت هلوی هسته جدا به حفظ سطح کلسترول LDL (لیپوپروتئین) کم چگالی و تحریک کلسترول خوب HLD (لیپوپروتئین پرچگالی)کمک می‌کنند. این فرآیند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به قلب و حفظ سلامت مطلوب قلب و عروق می‌شود.

آلو برای درمان کبد چرب

یکی از میوه های فصلی که باید در موقع خودش حد اکثر استفاده را از آن برد، آلو است.آلو را درمان کننده بیماری کبدی، دفع کننده اوره، اسیداوریک(Uric acid) و چربی خون میدانند. همچنین آرام بخش و ملین و برای اشخاصی که از ناراحتی یبوست رنج می برند بسیار مفید است.خوردن آلوی تازه حرارت را فرو می نشاند، و صفرا را تسکین می دهد.آلوی خشک، خون را طبیعی کرده و درد مهلک را از بین می برد.در ضمن برطرف کننده خارش بدن است.

میوه هایی که به کبد کمک می کنند

خوردن انجیر باعث تقویت کبد می‌شود.

خوردن انگور با گوشت و ماهی برای کبد بسیار مضر است.

انگورفرنگی خاردار (گالش انگور) برای کبد مفید است و از جمع شدن خون در جگر جلوگیری می‌کند البته در خوردن آن افراط نشود.

برای درمان نارسایی کبد 50 گرم برگ درخت بادام را در یک لیتر آب جوشانده روزی 4 بار هر بار یک استکان با کمی شکر مخلوط کرده میل شود.

بادام شیرین کمتر میل کنید.

برای درمان قولنج کبدی پودر بادام تلخ را به صورت خمیر درآورده روی یک پارچه پهن نموده به صورت ضماد در محل درد بگذارید.

برای درمان ورم کبد روزی سه قاشق روغن به میل شود. طرز تهیه روغن به در قسمت اسهال توضیح داده شده است.

پسته بازکننده انسداد و گرفتگی مجاری کبد است.

خوردن پسته سردی کبد را برطرف می‌کند.

برای اختلالات کبدی قبل از غذا کمی تمرهندی میل شود.

توت‌سفید برای کبد مفید می‌باشد، صبح بعنوان صبحانه میل شود.

خربزه دفع کننده حرارت جگر است.

 کبد چرب گرید 2 یعنی چه؟

 از کجا بفهمیم کبدمان چرب است یا سالم؟

 غذا را خوب بجوید تا کبدتان چرب نشود

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ