سریعترین راه کنترل فشار خون بالا!

faateme1366
بیماری های قلبی، از مهمترین علل مرگ و میر هستند، فشار خون هم یکی از مهمترین علت بیماری های قلبی است. پس برای پیشگیری از بیماری های قلبی بهتر است ابتدا سریعترین راه کنترل فشار خون بالا را بیاموزید. ما در این مطلب سریعترین راه کنترل فشار خون بالا را پیشنهاد می دهیم.

 

ناظر فشار خون خود باشید

به گزارش سایت الودکتر، نظارت خانگی فشار خون باعث می شود همیشه حواستان به افزایش آن باشد. مطمئن شوید تغییر در شیوه ی زندگی کارساز بوده است یا خیر. و عوارض بالقوه ی ایجاد شده را به مزشکتان گزارش دهید. دستگاه های فشار خون به طور گسترده و بدون نسخه در دسترس هستند. قبل از شروع نظارت خانگی با پزشکتان مشورت کنید.مراجعه ی مستمر به پزشک در واقع کلید کنترل فشار خون شما می باشد. اگر فشار خون شما تحت کنترل است، ممکن است تنها هر شش تا دوازده ماه نیاز به مراجعه به پزشک باشد که بسته به شرایط متفاوت است. اگر فشار خون شما به خوبی کنترل نمی شود، به احتمال زیاد نیاز به مراجعه به پزشک بیشتر خواهد بود.

 

سیر، دشمن فشار خون!

بدون تردید، سیر به کنترل فشار خون انسان کمک می کند. سیر نه تنها به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند، بلکه در درمان شرایطی از قبیل موارد زیر نیز نقش دارد: سخت شدن شریان ها، یا تصلب شرایین، حملات قلبی، بیماری عروق کرونر قلب، محتوای بالای ویتامین C، ویتامین B6، و منگنز سیر در این زمینه موثر هستند.

 

سریعترین راه کنترل فشار خون بالا

مصرف کلسیم هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هنگامی که به طور مرتب مواد غذایی سرشار از کلسیم مصرف می کنید و دوز توصیه شده 100 تا 150 میلی گرم را دریافت می کنید، خطر ابتلا به فشار خون بالا را کاهش خواهید داد. ماست طیف گسترده ای از مواد مغذی را در اختیار بدن قرار می دهد که از آن جمله می توان به کلسیم، پروتئین، و منیزیم اشاره کرد. کلسیم، به طور ویژه، به مدیریت فشار خون کمک خواهد کرد زیرا pH خون را زیر کنترل نگه می دارد. این شرایط بدن را در وضعیتی قلیایی حفظ می کند که از افزایش فشار خون پیشگیری می کند.

 

کنترل فشار خون با یک خوراکی خوشمزه

سیب زمینی ها اگر به میزان درست و روش پخت مناسب تهیه و مصرف شوند از جمله مواد غذایی بسیار سالم خواهند بود. پیش از این اشاره شد که پتاسیم در زمینه کنترل فشار خون نقش مهمی ایفا می کند و سیب زمینی منبع خوبی برای این ماده معدنی محسوب می شود. پتاسیم با پایین نگه داشتن سطوح سدیم به کنترل فشار خون کمک می کند. افزون بر این، سیب زمینی سرشار از منیزیم است. منیزیم سطوح استرس را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کند.

 

کنترل فشار خون با کنترل مصرف کافئین

نقش کافئین در فشار خون هنوز مورد بحث و بررسی است. کافئین می تواند فشار خون را به میزان ۱۰ میلی متر جیوه در افرادی که به ندرت از آن مصرف می کنند بالا ببرد، اما بر روی مصرف کنندگان همیشگی قهوه تاثیر زیادی ندارد. اگر چه اثرات مصرف مزمن کافئین بر فشار خون مشخص نیست، اماامکان افزایش اندک در فشار خون وجود دارد. اگر می خواهید بفهمید که کافئین فشار خون شما را افزایش می دهد یا خیر، فشار خود را در عرض ۳۰ دقیقه پس از نوشیدن یک نوشیدنی کافئین دار چک کنید. اگر فشار خون شما ۵ تا ۱۰ میلی متر جیوه افزایش یافت، ممکن است به اثرات کافئین در بالا بردن فشار خون حساس باشید. با پزشک خود در مورد اثرات کافئین بر فشار خونتان صحبت کنید.

 

موز به کمک شما می آید

یک موز با اندازه متوسط حاوی 450 میلی گرم پتاسیم است و بر همین اساس، یکی از قدرتمندترین داروهای طبیعی برای کنترل فشار خون محسوب می شود. پتاسیم یک ماده معدنی است که به بدن در کنترل چگونگی پردازش نمک کمک می کند. همان گونه که می دانید مصرف بیش از اندازه نمک بدون تردید بر فشار خون انسان تاثیرگذار خواهد بود. در کنار نظارت بر مصرف نمک، شما باید توجه ویژه ای به سطوح پتاسیم داشته باشید. کمبود پتاسیم می تواند عدم تعادل سدیم را به همراه داشته باشد و بسیاری از فعالیت های بدن را در معرض خطر قرار دهد.

سالاد خوشمزه برای کاهش فشار خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ