با این روش ها برای همیشه از تیرگی ناحیه ی آلت تناسلی خلاص شوید!

atoosamirzavandi
با روش های ساده ی خانگی تیرگی ناحیه ی تناسلی را از بین ببرید.

تیرگی پوست آلت تناسلی امری عادی است و تاز مانی که احساس درد، خارش و بو حس نکنید مشکلی شما را تهدید نمی کند. یکی از عواملی که باعث تیرگی این ناحیه می شود استفاده از تیغ برای مو زدایی است. حال برای رفع تیرگی این ناحیه راهکارهای ارائه شده در این مقاله را به کار ببرید.

آلوئه ورا

خواص آلوئه ورا؛ از رفع تیرگی آلت تناسلی گرفته تا کاهش وزن

آلوئه ورا به عنوان یک گیاه خانگی رایج به دلیل خواص درمانی پوست شناخته شده است. استفاده از آلوئه ورا روی صورت به مرطوب سازی پوست کمک می کند.

استفاده منظم از مقدار کمی آلوئه ورا روی صورت به درمان بیماری های مختلف پوستی از جمله آکنه، اگزما و آفتاب سوختگی کمک می کند.

فرد می تواند از ژل گیاه آلوئه ورا استفاده کند یا نوع آماده آن را از فروشگاه خریداری کند. به گزارش مدیکال نیوزتودی، این مقاله نحوه استفاده از آلوئه ورا برای موارد مختلف توضیح می دهد.

فواید آلوئه ورا برای صورت

آلوئه ورا گیاهی شبیه کاکتوس است که در مناطق بیابانی دنیا رشد می کند. برگ های آن ژلی تولید می کنند که سرشار از ویتامین های A ، C ، E و B12 است.

استفاده از آلوئه ورا برای صورت فوایدی دارد زیرا:

خواص ضدالتهابی آن درد، تورم و درد زخم ها یا جراحات را کاهش می دهد

از تولید و ترشح کلاژن پشتیبانی می کند

زمان ترمیم زخم را کوتاه تر می کند

زمان بهبود سوختگی های درجه اول و دوم را کاهش می دهد

در درمان عفونت های قارچی و باکتریایی موثر است

اثر آنتی اکسیدانی آن به ترمیم آسیب های ناشی از اشعه خورشید و آهسته کردن روند پیری پوست کمک می کند

آلوئه ورا از پوست در برابر اثرات مخرب پرتودرمانی محافظت می کند

حاوی 98 درصد آب است که به مرطوب سازی، تسکین و آبرسانی پوست کمک می کند

به انعطاف پذیری پوست کمک می کند

اثر خنک کننده روی بثورات یا آفتاب سوختگی دارد

آلوئه ورا چه شرایطی را درمان می کند؟

مردم قرن هاست از آلوئه ورا به عنوان درمانی برای انواع مختلف اختلالات و آسیب های پوستی استفاده می کنند. برخی از این شرایط عبارتند از:

آکنه

درد و تورم آفتاب سوختگی

سوختگی جزئی

بریدگی یا زخم های پوستی

عفونت های قارچی

اگزما

آکنه روزاسه

نحوه استفاده از آلوئه ورا

هنگام خرید محصول آلوئه ورا از مصرف محصولات با مواد افزودنی مانند الکل یا سایر مواد شیمیایی خودداری کنید زیرا اثرات مضر روی پوست دارند. آسان ترین راه برای فرد برای به دست آوردن ژل آلوئه ورا تازه نگه داشتن گیاه در خانه است،420 گونه گیاهی مختلف آلوئه وجود دارد.

شستشوی صورت با آلوئه ورا

بعد از شستن دست ها با کمک نوک انگشتان مقدار کمی از ژل را به صورت بمالید. با استفاده از حرکت دورانی و به آرامی صورت را با آلوئه ورا تمیز کنید به گونه ای که تمام پوست را بپوشانید سپس با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید.

آلوئه ورا به عنوان تونر پوست

برای تهیه تونر پوست آلوئه ورا، 2 قسمت آب را با 1 قسمت ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. درون یک بطری تمیز بریزید و آن را در یخچال نگهداری کنید. قبل از استفاده از تونر روی صورت با استفاده از یک پنبه تازه محلول را به خوبی تکان دهید.

درمان نیش حشرات با آلوئه ورا

ناحیه آسیب دیده را به خوبی با آب و صابون بشویید سپس با دستمال کاغذی خشک کنید. ناحیه را با آلوئه ورا بپوشانید و آن را به مدت 15 تا20 دقیقه روی پوست بگذارید در صورت لزوم دوباره این کار را انجام دهید.

درمان زخم یا بریدگی جزئی پوست با آلوئه ورا

محل را به خوبی با آب و صابون بشویید و اجازه دهید به خوبی خشک شود. مقدار کمی آلوئه ورا را روی زخم یا بریدگی بزنید. ناحیه را با باند بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. در صورت نیاز این روند را روز بعد تکرار کنید.

خاصیت ضدقارچی آلوئه ورا

مقدار کمی از ژل را به مدت 2 هفته 3 بار در روز روی ناحیه قرار دهید.

مرطوب کنندگی و تسکین اگزما با آلوئه ورا

مقدار کمی از ژل را به صورت بمالید و بگذارید 5 تا10 دقیقه بماند سپس آن را با آب خنک بشویید و به آرامی خشک کنید.

آلوئه ورا برای لکه های آکنه و روزاسه

با استفاده از یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا با 2 تا 3 قطره آب لیموترش تازه ترکیب کنید. محلول را در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. بعد از پاک سازی ملایم صورت روزی یک یا 2 بار مقدار کمی از آن را روی لکه های آکنه و جای زخم بزنید. در روش دیگر ژل آلوئه ورا را با چندین قطره روغن درخت چای ترکیب می کنند.

رفع آفتاب سوختگی با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورای سرد را روزی 2 یا 3 بار روی محل آفتاب سوختگی بمالید. چند روز استفاده کنید یا تا زمانی که رنگ پوست به حالت طبیعی برگردد و التهاب بهبود یابد.

در روش دیگر، 2 قسمت آب را با یک قسمت آلوئه ورا مخلوط کنید تا محلولی درست شود آن را در یخچال نگه دارید. هنگام استفاده از اسپری مراقب باشید به چشم های خود اسپری نکنید.

درمان سوختگی جزئی با آلوئه ورا

به اندازه کافی ژل سرد آلوئه ورا را روی محل سوختگی بمالید تا سطح آن به طور کامل پوشانده شود. محل سوختگی را با باند بپوشانید سپس روز بعد پانسمان را باز کنید.

درمان تبخال ناحیه تناسلی با آلوئه ورا

خانواده ویروس ها (هرپس سیمپلکس) که باعث زخم های سرد در اطراف ناحیه دهان می شود می تواند باعث بروز زخم ها و تبخال ها در قسمت آلت تناسلی نیز شود.

تحقیقات اخیر نشان می دهد افرادی که از کرم های حاوی آلوئه ورا روی این زخم ها استفاده می کردند سریع تر از افرادی که از ژل آلوئه ورا یا کرم پلاسبو استفاده می کردند بهبود یافتند زیرا آلوئه ورا روند باز تولید ویروس را آهسته می کند.

پاکسازی بدن با آلوئه ورا

برخی از افراد تصور می کنند آلوئه ورا فقط برای نرمی و لطافت پوست استفاده می شود، اما باید بدانید این گیاه مفید برای درمان بسیاری از ناخوشی های روزمره، پاکسازی بدن از توکسین‌ ها یا همان سموم مفید است.

نوشیدن چای آلوئه ورا باعث پاکسازی کبد و کلیه ها می‌ شود. برای استفاده از این روش یک قاشق عصاره آلوورای خالص را در یک فنجان آب جوش اضافه کرده سپس آن را صاف کنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بماند. بهتر است چند قطره لیموترش تازه نیز به این چای برای افزودن طعم بهتر اضافه کنید.

آلوئه ورا به کاهش وزن کمک می کند

برای داشتن اندام متناسب و وزن طبیعی کافی است هر روز یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا بنوشید.

چگونه می توان از آلوئه ورا برای کاهش وزن استفاده کرد؟

برگ های آلوئه ورا را به خوبی بشویید سپس پوست بالایی را برداشته خرد کرده و آب آن را صاف کنید. آب آلوئه ورا را در یک بطری ضدهوا داخل یخچال نگهداری کنید.

برای کاهش سریع وزن باید هر روز 20 دقیقه قبل از وعده های غذایی یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا بنوشید. این کار را به مدت 2 هفته انجام دهید تا نتایج معجزه آسای آن را مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید قبل از شروع هر کاری برای کاهش وزن با پزشک خود مشورت کنید.

آب آلوئه ورا از بدن سم زدایی می کند

آب آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان از تشکیل رادیکال های آزاد در داخل بدن جلوگیری می کند. این اطمینان را می دهد که سیستم ما عاری از سم است و هنگام پاکسازی بدن روند کاهش وزن به خودی خود سرعت می گیر..

آب آلوئه ورا به عنوان ملین طبیعی عمل می کند

آب آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی شناخته شده است و در صورت نوشیدن آن به صورت روزانه به هضم بهتر غذا کمک می کند. علاوه بر این، این نوشیدنی باعث بهبود عملکرد روده بزرگ و درنتیجه درمان یبوست می شود.

آب آلوئه ورا گرسنگی را کنترل می کند

آلوئه ورا سطح گلوکز خون را داخل بدن کاهش می دهد که با کاهش سرعت جذب قند تجمع چربی ها را محدود می کند، همچنین با ایجاد حس سیری برای مدت طولانی می توانید به راحتی گرسنگی را کنترل کنید.

آب آلوئه ورا متابولیسم را تقویت می کند

آب آلوئه ورا به طور طبیعی ضمن تقویت سوخت و ساز بدن به نوبه خود می تواند به کاهش سریع وزن کمک کند، همچنین در درمان زخم و ریفلاکس اسید نیز نقش موثری دارد.

درمان کبودی با آلوئه‌ ورا

تحقیقات علمی نشان می دهند آلوئه ‌ورا در کاهش درد و التهاب بسیار موثر عمل می‌کند و می توان از آن به ‌طور موضعی روی ناحیه آسیب ‌دیده استفاده کرد، اما دقت داشته باشید حتما از ژل آلوئه ‌ورای خالص استفاده کنید و برچسب محصول مورد نظر را با دقت بخوانید.

درمان تیرگی پوست آلت تناسلی با آلوئه ورا

تیرگی پوست آلت تناسلی امری عادی است و تاز مانی که احساس درد، خارش و بو حس نکنید مشکلی شما را تهدید نمی کند. یکی از عواملی که باعث تیرگی این ناحیه می شود استفاده از تیغ برای حذف موهای زائد است. می توانید از ژل تازه آلوئه ورا برای درمان تیرگی آلت تناسلی استفاده کرد. آلوئه ورا خواص آرام بخش و آب رسان پوست دارد. برای استفاده از این روش یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا داخل یک کاسه آب  بریزید.

سپس با استفاده از پد پنبه ای این ترکیب را روی پوست ناحیه تناسلی بمالید. پس از ۲۰ دقیقه محل را با آب ولرم شست و شو دهید. برای داشتن پوستی تازه و تجربه اثر خنک کنندگی از این روش درمانی استفاده کنید. آلوئه ورا ضمن جلوگیری از تیرگی ناحیه تناسلی باعث سفید شدن آن می شود.

یکی دیگر از ماسک های موثر برای رفع تیرگی آلت تناسلی ماسک لیموترش و زردچوبه است که برای استفاده از آن باید با ترکیب آبلیمو و زردچوبه خمیر درست کنید سپس برای رفع سیاهی آلت تناسلی آن را روی محل بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه ماسک را از روی پوست بشویید.

درمان استرس گرمایی با آلوئه ورا

استرس گرمایی ممکن است به دلیل گرمای شدید، مصرف غذاهای خاص یا عوامل دیگر رخ دهد. عوامل مختلفی می توانند باعث افزایش دمای بدن شوند. برگ ها و ژل داخلی گیاه آلوئه ورا می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند.

برای استفاده از این روش می توانید ژل آلوئه ورا را برای اثر خنک کنندگی آن روی پوست خود بمالید یا از ژل داخلی گیاه تازه استفاده کنید، برای بهره مندی از مزایای بیشتر آن را قبل از استفاده در یخچال نگه دارید، همچنین آلوئه ورا می تواند به صورت نوشیدنی نیز مصرف شود، برای تهیه آن از 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا تازه در هر فنجان آب استفاده کنید.

عوارض جانبی و تداخل دارویی با آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا نباید به مقدار زیاد مصرف شود زیرا باعث بروز عوارض جانبی مانند درد معده یا گرفتگی عضلات می شود. علاوه بر این، مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت ژل آلوئه ورا باعث بروز اسهال، مشکلات کلیوی، مشاهده خون در ادرار، کاهش پتاسیم، ضعف عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی می شود.

در دوران بارداری یا شیردهی از مصرف ژل یا عصاره آلوئه ورا اجتناب کنید زیرا گزارش ‌هایی مبنی بر سقط جنین و نقص ‌های مادرزادی نوزاد در اثر مصرف آلوئه ورا وجود دارند.

کودکان زیر ۱۲ سال احتمال می رود با مصرف آلوئه ورا دچار درد شکم، گرفتگی عضلات و اسهال می شوند، بنابراین مصرف آلوئه ورا برای این گروه سنی توصیه نمی شود.

بر اساس نتایج تحقیقات مصرف آلوئه ورا در بیماران مبتلا به دیابت قند خون کاهش می‌ یابد، بنابراین در صورت ابتلا به دیابت مصرف خوراکی آلوئه ورا باعث کنترل قند خون می شود.

در صورت ابتلا به بیماری ‌های روده ای از جمله کرون، کولیت زخمی یا گرفتگی و انسداد روده از مصرف عصاره آلوئه ورا اجتناب کنید زیرا باعث تحریک روده می شود.

در صورت ابتلا به بواسیر از مصرف عصاره آلوئه ورا خودداری کنید زیرا شرایط را تشدید می کند.

مصرف مقادیر بالای عصاره آلوئه ورا می‌تواند باعث بروز اختلالات کلیه و مشکلات جدی دیگری شود، بنابراین در صورت وجود مشکلات کلیوی از مصرف عصاره آلوئه ورا خودداری کنید.

آلوئه ورا با تاثیر بر قند خون می‌تواند قبل و بعد از عمل جراحی در روند کنترل قند خون تداخل اجاد کند، بنابراین از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف آلوئه ورا را متوقف کنید.

در صورت استفاده از دیگوکسین (از داروهای موثر در درمان نارسایی قلبی) عصاره آلوئه ورا را مصرف نکنید. خاصیت ضدیبوست آلوئه ورا باعث کاهش پتاسیم خون می ‌شود که این عارضه می تواند عوارض جانبی دیگوکسین را تشدید کند.

در صورت استفاده از داروهای زیر پیش از مصرف آلوئه ورا با پزشک‌ خود مشورت کنید:

داروهای دیابت

سووفلوران

داروهای ملین

وارفارین یا کمادین

داروهای ادرارآور

خطرات استفاده از آلوئه ورا

استفاده از ژل آلوئه ورا روی صورت هیچ خطری برای سلامتی ندارد. با این حال، برخی از افراد ممکن است احساس سوزش را پس از استفاده از ژل روی پوست خشک یا حساس تجربه کنند.

گذاشتن ژل آلوئه ورا روی صورت باعث خشک شدن آن می شود، بنابراین بعد از چند دقیقه ژل را بشویید تا از این اثر جلوگیری کنید. برخی از افراد ممکن است واکنش آلرژیک (درماتیت تماسی) نسبت به آلوئه ورا موضعی داشته باشند، بنابراین بهتر است نخست روی قسمتی از پوست آن را تست کنید در صورت نداشتن واکنش آلرژیک از آن روی صورت استفاده کنید. متخصصان به طور کلی استفاده از آلوئه ورا برای صورت را بی خطر می دانند.

خلاصه

آلوئه ورا یک گیاه محبوب و غنی از ویتامین دارای خواص درمانی زیادی است. استفاده از آلوئه ورا برای بسیاری از بیماری های پوستی مانند اگزما، روزاسه یا زخم های جزئی در صورت بی خطر و مشهور است. ژل را به صورت مستقیم از گیاهان گیاه آلوئه ورا تهیه کنید یا آن را به صورت آماده از منابع معتبر خریداری کنید.

از ژل آلوورای تازه استفاده کنید. آلوورا دارای خواص آرام بخش و آب رسان پوست است. یک قاشق غذاخوری از ژل آلوورا را در یک کاسه آب مخلوط کنید.

با استفاده از پد پنبه ای، مخلوط را به پوست ناحیه تناسلی خود بزنید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم شست و شو دهید. برای داشتن پوستی تازه و تجربه ی اثر خنک کنندگی از این درمان استفاده کنید. آلوورا از تیرگی ناحیه تناسلی جلوگیری خواهد کرد و باعث سفید شدن ناحیه تناسلی می شود.

ماسک لیمو و زردچوبه برای درمان و رفع سیاهی و تیرگی واژن:

با ترکیب آبلیمو و زردچوبه خمیری تهیه کنید و برای رفع سیاهی اندام تناسلی روی محل بمالید. بعد از 10 الی 15 دقیقه ماسک را از روی پوست بشویید.

آب لیمو و درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان
احتمالا این یکی از ایمن ترین روش های روشن کردن پوست در ناحیه تناسل (واژن) است. اسید سیتریک و   ویتامین c در لیمو دو کار انجام می دهد – جلوگیری از تغییر رنگ و از بین بردن باکتری ها.

مواد لازم

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

۱۰ قطره گلاب

روش تهیه

آب لیمو رقیق را در مقدار مشخصی گلاب بریزید. یک پنبه را در محلول غوطه ور کنید. فشار دهید و مایع اضافی را خارج کنید سپس به آرامی آن را بر روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. این روش را سه بار در روز انجام دهید.

احتیاط – موها را بزنید و ناحیه را بخوبی تمیز کنید و قبل از استفاده از محلول، ناحیه را خشک کنید. اگر احساس سوزش می کنید، بلافاصله محل را بشویید.

روغن نارگیل و درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان
روغن نارگیل به دلیل خواص ضدقارچ و ضد باکتری شناخته شده است و باعث حذف رنگدانه و عفونت باکتری می شود!

روش تهیه

موهای ناحیه تناسلی را بزنید و منطقه را با یک محلول ملایم پاکسازی کنید. روغن نارگیل را در منطقه آسیب دیده اعمال کنید. از پوشیدن لباس زیر بپرهیزید. اجازه دهید روغن به طور طبیعی توسط پوست جذب شود. این روش را هر روز تکرار کنید تا نتیجه را ببینید.

سیب زمینی
املاح اسیدی ملایم موجود در سیب زمینی یک عامل سفید کننده طبیعی هستند و بر خلاف مواد سفید کننده قوی باعث تحریک پوست نمی شود.

سیب زمینی را لایه لایه ببرید و بر روی نواحی تیره زیر بغل و گردن ماساژ دهید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای به دست آوردن نتایج بهتر و سریعتر این کار را دو بار در روز انجام دهید.

چوب صندل
چوب صندل یکی دیگر از راه حل های موثر برای رفع تیرگی واژن و کشاله ران می باشد.

آب نصف لیموترش را با 3 تا 4 قاشق چای خوری پودر چوب صندل ترکیب کنید، قبل از خواب آن را بر روی نواحی مورد نظر بمالید و بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد بشویید.

این کار را هر روز انجام دهید.

آرد نخود
آرد نخود هم می تواند به سفید شدن تیرگی زیر بغل و گردن کمک کند، دو قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق چای خوری ماست، آب لیموترش و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

این کار را برای دو هفته هر روز انجام دهید و سپس سه بار در هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه را به دست آورید.

پوست پرتقال
پوسته پرتقال را می توان برای سفید کردن زیر بغل و گردن استفاده کرد، پوست پرتقال را برای چند روز زیر نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود، آن را پودر کنید؛

دو قاشق چای خوری پودر پوست پرتقال با آب و شیر ترکیب کنید تا خمیری یکدست شود آن را بر روی تیرگی زیر بغل و گردن بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید.

این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

رفع تیرگی زانو و آرنج با این چند راهکار ساده!

درمان خانگی تیرگی زیر بغل ، قوزک پا ، زانو و آرنج …

نگران تیرگی زیربغل و آرنج‌تان هستید؟

 مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ