نشانه های عجیب پوکی استخوان در مردان

parya
نشانه های مختلفی برای پوکی استخوان در مردان وجود دارد که به نشانه های عجیب پوکی استخوان در مردان در این مقاله اشاره می کنیم.

باافزایش سن پوکی استخوان نیز رواج می یابد. ممکن است فکر کنید پوکی استخوان در زنان بیشتر از مردان است اما پوکی استخوان در مردان نیز با نشانه های عجیب ظاهر می شود که ممکن است فکر کنید علائم عادی هستند. شکستن راحت ناخن و کاهش قد از جملع نشانه های پوکی استخوان در مردان است. برای آشنایی با نشانه های عجیب پوکی استخوان در مردان این مطلب را تا انتها بخوانید.

   پوکی استخوان(OSTEOPOROSIS) همواره به عنوان معضلی جدی برای زنان، مخصوصاً پس از دوران یائسگی مطرح بوده و هست اما در این بین کمتر توجهی به پوکی استخوان در مردان شده است. پوکی استخوان در مردان از آنجا اهمیت دارد که طبق آمار بهداشت جهانی تنها در آمریکا نزدیک به دو میلیون مرد، مبتلا به پوکی استخوان پیشرفته بود و سه میلیون نیز در معرض ابتلا و در مراحل اولیه این بیماری قرار دارند. پوکی استخوان زمانی آغاز می شود که به جای جذب و ذخیره کلسیم، از منابع کلسیم ذخیره شده در اسکلت استخوانی بدن استفاده می شود. در این صورت استخوان ها نازک و شکننده می شوند و مقاومت خود را در مقابل ضربه، حتی ضربه های خفیف از دست می دهند. مهمترین بخش هایی که در اثر ابتلا به پوکی استخوان در معرض شکستگی قرار می گیرند، لگن و ستون فقرات هستند.

 پوکی استخوان یک بیماری نهفته اما خطرناک است. نه از آن جهت که باعث مرگ انسان می شود بلکه از آن جهت که توان حرکت و تحرک و زندگی را از انسان سلب کرده و به دنبال آن فرد گوشه گیر، افسرده، عصبی و … می شود و مرگ تدریجی و خاموشی را برای انسان رقم می زند.
بیش از 50 درصد مردانی که به شکستگی لگن دچار می شوند، تا پایان عمر با مشکل حرکتی مواجه اند و در بعضی موارد که استخوان به صورت ناقص ترمیم می شود، نیاز به پرستاری و مراقبت ویژه دارند.

کمبود ویتامین D

طبق اطلاعات بدست امده درست است که سطوح پایین ویتامین D یکی از نشانه های پوکی استخوان نیست، اما ممکن است عاملی در کاهش تراکم استخوانی باشد.

به گزارش آسان طب کسانی که ویتامین دی شان کم است بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار  میگیرند.

علاوه بر قرص ویتامین دی نور افتاب هم مقدار زیادی از این ویتامین را دارد.

شکستن راحت ناخن ها

اگر میبینید ناخن تان جدیدا زیاد می شکند ممکن است کلسیم شما کم شده باشد یا دچار پوکی استخوان شده باشید .حتما به پزشک مراجعه کنید تا وضعیت شما را چک کند.

البته شکستن ناخن در شغل کشاورزی و … قضیه اش فرق میکند.

کاهش قد

با زوال استخوان ها و پوکی استخوان کم کم قد ما کاهش می یابد. حتما با چشمانتان دیدید که اکثر مادربزرگ پدربزرگ ها نسبت به قبل کوتاه تر شده اند. اگر حس کردید قدتان کم شده یا اندازه گیری کردید به پزشک مراجعه کنید. این یکی از علایم پوکی استخوان و از بین رفتن استخوان است.

وضع اندامی ضعیف

 در موقع نشستن و ایستادن و خوابیدن وضعیت اندام ما باید صحیح باشد. در غیر اینصورت در اینده دچار مشکلاتی خواهیم شد.

اگر دیدید که جدیدا عین قبل نمیتوانید بنشینید حتما به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است پوکی استخوان گرفته باشید و عضلات و استخوانتان مشکل دار شده باشد.

امیدواریم از اطلاعاتی که دراین قسمت از سایت اسان طب درباره پوکی استخوان در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

مصرف شیر و لبنیات و ورزش در روز را هرگز فراموش نکنید.

درد و گرفتگی عضلانی

یکی از  نشانه های پوکی استخوان در مردان درد و گرفتگی عضلانی است . در صورتی که بسیاری از افراد دردی که از استخوان ناشی می شود را از علایم پوکی استخوان میدانند.  به گزارش اسان طب درد و گرفتگی های عضلانی نشانه ای از روند از دست دادن بافت استخوانی هم در آقایان و هم در بانوان باشد.ولی خب بسیاری از مردم درد مرتبط با زوال استخوان را با درد عضلانی اشتباه می گیرند.

بنابراین ما پیشنهاد میکنیم اگر درد مشکوکی چه در ناحیه عضلانی و چه در استخوان داشتید به پزشک مراجعه کنید تا او علت این درد را شناسایی کرده و راههای درمانش را به شما معرفی کند.

ناتوانی در فعالیت بدنی

به گفته محققان باید روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه فعالیت جسمانی داشته باشید. اگر دیدید جدیدا نمیتوانید خیلی فعالیت های جسمانی انجام دهید به پزشک مراجعه کنید. شاید نشانه پوکی استخوان یا بیماری دیگری باشد.

پوکی استخوان بیماری شایعی است که علت اصلی ان ورزش نکردن و کمبود کلسیم است. تا میتوانید نرمش کنید و مصرف لبنیات را هم فراموش نکنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب در اختیارتان گذاشتیم بهره کافی را برده باشید.

مردان چه زمانی دچار پوکی استخوان می‌شوند!

 نشانه های پوکی استخوان در آقایان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ