درمان شوره سر با فلفل سیاه!

atoosamirzavandi
فلفل سیاه ادویه ای بسیار مفید برای سلامت پوست و موو سرشار از پتاسیم و منیزیم می باشد

فلفل سیاه ادویه ای بسیار پر کاربرد در طبخ غذا در تمام نقاط جهان می باشد. فلفل سیاه خواص بسیاری در درمان نفخ، بیماری های گوارشی، معده و بسیار مفید برای پوست و مو می باشد. در این مقاله به درمان شوره سر به کمک فلفل و خواص آن بیشتر می پردازیم.

درمان شوره سر

اگر مشکل شوره سر دارید، فلفل سیاه بهترین درمان است. یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه ر ا به یک کاسه کشک اضافه‌کرده و آن را بر پوست سر بگذارید، اجازه‌دهید ۳۰ دقیقه یا بیشتر بماند. سپس با آب بشویید. از شامپو استفاده‌نکنید. اگر بخواهید، می‌توانید روز بعد شامپو بزنید، این کار به مخلوط زمان کافی می‌دهد که بر شوره سر اثرکند. به یاد داشته‌باشید در استفاده از فلفل افراط‌نکنید زیرا این کار باعث سوختن پوست سر شده و ناراحتی شدید ایجادمی‌کند.

احیای مو

یک قاشق چایخوری لیمو و پودر فلفل سیاه را مخلوط‌کرده و بر پوست سر و مو بگذارید. این کار باعث احیای موی شما شده، آن را براق، درخشان و صاف می‌کند.

خداحافظی با چین‌وچروک

مقدار زیاد آنتی‌اکسیدان موجود در فلفل سیاه از طریق محافظت از پوست در برابر علائم پیری زودرس مانند خطوط ظریف، چین‌وچروک و نقطه‌های سیاه به پوست‌تان کمک‌می‌کند. به جای خریدن کرم‌ها و سرم‌های گران‌قیمت که ادعامی‌کنند جوانی را به پوست‌تان بازمی‌گردانند، فلفل سیاه را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه‌کنید و نتایج معجزه آور آن را بر پوست‌تان ببینید.

درمان مشکلات معده

مصرف فلفل باعث افزایش ترشح اسید کلریدریک در معده شده در نتیجه هضم مواد غذایی را آسان می‌کند. سلامت دستگاه گوارش برای جلوگیری ازابتلا به اسهال، یبوست و قولنج ضروری است. خوردن فلفل همچنین کمک می‌کند تا از تشکیل گازهای روده در بدن فرد جلوگیری شود و درنتیجه به دفع مواد سمی کمک می‌کند.

مصرف فلفل باعث از بین بردن سلول‌های چربی می‌شود، در نتیجه خوردن غذاهای تند یک راه طبیعی و منحصربفرد برای کاهش وزن و لاغری است.

درمان و پیشگیری از آلزایمر با فلفل سیاه
پیپرین یکی از اجزای کلیدی در ساختار فلفل سیاه است و مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف این ماده می‌تواند سبب کاهش اختلال حافظه و درمان نقص شناختی شود.

کارشناسان با بررسی افراد سالمند دریافتند آن عده‌ای که دررژیم غذایی خود فلفل مصرف می‌کنند با درصد بسیار کمتری به نسبت سایرین به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

درمان دندان درد

نصف قاشق چای‌خوری پودر فلفل سیاه را با روغن میخک مخلوط کنید تا درد دندان خود را تسکین دهید. این درمان طبیعی را روی دندان دردناک قرار دهید. برای جلوگیری از دندان درد، باید حداقل ۲ بار در روز مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید. مهم است که در کنار نوشیدن این درمان، از مصرف خوراکی‌های شیرین و به شدت اسیدی خودداری کنید.

درمان بی اشتهایی عصبی

غالبا برای بهبود طعم و مزه‌ی غذاها و هم‌چنین بهبود عملکرد دستگاه گوارش مقداری فلفل سیاه به آن‌ها اضافه می‌کنند. شما هم برای درمان بی اشتهایی می توانید پنج دانه‌ فلفل سیاه را بکوبید و مقداری عسل به آن اضافه کنید تا به خمیر تبدیل شود. هر روز صبح ناشتا یک قاشق پر از این خمیر را میل کنید تا وضعیت اشتهای‌تان بهتر شود. به علاوه، می‌توانید مقداری پودر فلفل سیاه را به آب دوغ اضافه کنید؛ و آن را مرتبا بنوشید تا اشتهای‌تان افزایش یابد.

ضدافسردگی

فلفل سیاه یک داروی ضدافسردگی طبیعی است. پپرین موجود در فلفل سیاه مانند یک داروی ضدافسردگی عمل‌کرده و سیستم عصبی را تحریک‌می‌کند. در نتیجه توانایی شناختی افزایش‌می‌یابد.

ضد نفخ

روغن معطر فلفل سیاه دارای خواص ضدنفخ است. این روغن به جلوگیری و درمان نفخ شکم کمک‌کرده و از رشد باکتری عامل نفخ جلوگیری‌می‌کند.

خواص آنتی‌بیوتیک

فلفل سیاه به دلیل داشتن ویتامین C دارای ویژگی‌های آنتی‌بیوتیک طبیعی است. این ویژگی از واکنش‌های رادیکال‌های آزاد مضر جلوگیری‌می‌کند. این یکی از ویژگی‌های مهم فلفل سیاه است.

بیماری‌های گوارشی

فلفل سیاه، فرآیند گوارش را با ترشح اسید هیدروکلریک به‌عنوان یک هشدار قبل غذا آسان‌کرده و بنابراین به جلوگیری از بیماری‌های مربوط به روده و معده کمک‌می‌کند.

مضرات فلفل سیاه

یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار و نباید از  فلفل استفاده کرد.
*
در ضمن، اگر فردی به مصرف غذاهای تند عادت نداشته باشد و یک وعده غذای تند مصرف کند نیز احتمال بروز واکنش های آلرژیک در او زیاد است

* زیاده‌روی در خوردن فلفل باعث ایجاد افزایش ترشحات معده می‌گردد.
*
اسراف در خوردن فلفل باعث تاریکی چشم می‌شود.
*
کسانی که ناراحتی معده دارند در خوردن آن افراط نکنند.


*
فلفل سیاه روی سلولهای عصبی بخصوص عصب گوش (شنوائی و تعادل) اثر مخرب دارد. برای همین مصرف مداوم و افراطی آن توصیه نمیشود.مخصوصا افرادی که دچار ناراحتی های گوش مثل کم شنوائی و هستند در مصرف آن احتیاط کنند.


*
مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم‌خونی دارند مفید نمی‌باشد.
*
کسانی که ورم پروستات دارند در خوردن فلفل زیاده‌روی نکنند.
*
کسانی که تصلب شرائین دارند و سکته مغزی کرده‌اند نباید فلفل زیاد استفاده کنند.


*
بیماران سوزاک و سیفیلیس و کسانی که ناراحتی مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.
*
زنان حامله‌ای که عفونت مجاری ادرار دارند از خوردن فلفل سیاه خودداری کنند.

تاثیرروغن های گیاهی بر درمان شوره سر

آیا از شوره خسته شده اید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ