راه های فوق العاده برای رفع تشنگی در ماه رمضان

parya
با نزدیک شدن به ماه رمضان و با توجه به اینکه هوا گرمتر می شود تشنگی مساله ای اذیت کننده می شود و روزه داران به دنبال راه هایی برای رفع تشنگی در ماه رمضان هستند.

راه هایی برای رفع تشنگی در ماه رمضان برای افراد روزه دار وجود دارد که ممکن است امتحان کرده باشید اما تاثیر چندانی بر رفع تشنگی شما نداشته باشد. اما در این مقاله راه های فوق العاده برای رفع تشنگی در ماه رمضان نوشته ایم. این مقاله را تا انتها بخوانید تا در این ماه رمضان احساس تشنگی نکنید.

راههای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان به خصوص در سالهایی که این ایام در فصل گرم سال واقع شده اند راه نجاتی برای احساس تشنگی بدن است.

نکات تغذیه و رفع تشنگی در ماه رمضان

 یک متخصص تغذیه آمادگی تغذیه ای برای استقبال از ماه مبارک رمضان را عامل موثری در کاهش مشکلات روزه داری در این ماه عنوان کرد.

برخلاف عقیده برخی افراد که در روزهای مانده به ماه مبارک رمضان حجم غذایی خود را با هدف افزایش ذخیره بدن جهت روزه داری افزایش می دهند، این کار موجب افزایش مشکلات شده و روزه داری را برای افراد سخت تر خواهد کرد.

 بهترین اقدام جهت کاهش گرسنگی و تشنگی ماه رمضان این است که از یک هفته تا 10 روز قبل از شروع ماه مبارک، حجم غذای مصرفی به تدریج کاهش داده شود.

این کار موجب شده سطح متابولسیم و سوخت و ساز بدن کاهش داده شود و بدن به شرایط کم غذایی در زمان روزه داری عادت کند.

این متخصص تغذیه اظهار کرد:در این زمینه مصرف تمام گروه های غذایی متناسب با هم باید کاهش داده شود و در این بین کاهش مصرف مواد نشاسته ای اهمیت بسیاری دارد، زیرا موجب خواهد شد بدن در روزهای مانده به ماه مبارک رمضان به برداشت قند از منابع دیگر بدن عادت کند.

 در کنار انجام این کار، تمام عادات غذایی مانند مصرف میان وعده ها و نیز مصرف بیش از حد چای و سایر نوشیدنی ها مانند قهوه و نیز مصرف موادی مانند شکلات و شیرنی باید کنار گذاشته شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد:این کار موجب خواهد شد تا سطح این مواد در خون کاهش پیدا کرده و وابستگی به آنها به ویژه در زمینه قهوه و شکلات کاهش یابد.

 عدم انجام این کارها و ادامه عادات غذایی تا شروع ماه رمضان موجب خواهد شد تا در روزهای ابتدای روزه داری افراد دچار علائمی مانند سردرد و سرگیجه شده و تحمل روزه داری برای آنها دشوار شود.

چگونه بر تشنگی ماه رمضان غلبه کنیم؟

با تشنگی ماه رمضان چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ