با اینکار خودتان را در معرض خطر دیابت قرار می دهید

sahar.d
صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است و حذف آن خطرات غیر قابل تصوری را به همراه دارد. در این مطلب به بررسی تاثیر حذف صبحانه بر ابتلا به دیابت می پردازیم.

 اگر میخواهید دیابت نگیرید، صبحانه بخورید. شاید در نگاه اول این حرف عجیب به نظر برسد اما تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد صورت گرفته است نشان می دهد حتی حذف یک وعده صبحانه در هفته ، می تواند ۲۰ درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. در این مطلب به بررسی ارتباط صبحانه با دیابت می پردازیم.

فواید صبحانه برای بدن

احتمالاً بارها شنیده اید که صبحانه را باید مانند یک پادشاه خورد. اگر جزو افرادی هستید که صبح ناشتا از منزل بیرون می زنند بهتر است از همین فردا صبحانه خوری را شروع کنید. 

محققان Web MD دلایل زیادی را برای خوردن صبحانه ی کامل عنوان کرده اند. به عنوان مثال افرادی که صبحانه صرف می کنند عمر بیشتری داشته و در سلامت بالاتری به سر می برند. این افراد همچنین کمتر در معرض بیماری های قلبی مزمن مربوط به چاقی (مانند دیابت) و اضافه وزن قرار می گیرند. 

به عقیده ی محققان افرادی که صبحانه را فراموش نمی‌کنند کلسترول خون نرمال تر و توده ی چربی کمتری دارند. از این گذشته صبح بهترین زمان برای دریافت فیبر از طریق مصرف غلات کامل است که به کنترل فشار و قند خون کمک زیادی می‌کند.

حذف صبحانه و خطر دیابت

 زمانیکه به خواب می‌روید میزان انسولین بدن در حد متعادل قرار دارد؛ اما زمانی که از خواب بیدار می‌شوید و روزه ی شب گذشته را نمی‌شکنید میزان انسولین افت پیدا می‌کند. وقتی که ظهر شروع به غذا خوردن می‌کنید این هورمون به طور ناگهانی بالا می‌رود و در این حالت می‌ماند. 

حذف وعده ی صبحانه موجب ایجاد مقاومت به انسولین  می شود، این وضعیت سبب می شود بدن به انسولین بیشتری برای کاهش قند خون به محدوده ی  نرمال نیاز داشته باشد. هنگامیکه مقاومت به انسولین به یک حالت مزمن تبدیل شود خطر ابتلا به دیابت افزایش می یابد. 

خوشبختانه می‌توانید با خوردن صبحانه سر ساعت مشخصی این خطر را به حداقل برسانید. توجه داشته باشید که خوردن چای یا قهوه به تنهایی برای کاهش خطر دیابت کافی نخواهد بود. شما به یک صبحانه ی کامل سرشار از فیبر و پروتئین نیاز دارید.

خوردن منظم یک صبحانه ی سالم نه تنها دارای فوایدی است که قبلاً به اثبات رسیده است بلکه به شما درکنترل وزن و جلوگیری از ابتلا به دیابت کمک  می کند. یکی از عوامل خطر ابتلا به دیابت  چاقی و مقاومت به انسولین است. در اکثر مبتلایان به دیابت نوع 2، بدن قادر به تولید انسولین کافی نیست.

آسان ترین راه پیشگیری از دیابت

صبحانه مناسب دیابتی ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ