رفع بوی بد دهان با این چای!

mahdie.mohtashami
با خوردن چای سبز برای همیشه از شر بوی بد دهان رهایی یابید.

گاهی عده ای را سراغ دارید که همیشه بویی نامطبوع از دهانشان حس می شود. می توان با پیشنهاد دادن استفاده از چای سبز همه را از این مشکل رهایی داد. در این مقاله علت این خاصیت چای سبز را بخونید و با خواص دیگر آن آشنا شوید.  

خواص چای سبز

پیشگیری از بوی بد دهان

چای سبز دارای این قابلیت است که بوی بد دهان را از بین ببرد. این قابلیت به دلیل وجود فلورید طبیعی در چای سبز است که نه تنها بوی بد دهان را محدود می‌کند، بلکه هم‌چنین میزان تشکیل پلاک‌ها را کاهش می‌دهد.

ضد پیری

چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزادی محافظت ‌می‌کنند که می‌توانند در نتیجه‌ی محروم کردن سلول‌ها از اکسیژن، به سلامت آن‌ها آسیب برسانند؛ اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست برای جوان ماندن آن بسیار ضروری است.

لایه‌برداری از پوست

چای سبز یک لایه‌بردار طبیعی است. یک قاشق چای خوری چای سبز را با ۳ قاشق چای خوری ماست مخلوط کنید؛ این مخلوط را به پوست‌تان بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس، بعد از ۵ دقیقه پوست‌تان را با آب ولرم بشویید.

سلامت ناخن‌ها

مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در چای سبز باعث استحکام ناخن‌های‌تان می‌شوند و از شکنندگی‌شان پیشگیری می‌کنند. ناخن‌های‌تان را در این جوشانده‌ی گیاهی که از برگ‌های خشک چای سبز تهیه کرده‌اید، بخیسانید تا ناخن‌های شفافی داشته باشید.

براق کردن مو با چای سبز

چای سبز حاوی مقادیر زیادی ویتامین E و C هست. چای سبز با پاک کردن آلودگی از سطح مو و تقویت آنها باعث براق شدن مو میشه. به مدت یک ساعت دو الی سه چای سبز کیسه ای را در 4 فنجان آب گرم قرار بدین سپس کیسه های چای رو از آب خارج کنید و پس از خنک شدن موهارو با این محلول بشورید و ده دقیقه صبر کنید. موهارو با شامپو شسته و با آب خنک آبکشی کنین و اینکار رو دو الی سه بار در هفته تکرار کنید.

خواص چای سبز در رفع تیرگی و پف دور چشم

آنتی اکسیدان و ویتامین K موجود در چای سبز با ترمیم و بهبود رگهای دور چشم باعث رفع تورم یا پف کردگی و کاهش تیرگی میشن. برای درمان پف و تیرگی و چشم دو کیسه چای سبز رو به مدت 30 دقیقه در یخچال بذارین. سپس کیسه های سرد چای رو به مدت 15 دقیقه پشت پلکهای بسته خود قرار بدین. اینکار رو دوبار در روز تکرار کنید.

پوست صاف و شفاف با ماسک صورت چای سبز

یکی از خواص چای سبز برای زیبایی پوست صورت، خاصیت سم زدایی، روشن کنندگی، کاهش لک، جوش و قرمزی پوست هست. نتیجه مطالعات نشون میده که چای سبز در جوانسازی پوست موثره و مانع از پیری زودرس میشه. برای تهیه ماسک روشن کننده چای سبز، کافیه تا فقط یک الی دوبار در هفته، دو قاشق غذاخوری چای سبز (یا دو چای سبز کیسه ای) را به همراه دو قاشق چایخوری عسل و آب یک لیموی کوچک مخلوط کنید و پس از مالیدن آن به پوست صورت حدود 5 الی ده دقیقه صبرکنید و سپس آب بکشید.

سم‌زدایی از بدن

چای سبز به عنوان یک عامل سم‌زدای فوق‌العاده در بدن عمل می‌کند. زیرا این چای حاوی پلی‌فنل‌هایی است که به خلاصی بدن از شر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند؛ رادیکال‌های آزاد برای بدن سمی هستند و می‌توانند باعث آسیب‌های سلولی شوند.

تقویت دستگاه ایمنی

پلی فنل‌ها، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای سبز، باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شوند. روزتان را با یک فنجان از این جوشانده‌ی گیاهی شروع کنید و برای شیرین کردن طعم آن، مقداری عسل به آن بیفزایید. چای سبز از بدن‌تان در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و ویروس آنفولانزا را به همراه سایر عفونت‌های باکتریایی از بین می‌برد.

کاربرد چای سبز در درمان آکنه و جوش صورت

خواص ضد باکتریایی چای سبز با ضدعفونی کردن پوست صورت و تعادل هورمونی در بدن موجب درمان جوش و آکنه میشه. فقط کافیه تا یکی دوبار در روز، 1/4 فنجان چای سبز دم شده را با پنبه به پوست صورت بمالین و بعد از 10 الی 15 دقیقه آن را با آب سرد شست و شو بدین.

آشنایی با فواید کپسول چای سبز

خواص چای سبز برای زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ