پرپشت و براق کردن موها با آب برنج!!

atoosamirzavandi
پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است.

اگر از رشد کم و ریزش موی خود ناراحت هستید می توانید با استفاده از آب برنج به درمان آن کمک کند. آبی که برنج در آن جوشیده را دور نریزید و با آن موهای خود را شستشو دهید و از تاثیر فوق العاده ی آن بی بهره نمانید. در این مقاله به خواص آب برنج و طریقه ی مصرف آن برای پوست و مو اشاره خواهیم کرد.

جلوگیری از ریزش مو

آب برنج باعث داشتن مویی نرم، سالم و قوی می شود. مو از پروتئین ساخته شده و آب برنج نیز مملو از پروتئین است. پروتئین برنج در تقویت ساقه مو، پر کردن ترک های مو، و نرم و براق کردن آن ها موثر است.

به علاوه، آب برنج شامل نوعی کربوهیدرات به نام اینوزیتول است که می تواند از آسیب دیدن مو جلوگیری کرده و آن را سالم و نرم نگه دارد. همچنین آب برنج با افزایش رشد مو و تقویت ریشه های مو، ترکیب مناسبی برای درمان ریزش مو است.

همچنین آببرنج برای موهای مجعد و غیرقابل کنترل نیز به خوبی عمل می کند. و با پروتئین های موجود در خود خاصیت ارتجاعی و کشسانی مو را افزایش می دهد.

به گزارش الو دکتر در مطالعه ای در سال ۲۰۱۰ که در مجله بین المللی علم و لوازم آرایشی منتشر شده، محققان تحقیقات گسترده ای در زمینه تاریخچه انواع مدل های مو و شیوه مراقبت از آن ها در زنان ژاپنی انجام دادند. و متوجه شدند که آن ها هر روز از آب برنج برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. این محلول اسطکاک سطحی مو را کاهش داده و توان کشش آن را بیشتر می کند.

روشی برای رشد سریع مو

زنان ژاپنی دیر زمانی است که از این راز آگاهی دارند، اما به تازگی مورد توجه هر چه بیشتر قرار گرفته است. آب برنج می تواند رشد مو را تحریک کند، تارهای مو را تقویت کند، و سلامت پوستسر را بهبود ببخشد. افزون بر این، آب برنج ریشه های مو را تقویت می کند، در شرایطی که حجم و درخشش بیشتری به آن می بخشد.

این روش درمانی بسیار ساده است و می توانید در خانه آن را انجام دهید، در شرایطی که دیگر نیازی به صرف هزینه های سنیگن برای خرید محصولات گران قیمت وجود ندارد. پس از شستشوی مو با شامپو، با آب برنج پوست سر خود را ماساژ دهید و به سمت انتهای تارهای مو حرکت کنید. زمانی که مو به طور کامل مرطوب شد، اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس سر خود را با آب شستشو دهید.

در مدت زمانی کوتاه نتیجه استفاده از آب برنج را شاهد خواهید بود

 

جلوگیری از پیری پوست صورت با آب برنج

 باید بگوییم که آب برنج حاوی میزان زیادی «اینوزیتول» است. اینوزیتول از خانواده ویتامین B است و خواص متعددی دارد. این عنصر مغذی به رشد سلول ها کمک می کند. در نتیجه پیری را از وجودتان دور می سازد. علاوه بر این اینوزیتول باعث افزایش جریان خون در رگ ها می شود. توجه داشته باشید که با مصرف آب برنج پوست صورت تان باطراوت تر و محکم تر شده و خاصیت ارتجاعی آن بیشتر می شود.

ماسک برنج برای جوان‌سازی پوست

یک فنجان برنج را برای مدت زمان ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در آب خیس کنید و بعد با همان آب خودش در مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید.

ترکیب به دست آمده را از صافی (پارچه‌ای) رد کنید تا صاف و یک‌دست شود. محلول را در ظرف مناسبی ریخته و برای چند روز در محلی گرم قرار دهید. اگر محلول بوی  ترش و خاصی داشت تعجب نکنید این دقیقا همان چیزی است که باید به دنبال آن باشید این بو نتیجه تخمیر شدن است و در حقیقت همین عامل تاثیر آن بر روی پوست‌تان خواهد بود.

یک پنبه را به آب برنج آغشته کنید و به تمامی سطح پوست صورت‌تان بمالید.

سعی کنید هر شب قبل از خواب از این ماسک استفاده کنید.

صبح روز بعد با آب سرد صورت خود را بشویید

باور کنید با استفاده منظم و مرتب از این ماسک خودتان به خوبی متوجه تاثیر موثر آن خواهید شد.

ترکیبات ماسک برنج برای روشن شدن پوست

آب‌برنج

کشک

عسل

 

طرز تهیه ماسک برنج برای روشن شدن پوست

۳ قاشق غذا‌خوری آب‌برنج را با ۲ قاشق غذا‌خوری کشک و ۱ قاشق غذا‌خوری عسل مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

ماسک را روی صورت خود گذاشته و صبر کنید تا کاملا خشک شود.

بعد از خشک شدن، آن را با آب‌‌سرد بشویید.

توصیه می‌کنیم برای اثربخشی بیشتر، در طول چند هفته متوالی، هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید.

 با عسل از ریزش مو و طاسی سر جلوگیری کنید

ماسک های دست ساز برای تقویت مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ