تنها در 5 روز کبدتان را پاک سازی کنید!

atoosamirzavandi
با پاکسازی کبد از خطر ابتلا به بیماری های جدی نجات پیدا کنید. روش های خانگی بهترین راه پاکسازی کبد است.

با پاکسازی کبد چربی ها و سموم انباشته شده در آن پاک می شوند و از طریق روده از بدن دفع می گردند. عدم توجه به رژیم غذایی و افزوده شدن این چربی ها و سموم به کبد باعث بیماری های جدی می شود. در این مقاله راهکارهایی برای پاک سازی کبد بیاموزید.

 

روش پاکسازی کبد از طرف دکتر ریچارد شولز

این کار به مدت ۵ روز صبح‌ها به صورت ناشتا انجام می‌شود. بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان کار بیفتد. یک ساعت بعد، یک لیوان از هر نوع آب مرکبات تازه (یک آب سیب یا انگور تازه نیز مناسب است)، یک عدد لیمو، یک حبه سیر (روزی یک حبه اضافه کنید)، یک قاشق غذاخوری روغن‌‌زیتون (روزی یک قاشق اضافه کنید) و یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب خالص را در مخلوط‌کن، میکس کنید و بنوشید.15دقیقه بعد از نوشیدن آن، ۲ فنجان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید همچنین باید ۶-۳ مرتبه در روز، دو قطره از قطره مخصوص پاکسازی کبد مصرف کنید و مصرف آن را حتی بعد از ۵ روز نیز ادامه دهیدتا تمام شود این چای و قطره را می توانید از عطاریهای معتبر تهیه کنید).

رژیم‌غذایی پاکسازی کبد خیلی خوب است که بتوانیددو روز مصرف موادغذایی خام و ۳ روز آبمیوه را به برنامه پاکسازی کبد خود اضافه کنید.اما برای آندسته که توانایی آن را دارند، بهترین روش رژیم ۵ روز آبمیوه است.

 

در زیر به دستورالعمل‌های لازم جهت پاکسازی کبد اشاره می‌کنیم:

روز ۱ برنامه پاکسازی کبد طی صبح (بعد از نوشیدن نوشیدنی پاکسازی و یک ساعت قبل از ناهار)، تا جاییکه می‌توانید از بهترین آبمیوه‌ها و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.مخصوصاً آب چغندر بسیار عالی است.میوه‌ها و آبمیوه‌های خود را با هم مخلوط نکنید و رقیق کردن آبمیوه‌ها هم اشکالی ندارد.برای ناهار می‌توانید از آبمیوه‌های رقیق بیشتر یا میوه‌ها و سبزیجات خام و سالاد استفاده کنید.دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده کنید.بهترین چاشنی می‌تواند روغن‌زیتون تازه، لیمو تازه و سرکه سیب و ادویه‌های مختلف باشند.اگر در طول روز گرسنه‌تان شد، می‌توانید به هر میزان که دوست داشتید میوه و سبزیجات بخورید.

روز ۲ تا ۴ برنامه پاکسازی کبد

روز ۲ تا ۴ برنامه پاکسازی کبد بعد از نوشیدن آب در اول صبح، تا هر چقدر که می‌توانیددر طول روز از آبمیوه‌های رقیق و چای گیاهی استفاده کنید.سعی کنید آن را به ۱۶ لیوان برسانید.چیز دیگری که مصرف آن در طول روز پیشنهاد می‌شود، سوپ پتاسیم است.سوپ پتاسیم از این واقعیت استفاده می‌کند که بیرون سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی پتاسیم است.برای این منظور فقط پوست چند سیب‌زمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید.چند سبزیجات دیگر مثل هویج، کرفس، چغندر، جعفری و مقدار زیادی پیاز و سیر (تا ۵۰ حبه) به آن اضافهکنید.آن را به مدت ۶۰-۴۰ دقیقه در یک قابلمه در بسته بجوشانید.سبزیجات را بیرون آورده و سوپ را سرد کرده و مصرف کنید.باقیمانده آن را در یک ظرف شیشه‌ای گذاشته و در یخچال قرار دهید و تا دو روز بعدی استفاده کنید.

آخرین روز پاکسازی کبد

روز ۵ پاکسازی کبد شبیه به روز اول یک روش دیگر پاکسازی کبد (۳۰ روزه) برای آنها که نمی‌خواهندپاکسازی کامل کبد را انجام دهند، یک روش کُندتر و آرام‌تر هم وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد فوایدپاکسازی کبد را بدون مشکل به شما می‌رساند.فقط کافی است ۳۰ روز بعنوان بخشی از رژیم‌غذایی روزانه‌تان یک فنجان چغندر تازه رنده‌شده مخلوط با روغن‌زیتون آب‌لیمو بخورید.مصرف روزانه چای مخصوص پاکسازی کبد نیز الزامی است.از پاکسازی کبد چه انتظاراتی باید داشته باشید اگر تمایل داشتید می‌توانید آنچه در توالت دفع می‌کنید را بررسی کنید.به دنبال سنگ باشید.

پاکسازی کبد با شاهتره

در میان عرقیات گیاهی دسته ای از این شفابخش های طبیعی برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا توصیه شده اند. عرق شاهتره در درمان و همچنین محافظت کبد موثر است ، خون را تصفیه کرده و از آن را رقیق مینماید ، کاهنده فشار خونو کلسترول خون است ، این عرق همچنین مدر نیز میباشد. برای سم زدایی و پاکسازی کبد 2 فنجان در روز میل کنید

پاکسازی کبد با میوه ها

 گوجه فرنگیعلاوه بر گلوتاتیون، دارای لیکوپن است که موجب تصفیه کبد و مقاومت بدن در برابر سرطان می شود.

سبزیجاتی مثل بروکلی و گل کلم، باعث رها شدن آنزیمی به نام گلوکوزینولات (glucosinolates) در بدن میشن که تولید آنزیم های هضم رو تحریک کرده و به بیرون کردن سموم از جریان خون کمک میکند.

 چغندر مثلهویج، چغندر هم سرشار از فلانوئیدها و بتاکاروتن است، که کارایی کلی کبد را تقویت می کند و یک پاکسازی اساسی در کبد انجام می دهد.

پاکسازی کبد با کاسنی

 برای درمان بیماریهای کبدی و پوستی:سه استکان عرق کاسنی، سه استکان عرق شاه تره مخلوط شود. صبح و ظهر و شب قبل از غذا در هر وعده یک استکان میل شود.

 

عصاره مخصوص پاکسازی کبد
این عصاره از این جهت مهم است که حاوی گیاهانی است که به کبد کمک می‌کنند خود را بازسازی کند. فایده دیگر آن این است که به طور قابل‌توجهی ترشح کلسترول بد (LDL) را در کبد کاهش می‌دهد. گیاهان اصلی موجود در آن شامل ریشه قاصدک، خار مریم، و گیاه چندساله picrorhiza kurooa که گاهی کوکتین نامیده می‌شود و کنگر فرنگی می‌شود.

عصاره پاکسازی کبد همچنین محل خوبی برای گذاشتن گیاهان ضدانگل مثل برنجاسف کوهی و سیاه‌گردو می‌باشد. همراه با سیری که در طول روز مصرف می‌کنید، این همه انگل‌های موجود در بدنتان را دفع خواهد کرد.

۶-۳ مرتبه در طول روز ۲ قطره از این عصاره را مصرف کنید تا بطری آن تمام شود.

ساده ترین نوشیدنی پاکسازی کبد

بهترین پاک کننده کبد چیست

؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ