درمان خانگی سردرد با زنجبیل!

mahdie.mohtashami
ادویه ی زنجبیل با خواص جادویی خود تسکین دهنده ی سریع سردرد است.

همه ی افراد به سردرد مبتلا شده اند و گاهی این سردردها آنقدر شدید و دردناک هستند که تن به هر کاری برای درمان آن می دهند. خوردن مسکن ها شاید ابتدا باعث آرام کردن سردرد شوند اما به مرور زمان دیگری اثری ندارند و به عکس برخورد می کنند. در این مقاله به درمان های خانگی سردرد می پردازیم.

زنجبیل، یک گیاه همه‌فن‌حریف!

احتمالا باخواص زنجبیل برای پوست و مو و همچنین تأثیر آن در چربی سوزی آشنا هستید. زنجبیل که به‌عنوان اکسیری برای آرام کردن سردرد معروف است، یک درمان خانگی سردرد است که باعث تسکین فوری می‌شود. زنجبیل به کاهش التهاب رگ‌های خونی در سر کمک می‌کند و از این طریق درد را کاهش می‌دهد و ازآنجاکه باعث بهبود روند هضم (گوارش) می‌شود، به رفع حالت تهوع در هنگام میگرن نیز کمک می‌کند.

می‌خواهید بدانید که چگونه باید از این ماده‌ی جادویی استفاده کنید؟ ریشه‌ی زنجبیل را چند دقیقه در آب جوش بخیسانید و به‌عنوان چای بنوشید یا نسبت‌های مساوی از آب زنجبیل و آب لیمو را مخلوط و میل کنید. می‌توانید این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید با مقداری پودر زنجبیل و دو قاشق غذاخوری آب، یک خمیر درست کنید و چند دقیقه روی پیشانی‌تان بگذارید تا سردردتان سریع‌تر تسکین یابد.

خواص دارچین برای سلامتی وکاهش وزن زبانزد است. علاوه‌بر اینها، دارچین یک ادویه‌ی جادویی است که می‌تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و آن را به‌طور مؤثری درمان کند. طرز استفاده از آن؟ چند چوب دارچین را آسیاب کنید تا پودر شود. سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل یک خمیر غلیظ درآید. این خمیر را روی پیشانی و شقیقه‌هایتان بمالید و ۳۰ دقیقه دراز بکشید. سپس آن را با آب ولرم بشویید.

ریحان و کمک به کاهش سردرد های میگرنی

ریحان دارای بوی بسیار قوی است که در درمان سردرد های میگرنی موثر است. یکی از روش های استفاده از ریحان برای بهبود سردرد های میگرنی استفاده موضعی آن است. روغن ریحان یک شل کننده عضلانی است و در رفع دردهای عضلانی و ریلکس شدن عضلات موثر است. شما می توانید از این روغن برای ماساژ شقیقه ها و پیشانی خود برای کاهش سردرد و رفع اسپاسم آن ناحیه استفاده فرمایید.

روش دیگر جویدن برگ ریحان تازه در زمان سردرد های میگرنی است.

نوشیدن چای ریحان نیز می تواند در کاهش سردرد های میگرنی موثر باشد. چند برگ ریحان را در آب جوش به مدت ده دقیقه بجوشانید و بعد آن را صاف کنید و بنوشید.

روش موثر دیگر در سردرد های میگرنی؛ استفاده از ریحان به همراه عنبر سائل است. مقدار دو قاشق چایخوری ریحان خشک را به مقدار سه فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید سرد شود. پس از آن اضافه کنید دو قاشق غذاخوری عنبر سائل را به این چای و آن را درون یک پارچه بریزید. آن پارچه را روی پیشانی بگذارید تا درد التیام پیدا کند.

سیر را فراموش نکنید

سیر خواص زیادی دارد. این ماده به‌علت خواص خنک‌کننده و تسکین‌دهنده‌اش می‌تواند یک درمان خانگی سردرد باشد و برای تسکین سردردهای ضربه‌ای به‌کار رود. چند حبه سیر را له کنید و آنها را درون یک کیسه‌ی کوچک یا دستمال تمیز قرار دهید. هر زمانی که دچار سردرد شدید، عطر سیرهای له‌شده را استنشاق کنید تا دردتان تسکین یابد. همچنین می‌توانید دو قطره روغن سیر را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و مقداری نمک دریایی مخلوط کنید و پیشانی و شقیقه‌هایتان را به‌آرامی با آن ماساژ دهید.

مریم گلی

این گیاه دارویی که در آشپزی نیز محبوب است برای تسکین سردردهای هورمونی و سردردهای خوشه‌ای به کار می‌رود؛ این نوع سردردها ممکن است به دلیل مصرف غذاهای سنگین به وجود بیایند. مریم گلی باعث بهبود گردش خون در مغز می‌شود و دردتان را کاهش می‌دهد.

بابونه‌ی گاوی

این داروی گیاهی در سراسر جهان به عنوان دارویی برای درمان میگرن شهرت داردبابونه‌ی گاوی حاوی پارتنولید است که به عنوان یک تسکین دهنده‌ی درد، آرام کننده‌ی رگ‌های خونی و عصبی سفت شده، و کاهنده‌ی فشارِ دردناکِ موجود در رگ‌ها عمل می‌کند.

مواد مورد نیاز

الف. ۳۰ گرم گل بابونه‌ی گاوی خشک شده

ب. نیم لیتر آب جوش

گل گاوزبان

گل گاوزبان به عنوان یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تسکین استرس و تنش‌های عصبی شناخته می‌شود. خاصیت تسکین دهندگی این گیاه باعث شده است بتواند سردردهای تنشی را به طور کامل درمان کند.

نعناع گربه‌ای

این داروی گیاهی بی‌ضرر، آرام‌بخش شگفت‌انگیزی است که می‌تواند استرس و سردردهای تنشی را تسکین دهد. هم‌چنین مصرف دوز بالای نعناع گربه‌ای می‌تواند میگرن را نیز به زانو درآورد. این گیاه دارویی برای کودکان نیز بی ضرر است و هیچ عارضه‌ی جانبی به همراه ندارد.

درمان سریع سردرد

علت و درمان سریع سردرد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ