جلوگیری از سفید شدن زودرس موها

mousavi
تغییر عادت های غذایی و عدم استفاده از غذاهای سرد و تر مانند مرغ، ماهی همچنین ماساژ روغن سیاه دانه به کف سر به مدت یک سال برای سفید شدن زودرس موها مفید است.

لیلا شیربیگی دستیار تخصصی طب سنتی ایران اظهار داشت: در منابع طب سنتی ایران آمده سفید شدن مو از غلبه سردی بر دماغ (مغز) است.

به گفته وی برای جلوگیری از سفید شدن مو در افراد باید اقداماتی را انجام دهیم که طبع بدن را از سردی به سمت گرمی گرایش دهیم. البته باید طبع کل بدن گرم شود تا به طور کامل از سفید شدن زودرس مو جلوگیری کرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با بیان اینکه درمان های طب سنتی به آرامی صورت می گیرد ولی تداوم آن بیشتر است، افزود: افرادی سفیدی زودرس موها شده اند، حداقل یک سال منع غذایی دارند و از مصرف موادغذایی سرد باید خودداری کنند تا بدن آرام آرام دچار تغییر شود و طبع بدن از سردی به گرمی تمایل پیدا کند

شیر بیگی با بیان اینکه طب سنتی بیماری را درمان می کند نه سرکوب، عنوان کرد: در درمان های طب سنتی باید افراد صبور باشند و این طور نیست که پزشکان به آنها دارو یا غذایی تجویز کنند و در مدت کوتاهی بهبودی کامل را کسب کنند.

وی بیان داشت: تغییر عادت های غذایی و استفاده از روغن مالی های گرم در نواحی که موها سفید شده و عدم استفاده از غذاهای سرد و تر مانند مرغ، ماهی، لبنیات از جمله ماست و دوغ موجب می شود که موهایشان بیش از حد سفید نشود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: اگر افراد روغن سیاه دانه را به مدت یک سال به کف سر بمالند و ماساژ  بدهند، موهای سفید آنها از بین می رود البته مصرف هلیله سیاه با نظر پزشک طب سنتی می تواند برای درمان سفید شدن موها مفید باشد.

منبع: تسنیم

مردانی که سفیدی موی زودرس یا ریزش مو دارند، این مطلب را دنبال کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ