درمان قطعی و سریع خشکی پوست

faateme1366
خشکی پوست کلافه تان کرده و هرقدر کرم و مرطوب کننده می زنید درمان نمی شود. باید بگوییم متاسفانه خشکی پوست آنقدرها هم آسان از بین نمی رود. درمان قطعی و سریع خشکی پوست به شما کمک می کند بتوانید از شر خشکی پوست رها شوید.

علل خشکی پوست

به گزارش سایت الودکتر، همانطور که می دانید در فصول سرد به دلیل تغییرات در برنامه ی غذایی پوست به نوعی دچار کم آبی می شود که با رعایت نکاتی همچون مصرف به اندازه آب و شستشوی مرتب صورت تا حدی می توان از این مشکل جلوگیری کرد. علل زیر به عنوان علل اصلی خشکی پوست بیان می شوند:

تغییرات آب و هوا به خصوص در فصول پاییز و زمستان

گرفتن حمام داغ

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از کرم ضد آفتاب

اختلالات تیروئید

کمبود آب بدن

جلوگیری از خشکی پوست

بعد از تمیز کردن پوست خود، آن را مرطوب کنید تا خشک نشود. یک محلول مرطوب کننده یا روغن مخصوص صورت استفاده کنید که دارای مواد مغذی و طبیعی باشد. هرگز از کرم های جامد استفاده نکنید.

در شب برای شستن کرم، یک تمیز کننده روغنی استفاده کنید که کرم بچه مناسب تر است.

حداقل نیم ساعت قبل از خوابیدن، کرم مخصوص شب بمالید. اگر بعد از زدن کرم فوراً بخوابید، پوست نازک اطراف چشم های شما متورم خواهد شد.

یک بار در هفته برای روشن شدن پوست، از ماسک مخصوص صورت استفاده کنید. برای تهیه این ماسک :یک قاشق مربا خوری خاک رس سبز رنگ و یک قاشق مرباخوری عسل را مخلوط کنید. این مخلوط را به صورت خود بمالید ولی مواظب باشید اطراف چشم ها نمالید. 15دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید. در حالیکه پوست صورت کمی مرطوب است، یک مایع نرم کننده یا روغن طبیعی مخصوص به صورت خود بمالید.

وقتی پوست ترک برمی دارد، مصرف آب و اسیدهای چرب ضروری را افزایش دهید. همیشه پوست خود را چرب کنید و از تماس با مواد مضر محافظت کنید.

برای از بین بردن خشکی پوست انگشتان دست، کرم گل همیشه بهار و ویتامین E را استفاده کنید. موقع خواب این مخلوط را به پوست دست خود بمالید و تمام شب دستکش های نایلونی بپوشید تا کرم به جایی مالیده نشود.

از دستگاه بخور یا سماور یا یک ظرف آب روی شوفاژ برای مرطوب کردن هوای اتاق به خصوص در زمستان استفاده کنید. این کار باعث می شود پوست آب کمتری از دست بدهد.

در محیط های خیلی گرم قرار نگیرید. از تغییرات ناگهانی دما خودداری کنید. پوست خود را از تماس با باد و نور خورشید هم محافظت کنید. به یاد داشته باشید که پوست در اثر خشک شدن بسیار آسیب پذیر و حساس می شود.

در هوای سرد زمستانی که باد هم می وزد، حتماً یک کرم مرطوب کننده به صورت خود بمالید، زیرا سرما باعث تبخیر آب از پوست می شود. باد هم سرعت تبخیر را افزایش می دهد.

درمان قطعی و سریع خشکی پوست

یکی از قدیمی ترین روشها برای رطوبت رسانی به پوست استفاده از حمام شیر است که البته کمی هم اشرافی است چون از هزاران سال پیش ملکه ها عادت داشتند برای تمیزی و درخشندگی پوستشان از این حمام استفاده کنند . پس اگر دلتان می خواهد با خانواده های اشرافی همذات پنداری داشته باشید کافیست در وان حمام با آب گرم،کمی هم شیر بریزید و در آن غوط  ه ور شوید.می بینید که پوستتان مرطوب و درخشان تر می شود.

عسل برای خشکی پوست

یکی دیگر از مواد طبیعی که در درمان خشکی پوست و نرم کردن آن بسیار موثر است، عسل است. استفاده از ماسک عسل که از ترکیب یک زرده تخم مرغ و ۵ قاشق مرباخوری عسل به دست می آید، تاثیر زیادی در درمان خشکی پوست و لطیف کردن و نرم کردن پوست بدن دارد. می توانید این ماسک را نیم ساعت پیش از رفتن به حمام به پوست دست یا صورت خود بمالید و پس از آن به حمام بروید. اگر در جست وجوی راهی آسان برای درمان خشکی پوست خود در مدت زمانی کوتاه هستید، بهتر است از خمیر گل ختمی و نشاسته استفاده کنید. برای تهیه این خمیر کافی است ۲ قاشق غذاخوری گل ختمی پودر شده را با نصف این میزان نشاسته الک شده ترکیب کرده و با اضافه کردن شیر پرچرب خمیری یک دست تهیه کنید.

خشکی پوست میتواند علامت ۴بیماری جدی باشد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ