بزرگترین نابود کننده کبد نوشیدن آب یخ با شکم خالی!

mahdie.mohtashami
با پرهیز از خوردن آب یخ کبد خود را از چرب شدن در امان نگه دارید.

آب یخ بهترین مایع برطرف کننده ی عطش در گرما است اما همین نوشیدنی گوارا در صورتی که بسیار سرد باشد و با شکم خالی میل شود مهمترین اندام بدن که کبد است را به خطر می اندازد. در این مقاله علت تاثیر آب سرد بر نابودی کبد را بیشتر مطالعه کنید.

ایجاد کبد چرب با خوردن آب یخ

کبد سعی می کند نقصان هضم معدی را جبران کند اما همیشه موفق نمی شود. هضم ناقص مرتب تکرار می شود و در دراز مدت کبد را بطور درصدی ناتوان می سازد. در این حال سلول های کبدی در انبوهی از مواد مسموم گرفتار می شوند. محیط کثیف و آلوده می شود، کبد نمی تواند صفرا و سودا و بلغم و آب را از هم جدا کند و چربی ها نیز تجزیه نمی شوند. ناچار کبد مواد را به سمت عروق هُل می دهد که نتیجه آن در طولانی مدت بیماری های خونی مانند فشارخون و چربی خون و قند خون و سکته ها می شود. پس از آن کبد خود گرفتار چربی های هضم نشده و دفع نشده می شود و پدیده کبد چرب رخ می دهد. سیستم سوخت و ساز کبد مختل می گردد، در طب سنتی به این حالات مقدمات بیماری های خطرناک کبدی می گویند. ماده کیلوس در کبد آلوده اشباع و غلیظ و رسوب گذار می شود.

مضرات خوردن آب یخ

سفت شدن چربی ها:

با توجه به اینکه اکثر افراد در سال های اخیر به تناسب اندام و دفع چربی های بدن می اندیشند، باید بگوییم که خوردن آب یخ موجب سفت شدن بافت چربی های بدن می گردد و روند از بین رفتن آن ها را به شدت کند می کند.

مواد چرب در تماس با دمای خیلی سرد میل زیادی به حفظ ماهیت خود دارند. یعنی در تماس با سرما حالت جامد خود را حفظ می‌کنند و به‌ سختی ذوب می‌شوند. به همین دلیل نه‌ تنها لازم است که از نوشیدن آب یخ بعد از غذا بپرهیزید بلکه بهتر است از مصرف خوردنی‌های خیلی سرد مانند دسر، بستنی ونیز اجتناب کنید. با ترک کردن این عادت نادرست غذاها و بخصوص غذاهای چرب با روند طبیعی وارد معده شده و راحت‌تر از طریق تماس با ترشحات دستگاه گوارش هضم می‌شوند.

حساسیت دندانی

مضرات خوردن آب یخ اول از همه متوجه دندان ها می شود. با ورود آب یخ به دهان، عصب های دندان دچار شوک شده و حساسیت آنها به شدت تحریک می شود. داشتن دندان خراب یا نیمه خراب این امر را به شدت تشدید می کند. زمانی که در حال خوردن غذا هستید سعی کنید به هیچ عنوان نوشیدنی داغ یا خیلی خنک نخورید. همچنین حواستان به گرم و سرد شدن دهانتان به‌ واسطه‌ خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد باشد. با انجام این کار نادرست مینای دندان حساس شده و زمینه برای ایجاد حساسیت و دندان‌ درد و حتی میگرن مهیا می گردد. اجازه دهید نوشیدنی‌ از حالت خیلی خنک و یا داغ در بیاید و بعد آن را بنوشید.

سیستم گوارش را به هم می‌ریزد

نوشیدن آب یخ می‌تواند به ناراحتی و درد معده و حالت تهوع منجر شود. زیرا دمای پایین باعث جمع شدن رگ‌های خون می‌شود. عوارض دیگر مصرف زیاد آب یخ جمع شدن معده است؛ به‌طوری‌که سفت می‌شود و نمی‌تواند به‌طور مؤثر غذا را هضم کند.

انرژی بدن را کاهش می دهد

اگرچه نوشیدن آب یخ می‌تواند باعث سرحالی شود اما درواقع باعث تخلیه انرژی در درازمدت می‌شود. زیرا بدن برای گرم کردن آب و رساندن آن به دمای معتدل نیاز به مصرف کردن انرژی اضافه دارد.

باعث ناراحتی گلو می‌شود

همان‌گونه که در یک روز سرد زمستانی، سرما می‌تواند باعث آبریزش بینی و انسداد سینوس‌ها شود، آب یخ نیز همان واکنش بدنی را ایجاد می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، بدن برای گرم کردن هر نوع هوا یا مایع سرد ، مخاط ایجاد می‌کند. تفاوت در این است که در مورد آب یخ، به این عکس‌العمل بدنی نیاز نیست و به‌این‌ترتیب فرد دچار گلودرد می‌شود.

سردرد

همان گونه که خوردن بستنی باعث به اصطلاح یخ زدن عصب های مغز می شود، خوردن آب یخ نیز همین حالت را ایجاد می کند. آب یخ باعث می شود خیلی از عصب های حساس ستون فقرات عکس العمل مناسب نداشته باشند. این پیغام سریع به مغز منتقل می شود که این امر به نوبه خود باعث سردردهای موقت و دایم می شود.

کبد چرب را با طب سنتی درمان کنید

چه زمانی نوشیدن آب سرد ایجاد کبد چرب می کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ