حلقه ی دور چشم را با این دو ماده ساده از بین ببرید

atoosamirzavandi
با استفاده از روغن براق کننده ی بادام و گوجه فرنگی تیرگی درو چشم ها را برطرف کنید.

حلقه های تیره ای که دور چشم ایجاد می شوند به جز مواردی که زنتیکی هستند علت هایی از قبیل کم خوابی، کمبود آهن، استرس، کار زیاد با کامپیوتر و… دارد که می توان با تغییر رویه ی زندگی و البته به کمک مواد غذایی و ماسک هایی آن را بر طرف کرد. در این مقاله به تاثیر روغن بادام و گوجه فرنگی و بقیه ی مواد موثر می پردازیم.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با روغن بادام
روغن بادام منبعی طبیعی و شگفتی ساز برای درخشان سازی پوست حساس اطراف چشم است. کافی است هر شب پیش از رفتن به تخت خواب با این روغن معجزه آسا حلقه های سیاه دور چشمتان را ماساژ دهید و صبح روز بعد صورت خود را بشویید. تکرار این عمل در طولانی مدت می تواند این سیاهی را از روی پوست شما محو کند.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی خاصیت سفیدکنندگی دارد و تا حد زیادی به رفع سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

یک قاشق چای‌خوری آب گوجه‌فرنگی را با نصف قاشق چای‌خوری آب‌ لیمو ترکیب کنید و به آرامی آن را روی حلقه‌های سیاه دور چشم‌تان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب سرد بشویید. این دستور را روزی دو بار و به مدت چند هفته تکرار کنید. استفاده از آب گوجه‌فرنگی به تنهایی نیز مفید است.

همچنین می‌توانید یک لیوان آب گوجه‌فرنگی را همراه با چند برگ نعناع، آب‌لیمو و نمک بنوشید. برای اینکه این ترکیب حداکثر خواص خود را حفظ کند،‌ آن را بلافاصله بعد از آماده‌‌سازی بنوشید. استفاده از این ترکیب به‌ صورت دو بار در هفته‌ می‌تواند بسیار مفید باشد.

روغن نارگیل

ماساژ دور چشم با روغن نارگیل یکی دیگر از روش های طبیعی موثر برای درمان سیاهی دور چشم می باشد، علاوه بر این روغن نارگیل پوست را نرم و لطیف کرده و از چین و چروک زیر چشم جلوگیری می کند.

مقداری روغن نارگیل بکر را زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.
این روش را دو تا سه بار در روز برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

گلاب

گل رز ترکیبات فوق‌العاده‌ای برای جوان‌سازی پوست دارد و چشم‌های خسته را تسکین می‌دهد. با توجه به خاصیت جمع‌کنندگی و قابض بودن آن می‌تواند به عنوان یک روشن‌کننده‌ی پوست به کار گرفته شود.

پد چشم پنبه‌ای را چند دقیقه در گلاب خالص بگذارید.

پد را روی چشم‌تان بگذارید.

اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی چشم بماند.

این دستور را روزی دو بار به مدت چند هفته انجام دهید.

خیار

خیار خاصیت روشن‌کنندگی دارد و ماده‌ی جمع‌کننده و معتدلی است که به رفع حلقه‌های تیره‌ی دور چشم کمک می‌کند. علاوه بر آن نرم‌کننده است و به پوست طراوت و تازگی می‌بخشد.

خیار را به صورت حلقه‌های کلفت ببرید و آن را به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید، بعد آن را برای حداقل ۱۰ دقیقه روی چشم‌ها بگذارید، سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته و دو بار در روز، انجام دهید.

روش دیگر این است که آب خیار را گرفته و آن را با آب لیمو ترکیب کنید، سپس یک تکه پنبه را به این ترکیب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم بگذارید و سپس صورت‌تان را بشویید و این کار را حداقل به مدت یک هفته انجام دهید.

از بین بردن حلقه سیاه دور چشم با سیب زمینی رنده شده
سیب زمینی حاوی آنزیم ها، نشاسته و ویتامین C است؛ ترکیباتی که به عنوان عوامل اصلی درخشندگی و سفیدی پوست شناخته می شوند. یک سیب زمینی خام را رنده و سپس آب درون آن خارج کنید. سیب زمینی ها را به شکل گلوله ای پنبه ای در بیاورید و 10 دقیق روی حلقه های سیاه صورتتان بگذارید، حالا می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.
از بین بردن سیاهی دور چشم

چگونه با لیمو ترش سیاهی دور چشم را از بین ببریم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ