مردان زنانی با این صفات را تحمل نمی کنند!

toranj
هر فردی ویژگی های شخصیتی دارد که بعضی از این ویژگی ها در زنان برای مردان قابل تحمل نیست.

زنان دارای ویژگی های شخصیتی متفاوتی هستند که همین تفاوت ها باعث جذب مردان به انها می شود اما بعضی از این ویژگی ها به گونه ای است که مردان نمی توانند تحمل کنند. در ادامه این .یژگی زنان را بررسی خواهیم کرد.

زنان توجه طلب یا هیستریانیک hisrtionic

زنانی هستند که دوست دارند مورد توجه واقع شوند، دلشان می خواهد گرم و قدرتمند به نظر برسند در صورتی که به شدت در پشت صحنه، یخ زده اند.

زنان مهرورز یا حمایتگر

این گروه از زنان، مردان را با کودکان خود، اشتباه گرفته اند. دلشان می خواهد مانند یک مادر، شش دانگ مراقب شوهر خود باشند.

زنان بچسب یا وابسته

این گروه از زنان، به شدت گیر می دهند. در محبت و بی محبتی، افراط می کنند. دلشان می خواهد همه جا به همسر خود منگنه شوند. این گروه از زنان گاهی آن قدر در مهرورزی افراطی هستند که مردان را از خود دور می کنند.
 

زنان شکاک یا پارونوئید

این گروه از زنان به طرز شگفت انگیزی به همسر خود شک دارند. به طور مداوم در جست وجوی نشانه ای از خیانت، هستند. این زنان بدون مقدمه به دنبال مردشان راه می افتند و او را تعقیب می کنند.

زنان مرد نما

این خانم ها، دوست دارند کارهای مردانه انجام دهند و به طرز عجیبی از ظرافت زنانه، دور مانده اند. مردانی که با این گروه زندگی می کنند، مردانگی خود را از یاد می برند.

 تفاوت روان‌شناسانه جنسیتی

با این‌که شاید دل‌مان بخواهد فکر کنیم زن‌ها و مردها کاملا برابرند (به‌ استثنای تفاوت‌های آشکار فیزیکی یا تولید مثلی)، می‌دانیم که تفاوت‌های بنیادی روان‌شناسانه در این بین وجود دارد. این تفاوت‌ها به معنای برتری یک جنس بر دیگری نیست، اما به این معنی است که شریک شما می‌تواند زاویه دیدی منحصر به‌ فرد، عقیده‌ای خاص یا توانایی‌هایی ویژه در دنیا داشته باشد که ریشه در جنسیتش دارد. در اینجا بعضی از حقایق جذاب و شاید جالب در رابطه با این تفاوت‌ها را بر پایه تحقیقات عصب‌ شناسانه می‌خوانید.

1) مردها در جهت‌یابی بهترند

– تفاوت بارز مغزی در زنان وجود دارد که می‌تواند توضیح‌ دهد چرا مردها (در برابر زن‌ها) عموما در حوزه‌های خاصی برتری دارند و در دیگر حوزه‌ها دست‌ و پا می‌زنند. به دلیل بزرگ‌تر بودن قشر جداری و آمیگدال، مردها به‌ طور کلی در خواندن نقشه، وظایف فضایی-زمانی و ریاضیات بهتر عمل می‌کنند.

2) زن‌ها در برقراری ارتباط بهترند

– لُب پیشین (بخش جلویی مغز که مسئول حل مشکلات است) و سیستم کناره‌ای در مغز زنان اکثرا نسبت به همتاهای مردشان بزرگ‌تر است، که از قرار معلوم به زن‌ها امتیاز برتری در حل مسائل و احساسات را (در برابر مردان) می‌دهد.

3) زنان و مردان اطلاعات را در نسبت‌های متفاوتی پردازش می‌کنند

– مغز مردانه ماده خاکستری بیشتر و مغز زنانه سلول‌های سفید بیشتری دارد. ماده سفید اساسا سرعت مخابره تمام پیام‌های عصبی را بالا می‌برد که در نهایت به زنان این امکان را می‌دهد تا افکار را با سرعت بیشتری نسبت به همتایان مرد خود پردازش کنند.

4) پسرهای آبی‌ پوش

– از همان لحظه‌ای که مردها متولد می‌شوند، جداسازی نقش جنسی آغاز می‌شود. این کار معمولا با چیز کوچکی مانند یک پتوی آبی یا الگوها و تم‌های رنگی مردانه متفاوت دیگر (برای مثال دایناسورها، کامیون‌ها و …) شروع می‌شود. اجتماعی شدن مردان به این سمت که نه‌ تنها یک رنگ خاص را دوست داشته باشند، بلکه به شیوه‌ای خاص رفتار کنند در طول زندگی‌شان با آن‌ها می‌ماند. البته این ریشه‌ مفاهیم مردانگی و زنانگی است که برساخته‌های اجتماعی است و نه دستاوردهای بیولوژیکی.

5) زیبایی در رنگ صورتی

– مانند مردان که اجتماعی شدن‌شان را با رنگ آبی آغاز می‌کنند، خانم‌ها به‌ طور سنتی با رنگ صورتی وارد اجتماع زنان می‌شوند. دختران کوچک زندگی‌ هایشان را با این رنگ که نماد لطافت است، آغاز می‌کنند. این پیام‌ها در طول زندگی‌شان از طریق انواع مختلف انتشارات رسانه‌ای، شیوه‌های فرزند پروری و بسیاری عوامل موثر دیگر در محیط روزانه‌شان، به‌ طور مداوم تکرار می‌شود.

6) مردها و رابطه جنسی

 نظری به قدمت یک عصر وجود دارد که شهوت یک مرد بارها قوی‌تر از شهوت یک زن است. با این‌ که موضوع همیشه این نیست و تحقیق‌ها نشان داده که ضرورتا این خود نیروی جنسی نیست که در مردان قوی‌تر است، بلکه آرامشی است که هنگام ابرازش دارند. این می‌تواند به طبیعت اولیه تولیدمثلی مردان در برابر زنان بازگردد. این حقیقت ساده که اسپرم مردها در برابر تخمک زنان، به‌ شدت بی‌تناسب است؛ دلیلی است بر این‌که زن‌ها به‌ طور طبیعی در بروز تمایلات جنسی‌شان گزیده‌تر عمل می‌کنند.

تفاوت اختلال شخصیت مرزی در مردان و زنان
چرا مردان زنان بی آرایش را دوست دارند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ