سریعترین درمان آفت دهان

faateme1366
اگر جزو افرادی هستید که دچار آفت می شوند و گاه و بیگاه آفت دهان دارید، حتما می دانید که این زخم ها اگرچه ظاهرا کوچک هستند اما بسیار دردناکند. سریعترین درمان آفت دهان به شما کمک می کند هرچه زودتر از شر آفت دهان خلاص شوید. پس دست روی دست نگذارید و سریعترین درمان آفت دهان را در این مطلب بخوانید.

آفت را می شناسید؟

به گزارش سایت الودکتر، آفت های دهانی زخم‌های دردناکی هستند که درون دهان و اغلب در پایه لثه، درون گونه‌ها یا لب‌ها، روی کام نرم یا روی زبان به وجود می‌آیند. آفت دهانی  یک بیماری دردناک و عود کننده مخاط دهان بوده که به صورت زخم‌های کوچک و بزرگ، گرد و کم عمق هستند که در داخل دهان شکل می‌گیرند. مکانیسم دقیق ایجاد آفت هنوز به درستی روشن نیست اما به نظر می‌رسد واکنش‌های ایمنی بدن بیمار در ایجاد آن دخیل باشد.

دلایل ایجاد آفت

 اختلالات هورمونی در زنان، عصبانیت و استعمال سیگار و کمبود تغذیه‌ای و حساسیت‌های غذایی نسبت به موادی مانند چیپس، بادمجان و مغزهایی مانند گردو و پسته از علل ایجاد آفت شمرده می‌شوند. به علاوه از جمله مواردی که در بروز آفت نقش موثری دارند می توان به کمبود ویتامین B12، آهن، اسید فولیک، ‌کلسیم و به خصوص ویتامین C اشاره کرد.

کدام غذاها ممنوع است؟

افراد مبتلا به آفت باید از غذاهای اسیدی، قندی و همچنین مصرف ادویه‌جات تند اجتناب کنند همچنین رعایت بهداشت دهان و دندان نیز سبب تسریع فرآیند درمان می‌شود. از دیگر گزینه‌های مفید برای رفع این عارضه دردناک مصرف لبنیات مانند ماست و دوغ است.

یک درمان مهم آفت

گلنار فارسی یکی از مهم‌ترین داروها برای درمان آفت است همچنین ترکیب گل بنفشه همراه با سماق و جوش شیرین تأثیر بسزایی در درمان آفت دارد. مصرف مازو نیز نقش موثری در ترمیم آفت دارد.

سریعترین درمان آفت دهان

ماست درمان مؤثری برای آفت دهان است. خوردن ماست دوبار در روز یا خوردن ترکیب موز و ماست برای صبحانه در بهبود آفت مفید است. پنیر محلی نیز مفید است. به علاوه به طور روزانه دوغ مصرف کنید. دوغ یکی از مؤثرترین روش‌های درمان آفت است.

طب سنتی و درمان آفت

برای درمان آفت یک قاشق از تخم گشنیز را در مقداری آب بجوشانید، پس از سرد شدن محلول، به عنوان دهان شویه از آن استفاده کنید. این کار را ۳ تا ۴ بار و تا بهبود زخم‌ها ادامه دهید. به علاوه دمنوش گل‌همیشه بهار/ مریم گلی را می‌توانید به صورت دهان شویه نیز این دمنوش را قرقره کنید. برای تهیه دمنوش کمی از گیاه خشک را در آب بجوشانید. برای دهان شویه صبر کنید دمنوش سرد شود و پس از آن قرقره کنید. آب آلوئه ورا را ۲ تا ۳ بار در روز قرقره کنید و تا بهبودی زخم ها ادامه دهید. همچنین برای درمان آفت به طور متناوب با آب سرد و گرم دهان را شستشو دهید. هر بار دو فنجان آب کافی است (یکی سرد، دیگری گرم). این درمان بسیار ساده و در دسترس است. به علاوه برای درمان آفت می توانید از شیرنارگیل به عنوان دهان شویه، ۳ تا ۴ بار در روز استفاده کنید و تا بهبودی زخم‌ها ادامه دهید. می‌توانید مقدار کمی عسل را با شیرِنارگیل مخلوط کنید و از آن برای دهان‌شویه استفاده کنید.

درمان آفت با میوه

خوردن آب شاه‌توت، راه درمانی دیگری است که باعث کاهش درد و تحریک زخم‌های دهانی می‌شود.

روغن درخت چای

برای درمان آفت روغن درخت چای را مستقیما بر روی زخم‌ها قراردهید. مهم است که این کار را پیش از خواب در شب انجام دهید. راه دیگر این است که ۳ تا ۴ بار در روز آن را در محل زخم‌ها قراردهید. می‌توانید روغن درخت چای را با آب گرم و نمک مخلوط کنید و مخلوط را به عنوان دهان شویه استفاده کنید.

بهبود کامل آفت دهان با این گیاه!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فضل اله

فضل اله

1397-02-21 - 20:13 پاسخ

سلام با ریختن یک قاشق چایخوری سماق روی آفت دهان و صبر کردن حدود سه دقیقه وتکرار آن یک ربع ساعت بعد سریع سوزش آن خوب میشود امتحان کردم جواب داد