خوراکی هایی که شما را سرد مزاج می کند!

atoosamirzavandi
با شناخت تاثیر خوراکی ها بر میل جنسی روابط خود را بهبود دهید.

یکی از موارد بسیار مهمی که بر روابط زناشویی بسیار تاثیر گذار است میل جنسی می باشد. افزایش یا کاهش بیش از حد میل جنسی دردسر ساز است اما با مصرف خوراکی های مناسب می توان تا حدودی آنرا درمان کرد. در این مقاله بیشتر د رمورد خوراکی هایی که باعث سرد مزاجی می شوند صحبت خواهیم کرد.

گوشت قرمز

از آنجایی که برخی انواع گوشت قرمز حاوی مقداری هورمون های اضافی هستند، مصرف بیش از حد آنها می تواند تعادل طبیعی هورمون ها در بدن را بر هم بزند. به طور کلی، گوشت های قرمز منبعی غنی از پروتئین و روی هستند که به تقویت ماهیچه ها کمک می کند و مانع از تجمع چربی ها می شود. در نتیجه، مصرف به اندازه این گوشت لذیذ هم به بدن شما نفع می رساند و هم اینکه مانع آسیب دیدن قوای جنسی شما می شود.

مصرف زیاد سویا و کاهش هورمون تستسترون
زیاد از اندازه گوشت قرمز خوردن، به سلامت قلب شما آسیب می‌زند و سال‌هاست متخصصان می‌گویند برای بالا بردن ذخیره پروتئین بدن‌تان، باید گاهی سراغ پروتئین‌های گیاهی هم بروید. بررسی‌ها ثابت کرده که سویا بیشتر از بسیاری گیاهان پروتئین دارد و می‌تواند جایگزین خوبی برای گوشت قرمز باشد اما پژوهش‌های دیگری ثابت کرده که این گیاه تعداد اسپرم را پایین می آورد. براساس این مطالعات اگر به خاطر کم بودن تعداد اسپرم‌های‌تان صاحب فرزند نمی‌شوید، باید دور این گیاه را خط بکشید و راه دیگری برای تامین پروتئین پیدا کنید، چراکه سویا سطح هورمون تستسترون را در بدن کاهش می‌دهد و تعداد اسپرم را هم پایین می‌آورد و میل جنسی نیز کم می شود.

کاهش میل جنسی به علت مصرف زیاد مرغ سوخاری
درحالی که غذاهایی مانند فلفل و مارچوبه در گروه افزایش دهنده‌های میل جنسی قرار می‌گیرند، برخی مواد غذایی دیگر تیشه به ریشه رابطه زناشویی شما می‌زنند. کارشناسان می گویند مصرف موادغذایی نامناسب می تواند میل جنسی را با کاهش سطح تستسترون و افزایش تولید اسپرم های غیرطبیعی از بین ببرد. روغن‌های ترانس و چربی‌های اشباعی که در غذاهای سرخ شده به وفور وجود دارد، می‌تواند تولید اسپرم های غیرطبیعی را افزایش دهد.


اگر یک فست‌فودخور حرفه‌ای هستید و نمی‌توانید از مرغ سوخاری خوردن هم دست بردارید، باید بپذیرید که رابطه جنسی شما با همسرتان بعد از مدتی تحت تاثیر اشتهای خوراکی شما قرار بگیرد و به دلیل مصرف غذاهایی که از روغن‌های ترانس پر شده‌اند، میانه‌تان شکرآب شود. بررسی‌های مختلف ثابت کرده‌اند که مصرف غذاهای سرخ شده باعث کند شدن حرکت اسپرم یا کم‌توان شدن اسپرم در آقایان می‌شود اما خانم‌ها هم از آسیبی که خوراکی‌های سرخ شده به همراه می‌آورند در امان نیستند. خانم‌هایی که خوراکی‌های سرخ شده زیادی را در هفته مصرف می‌کنند، اغلب با مشکل ناباروری دست و پنجه نرم می‌کنند.

شکلات

شکلات یکی از محبوب ترین و لذیذترین خوراکی های است که هر فردی در زندگی تجربه می کند، خوراکی که ترکیبات آن موجب ترشح هورمون شادی یعنی اندروفین می شود. گرچه، شادی و خوشحالی یکی از نعمت های بی نظیر در زندگی است، ولی همین خوراکی هوس انگیز کسالت، کرختی و کاهش میل جنسی را به دنبال دارد.

کلم و پنیر هم میل جنسی را کم می کنند

کلم گرچه نماد باروری است اما می تواند باعث کاهش میل جنسی شود. کلم غنی از فیبر بوده و باعث تحریک داستگاه گوارش و نفخ می شود. از سوی دیگر کلم پخته بویی متصاعد می کند که خود کاهش دهنده میل جنسی است.

پنیر هم حاوی هورمون هایی به نام زنوسترون است که بر میل جنسی اثر منفی می گذارد. لبنیات همچنین حاوی سروتونین است که فرد را خواب آلوده می کند.

نعنا

احتمالاً از دیدن نام نعنا در این فهرست تعجب کرده اید، ولی نعنا به طرز شگفت آوری میل جنسی انسان به خصوص مردان را سرکوب می کند. جوهر نعنا، اثر مستقیمی بر کاهش تستسترون و به دنبال آن کاهش میل جنسی می شود.

خوراکی هایی که میل جنسی را افزایش می دهند

سیر:

سیر در افزایش میل جنسی موثر است . البته بوی بد سیر را می توانید با خوردن سیب از بین ببرید اما هرگز از خوردن آن صرف نظر نکنید چرا که سیر با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود.

دارچین برای تحریک میل جنسی خانم ها

۱۵۰ گرم چوب دارچین، ۱۵۰ گرم ریزوم زنجبیل و ۱۵۰ گرم هل نیم کوب شده را با هم مخلوط کنید. ۳ قاشق غذاخوری سر پر از این ترکیب را در یک لیتر آب سرد ریخته و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید بجوشد. سپس زیر شعله را خاموش کرده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. صبح، ظهر و شب یک فنجان از این معجون را میل کنید. همچنین می توانید پودر دارچین را به غذاهایتان اضافه کرده و به این ترتیب از خواص آن بهره مند شوید. خوشبختانه هیچ مورد منع مصرفی برای این گیاه و ادویه وجود ندارد. البته توصیه می شود در مصرف آن نیز دچار افراط نشوید.

انجیر :

انجیر میوه دلپذیر به دلیل برخورداری از مقادیر بالای اسیدهای امینه  میل جنسی شما را شعله ور میکند.مملو از اسیدهای آمینه است. در طب سنتی از این ماده به عنوان تقویت کننده قوای جنسی نام برده شده است.

کرفس:

کرفس باعث آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان میشود که زنان را به خود جذب میکند .اسفناج و سایر سبزیجات سبز برگ به خصوص بروکلی برای افزایش و قوای میل جنسی موثر هستند.

محققان دانشگاه هاروارد بعد از انجام مطالعات بر روی ۴۶۰۰۰ مرد به نتیجه مثبت در عملکرد این مواد غذایی در افزایش میل جنسی پی بردند.

توت ها و میوه های جنگلی:

رنگ قرمز همیشه در توصیف عشق و علاقه کاربرد داشته است این بار هم میوه ای با رنگ قرمز برای افزایش علاقه به داشتن یک رابطه جنسی سالم در میان زنان و مردان از سوی متخصصان دانشگاه روچستر پیشنهاد می شود.

مارچوبه :

مارچوبه ، گیاه خوشمزه سرشار از ویتامین هایی است که نقش کلیدی در ساخت هورمونها دارند.

موز:

موز ، میوه شامل آنزیمی برای تقویت میل جنسی در مردان است علاوه بر این درد مفاصل رانیز کاهش میدهد.

کدام گیاه سرد مزاجی همسرتان را درمان می کند؟

دلایل سرد مزاجی آقایان و درمان آن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ