ارتودنسی شفاف یا نامرئی چیست؟

pegiu
با ارتودنسی شفاف که بسیار ظاهر بهتری از ارتودنسی های گذشته دارند در این مطلب آشنا شوید

مرتب بودن دندان ها د ردهان علاوه بر زیبایی موجب سلامت دندان ها نیز می شود.راه های متفاوتی برای بهیود وضعیت چیدمان دندان ها در دهان وجود دارد که معمولا ارتودنسی  بهترین راه حل میباشد.یکی از معضلات ارتودنسی ظاهر نسبتا بد آن است که تا مدت زیادی و تا طی شدن طول درمان د ردهان باقی می ماند.د راین مطلب ار الودکتر با نوع جدید ارتودنسی که دیگر ظاهر بدی ندارد آشنا شوید

ارتودنسی

ارتودنسی چیست و هدف از ارتودنسی کدام است؟

ارتودنسی به معنی ردیف کردن دندان ها می باشد. هدف از این کار، مرتب کردن دندان های فک بالا یا فک پایین و یا هر دو فک می باشد، ولی دو نکته مهم دیگر را نیز به طور هم زمان باید در نظر داشت:

1- دندان های مرتب شده در دو فک به خوبی بر روی یکدیگر قرار گیرند تا عمل جویدن به بهترین نحو ممکن انجام شود.

2- حرکات دندانی به آهستگی و با حداقل آسیب انجام شود تا موقعیت جدید دندان ها تغییر نکند یا دندان ها صدمه نبینند.

ارتودنسی شفاف:

بریس اینویزیلاین (Invisalign) روش ارتودنسی جدید و تقریباً نامرئی برای صاف و مرتب کردن دندان‌ها است که در آن از پلاک‌های شفاف، متحرک و راحت استفاده می‌شود. مجموعه پلاک‌های ارتودنسی نامرئی با بهره‌گیری از نرم افزارهای تخصصی رایانه‌ای و به طور سفارشی برای هر بیمار ساخته می‌شود. این پلاک‌های شفاف هر دو تا سه ماه یک بار عوض می‌شود و دندان‌ها به تدریج به سمت موقعیت صحیح حرکت داده می‌شود. پلاک را می‌توان به راحتی از دهان خارج کرد تا مسواک زدن و غذا خوردن راحت‌تر شود.

به خاطر داشته باشید که مرتب کردن دندان‌ها سلامتی آنها را نیز ارتقاء می‌دهد. زمانی که دندان‌ها به خوبی روی هم قرار بگیرد، اختلال‌های بایت اصلاح و دندان‌ها ردیف و مرتب شود، فاصله بین آنها و در نتیجه ناحیه‌های گیر غذایی و جمع شدن پلاک روی دندان کاهش می‌یابد که به نوبه خود کاهش احتمال پوسیدگی دندان را به دنبال دارد. بنابراین به جرات می‌توان گفت که ارتودنسی نامرئی سرمایه گذاری ارزشمندی برای حفظ و بهبود سلامت دهان و دندان محسوب می‌شود. ارتودنسی نامرئی روشی فوق العاده برای داشتن دندان‌هایی مرتب و زیبا است که بدون نیاز به سیم کشی دندان‌ها لبخندی رویایی را بر روی لبهایتان می‌نشاند.

بدون هزینه دندان هایتان را مثل برف سفید کنید

تفاوت لمینت های پرسلنی با ونیرهای کامپوزیتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ