خواص تخم شربتی برای ماه رمضان

sahar.d
تخم شربتی یکی از بهترین گزینه ها به عنوان نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه رمضان است. در این مطلب شما را با خواص این دانه های جادویی بیشتر آشنا می کنیم.

تخم شربتی دانه‌های گیاه ریحان است که به علت داشتن ترکیبات لعاب‌دار به‌صورت شربت استفاده می‌شود و لعاب این دانه‌ها پس از جذب آب به صورت ژله‌ای درمی‌آید که می‌تواند برای رفع عطش مورد استفاده قرار گیرد.  همین خاصیت تخم شربتی را به یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رفع عطش در ماه رمضان تبدیل می کند. در این مطلب شما را با خواص فوق العاده تخم شربتی برای ماه رمضان آشنا می کنیم.

فواید تخم شربتی در ماه مبارک رمضان

دانه این گیاه سیاه و شفاف است و وقتی‌ که در آب ریخته شود بر اثر جذب آب هاله ای لعاب دار دور آن را احاطه می کند. این دانه ها به علت داشتن ترکیبات موسیلاژی (لعاب‌دار) به‌ صورت شربت درآب استفاده می‌شود. 

این دانه های لعاب دار آن از آب درست شده، هیچ کالری ندارد و چون آب آن به مدت طولانی داخل دانه ها حتی درون بدن باقی میماند، باعث میشود که بدن احساس سیری کند. 

اگر شما تخم شربتی را با غذای خود بنوشید، خاصیت ژله بودن آن، باعث میشود که مواد نشاسته ای به تدریج شکر موجود در خود را آزاد کنند و به این ترتیب شما به طور تدریجی انرژی متعادل در طول روز خواهید داشت.

شربت تخم شربتی با آب لیموترش

شما می توانید با آب لیموترش تازه و تخم شربتی یک نوشیدنی ساده و سالم تهیه کنید که سرشار از ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و آنتی اکسیدان ها است. این نوشیدنی باعث ایجاد احساس سیری و تنظیم میزان قند خون می شود. مصرف منظم این نوشیدنی به دلیل دارا بودن مواد مغذی و آنتی اکسیدان فراوان، پیری زودهنگام را از شما دور کرده و به تناسب اندامتان نیز کمک می کند. ترکیب این مواد برای سلامتی و زیبایی خانم ها فوق العاده است.

سایر خواص تخم شربتی 

از ورم معده و دیگر ناراحتی های معده جلوگیری میکند.

دارای مقدار فراوانی روغن اومگا۳ می باشد. 

تخم شربتی برای تمام طول روز به شما انرژی فراوانی می بخشد.

تخم شربتی دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدانت میباشد که شما را جوان نگه میدارد.

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین و مقدار زیادی کلسیم می باشد.

دارای یک ماده معدنی به نام بورون است که باعث انتقال کلسیم به استخوانها می شود.

همچنین تخم شربتی دارای مقدار زیادی پتاسیم و آهن می باشد.

تخم شربتی حاوی یکسری ترکیبات پلی فنولی و آنتی اکسیدانی مانند آنتوسیانین ها و بتاسیسترول است.

همچنین طبق برخی تحقیقات پیشگیری از دیابت نوع دو ، سرطان و خاصیت ضد باکتریایی برای این گیاه گزارش شده است.

فواید تخم شربتی برای لاغری چیست؟

خواص باور نکردنی تخم شربتی

چگونه در ماه رمضان تشنگی رو کاهش بدیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ