ورزش های مناسب برای کسانی که پوکی استخوان دارند

parya
ورزش های مناسب برای کسانی که پوکی استخوان دارند، ورزش های خاصی هستند که آسیب کمتری به استخوان ها می رسانند و باعث حفظ سلامتی بدن و استخوان های شما می شود.

افرادی که پوکی استخوان دارند بهتر است هنگام ورزش کردن مراعات کنند و ورزش های نامناسب انجام ندهند زیرا استخوان های حساسی خواهند داشت. اگر اطرافیانتان پوکی استخوان دارند و نمی دانند چه ورزشی مناسب پوکی استخوان می باشد این مقاله را بخوانید تا  با ورزش های مناسب برای کسانی که پوکی استخوان دارند آشنا شوید.

کدام ورزش ها بهترین است؟

دکتر انگورانی متخصص پزشکی ورزشی و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در این باره می گوید: داشتن برنامه ورزشی منظم می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان موثر باشد، بویژه ورزش هایی که همراه با تحمل وزن است؛ فعالیت هایی مانند دویدن، پریدن و ورزش های دیگری که همراه با دو یا پرش است مثل والیبال و بسکتبال.

در کنار ورزش هایی که همراه با تحمل وزن است، انجام ورزش های قدرتی که موجب تقویت عضلات می شود نیز می تواند برای افزایش تراکم استخوان موثر باشد؛ مواردی مانند انجام کارهای قدرتی برای تقویت عضلات اطراف زانو یا ناحیه لگن و استفاده از وزنه ها، کش ها و دستگاه های ورزشی برای تقویت عضلات.

مناسب ترین ورزش برای پوکی استخوان کدام است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ