مسواک خود را داخل سرکه بگذارید

mahdie.mohtashami
هفته ای دو مرتبه مسواک خود را با سرکه تمیز کنید تا ازگزند باکتریها در امان بمانید.

سرکه به علت خواصیت اسیدی که دارد علاوه بر مصارف خوراکی و درمانی، برای تمیز کردن جرم گرفتگی ها بسیار مناسب است. استفاده از سرکه برای از بین بردن جرم ها و لایه های ایجاد شده بر روی سطوح بهتر از استفاده از مواد شیمایی اکسید شونده و مضر می باشد. در این مقاله به بررسی خواص سرکه می پردازیم.

استریل کردن مسواک

  1. دندانپزشکان توصیه می کنند که هر ۳ ماه یک بار مسواکتان را تعویض کنید به طور حتم موهای آبی رنگی را که روی اغلب مسواک ها وجود دارد، دیده اید. هنگامی که رنگ آبی کمرنگ شد و به نیمه رسید، یعنی عمر مسواکتان به پایان رسیده و شما به یک مسواک تازه نیاز دارید. تفاوت یک مسواک نو با مسواکی که بیش از ۳ ماه کار کرده این است که قدرت تمیزکنندگی اولی ۳۰ درصد بیشتر است.هرگز برای تمیزکردن دندان ها از مسواک کهنه با الیاف کج و بد شکل استفاده نکنید چون نه تنها به بهداشت دهان و دندان کمک نمی کند بلکه ممکن است به لثه ها و دندان های شما آسیب برساند.
  2. پس ازهر بار مسواک زدن، مسواکتان را به طور کامل بشویید تا باقیمانده خمیردندان و خرده های غذا از لابه لای الیاف آن خارج شود.
  3. مسواک را هفته‌ای یکبار برای یک شب در سرکه قرار دهید. سرکه میکروب‌ها و باکتری‌هایی که روی مسواک هستند را از بین می‌برد. همچنین می‌توانید به جای سرکه از دهان‌شویه استفاده کنید. پس از خارج کردن مسواک از سرکه یا مایع دهان‌شویه، چند بار با دست‌های تمیز بر روی بُرس بکشید تا مسواک خشک شود. در صورت استفاده از سرکه، بهتر است از سرکه سفید برای پیشگیری از تغییر رنگ مسواک استفاده کنید.چنانچه هیچ یک از محلول‌ها یا مواد ضدعفونی کننده را در دسترس نداشتید، می‌توانید آن را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید.
  4. گاهی ممکن است که دندان شکسته شما یا دندان پرشده ای که محتویات آن خالی شده، به مسواکتان آسیب برساند و خاصیت ارتجاعی الیاف آن را از بین ببرد.هر زمان که احساس کردید مسواک‌تان دیگر کارایی قبل را ندارد و از لحاظ ظاهری از بین رفته، زمان تعویض مسواک و خریداری مسواک جدید فرا رسیده است.تاثیر این نوع ریشه‌های خمیده و شکسته در برداشتن پلاک‌ها و باکتری‌ها بسیار کاهش یافته و گاهی با تیز و خشن‌شدن ریشه‌ها، باعث واردآمدن آسیب به دندان‌ها و بافت لثه می‌شود.
  5. گاهی ممکن است که دندان شکسته شما یا دندان پرشده ای که محتویات آن خالی شده، به مسواکتان آسیب برساند و خاصیت ارتجاعی الیاف آن را از بین ببرد.هر زمان که احساس کردید مسواک‌تان دیگر کارایی قبل را ندارد و از لحاظ ظاهری از بین رفته، زمان تعویض مسواک و خریداری مسواک جدید فرا رسیده است.تاثیر این نوع ریشه‌های خمیده و شکسته در برداشتن پلاک‌ها و باکتری‌ها بسیار کاهش یافته و گاهی با تیز و خشن‌شدن ریشه‌ها، باعث واردآمدن آسیب به دندان‌ها و بافت لثه می‌شود.

فواید سرکه برای بدن:

 

         قرقره مخلوط سرکه با آب گرم برای گلودرد مفید است.

 

         پس از شامپو کردن موها، با کمی سرکه موها را آبکشی کنید تا موهایی نرم داشته باشید.

 

         وان حمام را از آب گرم پر کنید و کمی سرکه به آن اضافه کنید، چند دقیقه در آن دراز بکشید؛ این کار باعث می‌شود خشکی پوست از بین برود و پوستی نرم داشته باشید.

 

         یک قاشق چای خوری سرکه سیب سکسکه را از  بین می‌برد.

 

         صبح کمی سرکه سیب قرقره کنید سپس با مسواک دندان‌ها را مسواک بزنید، لکه‌های دندان را از بین می‌برد و باعث سفیدی دندان‌ها می‌شود

 

         یک جرعه آب سرکه سیب به دلیل خاصیت آنتی بیوتیکی آن باکتری‌های معده را از بین می‌برد.

 

         یک قاشق چایخوری سرکه سیب در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید گرفتگی بینی از بین می‌رود.

 

         سرکه سیب پوست را روشن می‌کند و لکه‌های صورت را از بین می‌برد؛ شب قبل از خواب صورت خود را با آب بشوئید و با پنبه آغشته به سرکه صورت خود را پاک کنید و بخوابید.

 

         در لگن آب گرم کمی سرکه بریزید و پاهای خود را در آن گذاشته و ماساژ دهید تا خستگی پاها از بین برود.

 

         کمی سرکه، مقداری آب و عسل بدن را شاداب نگه می‌دارد.

 

         سرکه سفید یا سرکه سیب برای آرتروز، رفع سنگ صفرا و جلوگیری از خونریزی مفید است.

 

         از سرکه سیب می‌توانید برای درمان خارش پوست سر، شوره و خشکی مو استفاده کنید.

 

         سرکه سیب ترک‌های پاشنه پا را از بین می‌برد.

چند ترفند ساده برای تمیز کردن مسواک

حتما مسواک را قبل از تمیز کردن خیس کنید

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ