سوزاندن کالری به کمک طناب زدن

atoosamirzavandi
طناب‌زدن یک تمرین چربی‌سوز عالی است و از مهم‌ترین موارد استفاده از این تمرین برای کاهش وزن است.

طناب زدن یکی از بهترین و بی هزینه ترین راه ها برای سوزاندن کالری بدون رفتن به باشگاه است. با طناب زدن می توان در هر کجا که بود ورزش کرد. طناب زدن باعث سفت شدن عضلات پا و دست ها می گردد. در این مقاله به کاهش وزن توسط طناب زدن پرداخته شده است.

ورزشی برای چربی‌سوزی

طناب‌زدن یک تمرین چربی‌سوز عالی است و از مهم‌ترین موارد استفاده از این تمرین برای کاهش وزن است. 30 دقیقه طناب زدن در یک فرد با جثه متوسط، حدود 300 کالری مصرف می‌کند بنابراین برای کاهش نیم کیلوگرم وزن در هفته، می‌توانید همراه کاهش 400 کالری از رژیم غذایی، روزانه 30 دقیقه طناب بزنید.
محققان می‌گویند انجام تمرین‌های ورزشی شامل حرکت‌ها و پرش‌های عمودی مثل پریدن از روی طناب، برای کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید است. این کم شدن اشتها باعث می‌شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و تمایل به خوردن در او کمتر و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

چه افرادی مجاز به طناب زدن نیستند؟

بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی‌‌تحرکی هستند، می‌‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می‌‌شود کسانی که دچار مشکل ارتوپدی در اندام‌ تحتانی هستند (مثل آرتروز زانو)، خانم‌‌های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابجایی‌ پروتز در آنها وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج طناب‌ بازی نکنند.

طناب زدن عامل افتادگی رحم است؟

از نظر علمی، ورزش‌های پرشی مانند طناب‌زدن معمولا مشکل خاصی برای خانم‌ها ایجاد نمی‌کند. به‌طورکلی در چنین ورزش‌هایی تفاوت‌ چندانی بین زنان و مردان وجود ندارد. البته در مواردی که برخی بیماری‌های زنان باعث شل شدن و ناپایداری رحم و ضمائم آن می‌شود، ممکن است انجام چنین ورزش‌هایی باعث تشدید بیماری‌ شود. این بیماری‌ها بسیار نادر هستند و در این موارد باید از انجام ورزش‌های پرشی اجتناب کرد. به‌نظر می‌رسد همراه بودن طناب زدن با دیگر ورزش‌ها، نه تنها باعث افتادگی رحم نمی‌شود بلکه باعث سفتی عضلات بدن خواهد شد

تمرین هایی با طناب برای لاغری

شما می توانید در روزهای اول فقط ۱۰ دقیقه این تمرینات را انجام دهید و با مرور زمان کم کم آن ها را افزایش دهید.تا به وزن دلخواه خود برسید.

طناب زدن با دوپا :پاهای خود را به یکدیگر بچسبانید و شروع به طناب زدن بکنید.واین تمرین را به مدت ۳ دقیقه انجام دهید تا بدن شما گرم شود.

پرش کوتاه :در این حالت سعی کنید تا خیلی کم بپرید و زیاد از زمین فاصله نگیرید . این تمرین را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید.

پرش با یک پا :این تمرین را با یک پا انجام دهید .یعنی هنگامی که از طناب می پرید پاهای خود را تغییر دهید. و این تمرین را به مدت ۱ دقیقه انجام دهید.

طناب زدن با دو پا :دوباره این تمرین را به مدت ۲ دقیقه تکرار کنید.

و بدین ترتیب این تمرینات را تکرار کنید تا به راحتی و بدون صرف هزینه اضافی لاغر شوید.بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی ‌تحرکی هستند، می ‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری نداشته اما توصیه می‌ شود کسانی که مشکل ارتوپدی اندام تحتانی دارند، خانم‌ های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابه‌ جایی‌ شان وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج‌ شان طناب‌ بازی نکنند.

تاثیر طناب زدن

تقویت عضلات:

تمام عضلات بدن شما هنگام طناب زدن فعال هستند. خیلی از افراد گزارش کرده‌اند که این تمرین تنها ورزشی است که برای چربی سوزی به آن احتیاج دارند. از آنجا که تمام این گروه‌های عضلانی در هنگام پریدن از طناب، درگیر می‌شوند، این تمرین به شما کمک خواهد کرد که به مرور زمان قدرت، استقامت و تعادل بسازید که تمام آن‌ها در هنگام دویدن، مهم هستند. در واقع می‌توان گفت طناب زدن معادل دویدن است. شما در هر دقیقه‌ای که طناب می‌زنید، ۱۲ تا ۱۵ کیلوکالری می‌سوزانید.

افزایش جریان خون:

جنبش ناشی از طناب زدن، به طور مستقیم به سیستم گردش خون ما کمک می‌کند. این ورزش باعث می‌شود قلب برای پمپاژ خون بیشتر کار کند و خون به تمام شریان‌های شما جریان یابد. این روند، خطر حمله قلبی را نیز کاهش می‌دهد.

افزایش ظرفیت ریه‌ها:

هنگامی که با سرعت طناب می‌زنید، ریه‌های شما حجم بیشتری از هوا را دریافت می‌کنند و این می‌تواند برای مشکلات تنفسی بسیار مفید باشد. مقاومت فیزیکی ناشی از طناب زدن باعث می‌شود شما در هر زمانی بدون خستگی بتوانید ورزش کنید.

سوزاندن کالری:

هر 30 دقیقه طناب زدن، یعنی سوزاندن 400 کالری. این کالری شامل چربی‌های ذخیره شده در سراسر بدن شما می‌شود. پس اگر در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، یک فعالیت عالی برای این کار طناب زدن است.

فواید و مضرات طناب زدن 

ترفندهایی برای سوزاندن کالری بیشتر حین ورزش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ