بهترین چربی سوزهای دنیا را بشناسید

sahar.d
اگر برنامه چربی سوزی دارید و به دنبال رژیم غذایی مناسب چربی سوزی هستید توصیه می کنیم با این مطلب همراه شوید تا با قویترین چربی سوزهای دنیا آشنا شوید.

 چربی ها علاوه بر تاثیر ناخوشایند بر ظاهر انسان، خطر ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون سکته قلبی، چربی کبد، فشار خون بالا، دیابت و … را نیز بالا می برد. برای چربی سوزی علاوه بر برنامه ورزشی به یک برنامه تغذیه مناسب نیز احتیاج دارید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم بهترین چربی سوزهای دنیا را به شما معرفی کنیم.

دارچین 

تحقیقات نشان داده اند که مصرف دارچین، سوخت وساز (متابولیسم) بدن را بهبود بخشیده و افزایش می دهد. یافته های حاصل شده از این تحقیقات نشان می دهند که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری از این ادویه، سوخت و ساز (متابولیسم) بدن را تا 20 بار فرا تر از توانایی طبیعی بدن افزایش می دهد و به بدن اجازه می دهد تا چربی و کالری های ذخیره شده را با سرعت بیشتر و کارآمدی بهتری بسوزاند.

کرفس

برای داشتن شکمی لاغر باید سبزیجاتی مثل کرفس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کرفس بسیار کم‌کالری و پرفیبر و حاوی کلسیم و ویتامین سی است که به کاهش وزن کمک می‌کند. شما می‌توانید برای شست‌وشوی سیستم گوارشی خود، نصف لیوان آب کرفس پیش از ناهار یا شام بخورید. همچنین می‌توانید آن را به سالاد یا سوپ اضافه کنید.

بلغور جو

وعده‌ی غذایی شیرین صبحگاهی، معمولا باعث می‌شود بعد از مدتی کوتاه بدن دچار افت قند خون شود. بلغور جو که حاوی فیبر فراوان است، برای ساعت‌ها در بدن باقی می‌ماند و میل به خوردن برای جبران قند خون و گرسنگی را از بین می‌برد. برای شیرین کردن بلغور به جای شکر از میوه‌های شیرینی مثل انواع توت‌ها استفاده کنید. 

فلفل قرمز 

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که کپسایسین می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و باعث سوزاندن چربی بیشتری در بدن گردد.

غلات سبوس‌دار

کربوهیدرات‌های خوب برای بدن مفید هستند. غلات سبوس‌دار بخورید، فیبر موجود در این مواد شما را سیر نگه می‌دارند. فیبر و مواد مغذی برخی از نان‌های گندم از آن جدا می‌شود. حتما اطمینان حاصل کنید نانی می‌خرید که از گندم سبوس‌دار تهیه شده است.

سبزیجات

اگر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در سبزیجات شما را به خوردن آن مجاب نمی‌کند، قدرت آن در لاغر کردن شکم حتما متقاعدتان می‌کند. سبزیجاتی مثل اسفناج و کلم بروکلی سرشار از فیبر و بسیار کم‌کالری هستند. خوردن سالاد پیش از وعده‌ی غذایی باعث می‌شود کمتر غذا بخورید.

زردچوبه 

ماده ای فعال موجود در زردچوبه به نام کورکومین می‌تواند چاقی را کاهش دهد و به درمان بیماری‌های مختلف کمک نماید. اگر به طور مرتب از زردچوبه استفاده نمی‌کنید و می‌خواهید از مزایای ضد التهابی آن بهره مند شوید.

دانه کتان 

دانه کتان تازه منبع بسیار عالی از آلفا لینولنیک اسید است که می تواند به کاهش التهاب و تعادل هورمون‌های بدن کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که  دانه کتان می‌تواند باعث کاهش وزن گردد و  التهاب را کاهش دهد.

شکلات تلخ

یکی از مواد غذایی چربی سوز شکلات تلخ است. شکلات تلخ سرشار از «روی» است که به چربی سوزی شکم کمک می‌کند. «روی» گردش هورمون لپتین را بالا می‌برد که میزان مصرف انرژی، ذخیره‌ی چربی و اشتها را تنظیم می‌کند و همین موضوع باعث سوختن چربی‌های شکم می‌شود. برای خوردن شکلات تلخ، حتما نوعی را انتخاب کنید که مقدار شکر آن خیلی کم باشد.

سیب

سیب یکی دیگر از مواد غذایی چربی سوز است. سیب دارای فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند. بر اساس یک تحقیق در برزیل، زنانی که روزانه ۳ سیب یا بیشتر می‌خورند کاهش وزن بیشتری نسبت به زنانی دارند که سیب نمی‌خورند.

ترکیبات طبیعی موجود در سیب که به نام پکتین اسید شناخته می‌شوند به کاهش وزن کمک می‌کنند. میوه‌هایی که سرشار از پکتین هستند معمولا باید بیشتر جویده شوند و وقتی پکتین در معده حل می‌شود، ماده‌ی ژل مانندی می‌سازد که چربی و کلسترول خوراکی را تسخیر می‌کند.

چربی سوزی خوشمزه با میوه های تابستانی!

 چربی سوزی سریع با این ترکیب فوق العاده

چربی سوزی باورنکردنی در 5هفته با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ