برای درمان پروستات این ادویه را زیاد مصرف کنید

mahdie.mohtashami
مصرف زردچوبه می‌تواند بر روی برخی از سرطان‌ها تأثیر بگذارد از جمله بسیار موثر بر پروستات می باشد.

زردچوبه  ادویه ای است که تقریبا در تمام غذاهای ایرانی مصرف می شود و رنگ و طعم خوشمزه ای به غذا می دهد. ادویه تاثیر خوبی بر مغز و بدن دارد. از ادویه برای درمان های پوستی نیز استفاده می کنند. در این مقاله به تاثیر آن بر پروستات و خواص ادویه پرداخته خواهد شد.

افزایش سلامت مغز

در گذشته تصور می‌شد که نورون‌ها در دوران بزرگسالی توانایی تقسیم و تکثیر شدن ندارند، اما امروزه می‌دانیم این‌گونه نیست. نورون‌ها می‌توانند در بعضی از نقاط مغز، اتصالات جدیدی به‌وجود بیاورند و با تکثیر، تعدادشان افزایش یابد. یکی از عوامل محرک تکثیر نورون‌ها، نوعی هورمون رشد به نام فاکتور نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز (BDNF) است.

بسیاری از اختلالات مغز مانند افسردگی و آلزایمر، ناشی از کاهش میزان BDNF است. کورکومین می‌تواند میزان BDNF را در مغز افزایش بدهد و درنتیجه بسیاری از بیماری‌های مغزی و اختلالات ناشی از افزایش سن را متوقف کند یا به تأخیر بیندازد. همچنین این امکان وجود دارد که کورکومین با افزایش BDNF بتواند موجب تقویت حافظه و باهوش‌تر شدن‌تان شود. البته تأیید قطعی این موضوع نیازمند انجام آزمایش‌هایی بر روی انسان است

پیشگیری از سرطانو احتمالا درمان آن

با اینکه انواع مختلفی از سرطان وجود دارد، ولی میان آنها تشابهاتی وجود دارد. مصرف زردچوبه می‌تواند بر روی برخی از سرطان‌ها تأثیر بگذارد. محققان معتقدند کورکومین در درمان سرطان مؤثر است. کورکومین می‌تواند در مقیاس سلولی بر رشد و گسترش سرطان تأثیر بگذارد. مطالعات نشان می‌دهند که کورکومین می‌تواند در کاهش رگ‌زایی (فرایندی که مبنای تغییر شکل تومورها از حالت خفته به بدخیم است)، متاستاز (گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر) و نابودی سلول‌های سرطانی مؤثر باشد.

مطالعات آزمایشگاهی صورت‌گرفته بر روی حیوانات نشان می‌دهد که کورکومین می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را کاهش بدهد و مانع از رشد تومورها شود.

با اینکه مصرف مقدار زیاد کورکومین (به همراه ماده‌ای برای افزایش جذب مانند فلفل سیاه) برای درمان سرطان انسان‌ها به‌درستی مورد آزمایش قرار نگرفته است، ولی برخی شواهد نشان می‌دهند که مصرف کورکومین می‌تواند از بروز برخی سرطان‌ها به‌خصوص سرطان‌های دستگاه گوارشی (مانند سرطان روده‌ بزرگ) در مراحل اولیه پیشگیری کند. نتیجه‌ی مطالعه‌ای در این زمینه، نشان از تأثیر کورکومین در کاهش ضایعات روده‌ی بزرگ دارد.

شاید روزی از کورکومین به‌طور گسترده‌ای برای درمان سرطان استفاده شود. در حال حاضر نمی‌توان در این زمینه با قاطعیت اظهارنظر کرد ولی نتایج مطالعات بسیار دلگرم‌کننده است.

روشن‌کننده پوست

کرم‌های روشن‌کننده پوست زیادی در بازار وجود دارد، اما اگر شما به دنبال یک درمان خانگی روشن شدن پوست خود هستید، زردچوبه خیلی عالی است.

برای تهیه این ماسک روشن‌کننده یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه، ۲ قاشق سوپ خوری نشاسته ذرت یا آرد (برای خمیری شدن مواد)، چند قطره عسل روان، برای پوست‌های چرب: یک چهارم پیمانه ماست و چند قطره آب لیمو برای پوست‌های خشک، ۲ قاشق سوپ خوری روغن نارگیل، روغن بادام شیرین یا روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و ماسک تهیه شده را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بمالید.

این کار را برای ۳ هفته انجام دهید و می‌بینید که پس از این مدت چقدر پوست تیره و کدرتان روشن و زیبا شده است.

درمان چین و چروک پوست

خاصیت آنتی اکسیدانی زردچوبه به مبارزه با بیشتر علایم پیری مانند چین و چروک در صورت و گردن کمک می‌کند. شما می‌توانید زردچوبه را به عنوان ادویه همیشگی در غذاهایتان مصرف کنید تا از بروز چین و چروک جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید یک ماسک زردچوبه هم بسازید و چین و چروک‌های صورتتان رادرمان کنید. برای تهیه این ماسک کافی است دو قاشق زردچوبه، دو قاشق شیر و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی چین و چروک‌های صورت تان بماند سپس با آب سرد بشویید. و تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

زردچوبه و پیشگیری از پروستات

زردچوبه به عنوان یک ماده غذایی و ادویه ضد سرطان در نظر گرفته می شود، زیرا از خواص ضد سرطانی مهمی بهره می برد. به عنوان مثال، نتایج مطالعه ای که در سال 2012 در نشریه Frontiers of Bioscence منتشر شد، نشان داد که کورکومین مجموعه ای از فعالیت های ضد مواد سرطان‌زا، ضد آنژیوژنیک، ضد متاستاز، ایمنی سازی و آنتی اکسیدانی را ارائه می کند. به بیان دیگر، کورکومین به نظر می رسد از جبه های مختلف با سرطان مبارزه می کند.

نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیوجرسی نشان داد که زردچوبه به تنهایی یا در ترکیب با ماده مغذی گیاهی فنتیل ایزوتیوسیانات (PEITC) استخراج شده از سبزیجات چلیپایی، مانند بروکلی و کلم، ممکن است در پیشگیری و درمان سرطان پروستات موثر باشد و این ترکیب به طور قابل توجهی رشد تومور را کاهش می دهد.

نکاتی در مورد التهاب پروستات در نوجوانان

خوراکی های مناسب جهت جلوگیری از بزرگ شدن پروستات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ