رقیق کردن طبیعی خون

faateme1366
غلظت خون می تواند مشکلات جدی تری مثل بیماری های قلبی را برایتان به همراه بیاورد. اما اگر رقیق کردن طبیعی خون را بلد باشید، می توانید مشکلات را به حداقل برسانید. رقیق کردن طبیعی خون کمتر از درمان غلظت خون برایتان دردرسر خواهد داشت؛ پس هرچه زودتر رقیق کردن طبیعی خون را بیاموزید.

 

رقیق کردن خون را از ویتامین Eبخواهید

به گزارش سایت الودکتر، برای رقیق کردن طبیعی خون ویتامین ای منجر به جلوگیری از تشکیل لخته خون و کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته مغزی می شود. ویتامین دی در طیف گسترده ای از مواد غذایی مانند بادام، دانه های کامل، آفتابگردان، تخم مرغ و آجیل یافت می شود. از مکمل های ویتامین دی نیز برای رقیق شدن خون می توان بهره برد.بادام درختی، گردو، فندق، بادام زمینی، پسته، روغن ذرت، روغن بادام زمینی، روغن آفتاب گردان، روغن نخل، روغن کنجد، نخود، عدس، برنج، گندم، لوبیا و جو. باید توجه داشته باشید که هر فردی نیاز به غذاهای رقیق کننده خون ندارد به عنوان مثال افرادی که داروهای ضد لخته شدن مصرف می کنند، نباید از این نوع مواد غذایی زیاد استفاده کنند زیرا که می تواند به فرد آسیب جدی برساند. قانون مهمی که باید برای رقیق کردن خون به آن توجه کرد، کاهش مصرف پروتئین حیوانی و چربی است.

 

رقیق کردن خون با سیر

رقیق کردن خون را از سیر بخواهید. جدا از کاربردهایی آشپزی و بهبود عطر و طعم غذا، سیر می تواند برای سلامت انسان نیز مفید باشد. این ماده غذایی توانایی جلوگیری یا محدود کردن تجمع پلاکت ها، یکی از مراحل اولیه در تشکیل لخته خون، را دارد. این که سیر در مقادیر اندک توانایی پیشگیری از یک حمله قلبی یا سکته مغزی ناشی از لخته خونرا دارد یا خیر نامشخص است. با این وجود، در مقادیر زیاد – همانند زمانی که به شکل مکمل مصرف می شود – سیر ممکن است در کمک به محدود کردن تجمع پلاکت ها نقش داشته باشد. به طور خلاصه، اگر در موقعیتی قرار دارید که لخته های خون ممکن است زمینه ساز یک مشکل سلامت شوند، گنجاندن سیر در رژیم غذایی ایده خوبی محسوب می شود.

 

رقیق کننده طبیعی خون

یک نوع از رقیق کننده های طبیعی خون زیر واحدهایی از ویتامین K شناخته شده به عنوان سالیسیلاتها هستند که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند. یکی از مهمترین و به خوبی شناخته شده ترین این مواد آسپرین ها هستند. برخی از افراد شناخته شده به آسپرین یا سایر سالیسیلات حساس می باشند.غذاهایی که سالیسیلاتهای بالاتری دارند شامل بسیاری از ادویه جات، میوه ها، میوه ها به خصوص میوه های خشک، آجیل، و همچنین برخی از طعم دهنده و مواد نگهدارنده.

 

رقیق کردن خون با زردچوبه

رقیق کردن طبیعی خون را با زردچوبه تجربه کنید. زردچوبه گیاه معطری که معمولا در آشپزی هندی استفاده می شود، همچنین بعنوان دارویی است در طب چینی و آمریکایی و هندی به عنوان یک ضد التهاب با پتانسیل بالقوه برای درمان زخم، بیماری های پوستی و شرایط کبد مورد استفاده قرار می گیرد. مشابه سیر، زردچوبه نیز ممکن است با جلوگیری از تجمع کلسترول بد در رگ های خونی شروع آترواسکلروز را دفع نماید. سایت مدلاین همچنین اشاره می کند که زردچوبه می تواند لخته شدن خون را کاهش دهد، که با توجه به خواص رقیق کننده خون آن است.

 

گیاهان رقیق کننده خون

ریشه شیرین بیان: این گیاه رقیق کننده خون است.

زینکوبیلوبا: علاوه بر افزایش گردش خون، مانع از لخته شدن خون می شود.

زنجبیل: اگر چه از این گیاه بیشتر برای رفع حالت تهوع استفاده می شود اما رقیق کننده قوی خون نیز به حساب می آید.

چای کوهی: این گیاه در صورت مصرف با برخی داروها به حد خطرناکی باعث رقیق شدن خون می شود.

دارچین: این ادویه رقیق کننده خون است.

شوید: اگر چه این گیاه به عنوان رقیق کننده چندان مطرح نیست اما مصرف زیاد آن همزمان با برخی داروها می تواند واکنش ایجاد کند.

خطرناک ترین عوارض و علائم غلظت خون

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ