اگزما را با این گیاه درمان کنید

sahar.d
برای درمان اگزما پمادهای شیمیایی زیادی وجود دارند اما ما به شما توصیه می کنیم قبل از استفاده ار آن ها این مقاله را بخوانید تا با گیاهی که به درمان اگزما کمک می کند آشنا شوید.

اگزما التهاب پوست است که می‌تواند منجر به خارش، قرمزی، تورم، پوسته‌ریزی و دیگر نشانه‌ها شود. اولین قدم در درمان اگزما این است که پوست دیگر در تماس با ماده حساسیت‌زا یا محرک قرار نگیرد. مریم گلی با داشتن خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی گزینه بسیار مناسبی برای درمان اگزما محسوب می شود. در این مطلب شما را با خواص مریم گلی در درمان اگزما آشنا می کنیم.

اگزما چیست؟

اگزما یا واکنش آلرژیک در پوست که با نام آتوپیک درماتیتیس هم شناخته می‌شود یک اختلال آلرژیک است که دو عامل ژنتیک و محیط در بروز آن نقش دارند و می‌توانند باعث بدتر شدن اگزما شوند.

این بیماری بیشتر در خانواده‌هایی مشاهده می‌شود که سابقه بیماری‌های آلرژی مثل آسم و تب یونجه و حساسیت‌های پوستی در آن‌ها زیاد است. در افرادی که دچار اگزما هستند پوست به شدت نسبت به عوامل الرژی‌زای موجود در محیط واکنش نشان می‌دهد و به صورت نشانه‌ها و علائم اگزما مثل قرمزی، پوسته پوسته شدن، خارش شدید و حتی درد و خونریزی خود را نشان می‌دهد.

اگر فکر می‌کنید شما هم به این بیماری مبتلا هستید یک راه ساده برای تشخیص آن این است که وقتی قسمتی از پوست شما دچار خارش می‌شود با خاراندن آن نقاط قرمز و ملتهبی روی پوست به وجود می‌آید. چنین نشانه‌ای ممکن است در افراد سالم هم به وجود آید اما پس از چند دقیقه از بین می‌رود در حالی در افراد مبتلا به اگزما این خارش بدتر و شدیدتر می‌شود.

خواص مریم گلی در طب سنتی

از مریم گلی در طب سنتی برای درمان اختلالات دستگاه گوارش مانند نفخ و اسهال و به صورت غرغره در بهبود التهاب دهان و حلق و خونریزی لثه استفاده می‌شود. امروزه مریم گلی به عنوان آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد ویروس، ضد تعرق، پایین آورنده فشار خون، ضد التهاب، قابض، افزایش دهنده اشتها و مدر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از پیکر رویشی این گیاه در تهیه قطره خوراکی و عصاره‌هایی جهت استفاده موضعی استفاده می‌شود. قطره خوراکی که از این گیاه تهیه می‌شود، در کاهش تعرق و گُرگرفتگی در دوران یائسگی مؤثر است. همچنین عصاره‌های موضعی به دست آمده، کمک به بهبود آکنه وتبخال می‌کنند.

مریم گلی برای درمان اگزما

مریم گلی دارای خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهابی، همچنین دارای ترکیبات فنولیک مانند فلاونوئیدها، تانن‌ها و مشتقات کافئیک اسید است که در درمان التهابات پوستی و همچنین آکنه بسیار موثر است. 

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از برگ‌های مریم‌گلی در قالب مرهم موضعی، در مقابله با بیماری‌ها یا مشکلات پوستی مثل اگزما، پسوریازیس وآکنه موثر است.

این لکه‌های ناخوشایند می‌توانند با استفاده از این گیاه سریعا تسکین پیدا کنند.

حتی اگر عصاره مریم‌گلی را به‌طور منظم روی ناحیه ملتهب یا آسیب‌دیده پوست بگذارید، به‌تدریج مشکل پوستی کمتر و کمتر می‌شود.

 شیوه های طبیعی برای درمان اگزما

درمان اگزما چیست؟

آیا گیاه مریم گلی خواص درمانی دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ