درمان گیاهی دندان درد

mousavi
یکی از خوراکی‌های محبوب و معطر از دوران باستان در قاره آسیا می‌تواند درمانی بدون عارضه، اما اثربخش برای آسیب‌های کبدی و دندان درد باشد.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف جوز هندی سبب جلوگیری از بروز آسیب کبدی می‌شود، پژوهش‌ها نشان می‌دهند آنتی اکسیدان‌های موجود در این ادویه معطر سبب جلوگیری از بروز التهاب کبدی می‌شود.

این دانه همچنین با تنظیم میزان چربی دریافتی به وسیله کبد این عضو حیاتی بدن را زنده و سالم نگه می‌دارد.

از این دانه مغذی برای طعم بخشیدن به خوراک استفاده می‌شود و از قدیم در طب باستانی کشور‌های آسیایی برای درمان برخی بیماری‌ها از جمله مشکل‌های گوارشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از جمله دیگر مصرف‌های دارویی دانه جوز هندی و نیز روغن آن، کاهش درد آرتروز، التهاب مفصل‌ها و از بین بردن دندان درد را می‌توان نام برد.

کارشناسان مفید بودن جوز هندی را بر سلامت کبد به دلیل اثربخشی آن بر ژنی به نام PPAR در کبد می‌دانند.

از جمله دیگر ادویه‌های مفید برای سلامت بدن، زردچوبه است که افزون بر خاصیت ضد التهابی خود سبب جلوگیری از پوکی استخوان در افراد می‌شود.

آزمایش‌ها نشان داده است، مصرف زردچوبه سبب افزایش چگالی استخوان تا هفت درصد درطول ۶ ماه می‌شود؛ در زردچوبه ماده‌ای به نام کورکومین وجود دارد که سبب زنده ماندن سلول‌های استخوانی می‌شوند.

افراد سالمند به ویژه بالای هفتاد سال در معرض پوکی استخوان و شکستگی اعضای بدن قرار دارند و آمار بالایی از مرگ و میر افراد سالمند در دنیا به دلیل پوکی استخوان و مشکل‌های ناشی از آن مانند لخته شدن خونی، معلولیت و عفونت ریوی است.

مصرف زردچوبه سبب تقویت استخوان‌های پاشنه پا، فک و انگشتان دست و پا در افراد می‌شود، پژوهش بر روی اثربخشی مصرف جوز هندی بر جلوگیری از بروز آسیب‌های کبدی به وسیله دانشمندان دانشگاه نانچانگ (Nanchang University)  کشور چین انجام شده است و آن‌ها اثرگذاری مصرف جوز هندی را بر سلامت موش‌های آزمایشگاهی مشاهده کرده اند.

فعالیت ژن PPAR زمانی که متوقف می‌شود، کبد سلامت خود را از دست می‌دهد و مصرف جوزهندی سبب فعالیت دوباره این ژن و تنظیم چربی کبد می‌شود.

آسیب کبدی در اثر مشکل‌های مختلف ازجمله مصرف مواد غذایی پرچرب و شیرین، اضافه وزن، ابتلا به بیماری هایی، چون هپاتیت، مصرف نوشیدنی‌های الکلی، عارضه‌های جانبی مصرف برخی دارو‌ها، مصرف فست فود و انواع اسنک و نیز ضربه و تروما به وجود می‌آید.

یکی از بزرگترین عامل های آسیب کبدی در افراد در تصادف های رانندگی رخ می دهد، نبستن کمربند ایمنی، پرتاب و شدت ضربه می تواند سبب پارگی کبد و آسیبی جدی به این ارگان مهم در بدن و حتی مرگ در اثر خونریزی شود.

نارسایی کبدی می‌تواند منجر به کبد چرب، سرطان کبد و از کار افتادن این ارگان مهم در بدن و مرگ شود؛ کارشناسان توصیه می‌کنند افراد پیش از مصرف جوز هندی درخصوص نداشتن آلرژی به آن اطمینان کسب کنند، همچنین مصرف بیش از اندازه این ماده خوراکی می‌تواند سبب مسمومیت به ویژه در کودکان، توهم و اختلال در عملکرد ذهنی شود.

پژوهش‌ها درباره اثربخشی جوز هندی بر سلامت کبد در مجله Proteome Research منتشر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

درمان خانگی و سریع دندان درد شدید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ